|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kva har ein på veggane nu til dags?Me skal kle veggane i to soverom og eitt roteromleikerom. Kva alternativ har me?
![]() |
#2 |
Borte
|
![]() Sv: Kva har ein på veggane nu til dags?Vi har nye gipsplater som er sparklet og malt i stua. Jeg er lei av panel (selv om jeg aldri har hatt det en gang, men "alle" hadde det jo en stund). Glassfiberstrie er helt uaktuelt og malt miljøtapet er jeg også lei av (BTDT). Så derfor er veggene helt glatte og det er så fint, men det krever godt grunnarbeid altså. Platene må sparkles og pusses til de er helt glatte i alle skjøter og skruehull.
![]() |
#3 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva har ein på veggane nu til dags?Vi pusser opp rekkehuset vi kjøpte nå i september, mannen gipser alle vegger og tapetserer med en tilnærmet glatt strie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva har ein på veggane nu til dags?Vi har lagt smartpanel, og synes det er kjempefint!
![]() |
#5 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Kva har ein på veggane nu til dags?Jeg er litt der at jeg tenker "hvor fantastisk trenger det være" for et soverom og et lekerom. Jeg hadde klasket opp det som var enklest og som så greit ut, tror jeg. Dvs panelplater, selv om jeg hadde vært litt lei av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva har ein på veggane nu til dags?Jeg tror jeg hadde valgt slette vegger. Gipsplater enten med eller uten tapet over. Har akkurat pusset opp kjøkkenet og lagt nye gipsplater. Det å sette opp og skjære til alle gipsplatene var noe herk (pga betongvegger, manglende stendere, mye vinkler etc), men selve sparklejobben synes jeg var ganske lett og veldig overkommelig. Tidkrevende da, fordi det tar flere dager med alle lagene som skal på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kva har ein på veggane nu til dags?Det er ikke vanskelig å legge tapet!
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva har ein på veggane nu til dags?Det er mye lettere å legge tapet enn å legge plater som du sparkler og maler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Kva har ein på veggane nu til dags?
Enig der. Jeg har ikke peiling på hvordan veggene på mitt eget soverom ser ut. Ikke stua heller, før jeg kikket meg rundt nå. Måtte se litt nøye for å finne det helt ut, for den veggen jeg så på først så helt slett ut, men så tittet jeg på en som var litt nærmere og i bedre lys, og da så jeg at det nok er glassfiberstrie som er malt.
![]() |
#11 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Kva har ein på veggane nu til dags?Vi har gipsplater som "bare" er sparklet, pusset og malt eggehvite. Det er ingen lett eller kjapp jobb, altså. Vi har folk til å gjøre det for oss og de sparkler og pusser i flere omganger. Blir veldig fint også (helt til vi begynner og skal henge opp bilder etc, det er noe drit med gips).
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kva har ein på veggane nu til dags?Vi har gips i stue og soverom som er sparklet og malt. Fint og enkelt.
![]() |
#14 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva har ein på veggane nu til dags?
Nei, det er ikke en kjapp jobb nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|