|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Jeg tenker da på sittekomfort, servering, nye fly og andre ting du måtte synes er viktig når du reiser langt. Jeg har kun flydd med SAS til østkysten, og det var ålreit det. Vi reiste business (SAS-poeng kan brukes til så mangt), og fikk god mat, vanvittige mengder med Anthon Berg-sjokolade, VOSS-vann i loungen og andre vesentligheter. De hadde gode seter der foran, men vi fikk ikke skybed. Det kunne jeg tenke meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?British Airways var bra til New York i 2000, og er generelt bra på langdistanse, synes jeg. United med baby til Chicago i 2005 var helt GRUFULLT!
![]() |
#3 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Jeg har ikke reist til Usa enda, men min mann er der på forretningsreise noen ganger i året, og da reiser han alltid med KLM.
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Vi reiste Icelandair sist, og det var en skuffelse. Vi fikk ikke engang gratis drikke, kun vann i beger. Fikk mat bare én gang på åtte timers flytur, og flyet var lite og trangt, ikke større enn det jeg er vant til å fly innenlands med. Men billig var det.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Jeg har reist til USA med British Airways, KLM, SAS, Northwest og Continental. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Min begrensede erfaring tilsier KLM/Northwestern (de opererer sammen).
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Jeg tror forresten at flytype kan bety mer enn flyselskap i forhold til hvor trangt det blir. Jeg har dårlig erfaring med Boeing 747 på lange reiser. Eneste unntak var en 747 som gikk innenriks i Brasil. De hadde kjempegod plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Vi hadde god plass med BA både til New York og til Tokyo, men jeg husker selvsagt ikke flytypene. Svære fly, begge deler, i hvert fall.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Min aller beste erfaring på laaang flytur er forresten VARIG. Der var det god plass, nydelig mat og super service. Det er tvilsomt at de har ruter mellom Europa og USA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Jeg syns det er litt hipp som happ. Jeg flydd British, KLM og SAS. Det er trangt på alle. Vi har hatt noe å utsette på alle. BA hadde best mat og best plass, men sure flyvertinner. KLM hadde snodig mat (bønner og erter på et trangt fly!), men hyggelig personale. SAS var hadde best underholdningstilbud. Om det er nye eller gamle fly tror jeg også er litt hipp som happ og du nesten bare ringe dem og spørre.
![]() |
#14 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Jeg har vært veldig fornøyd med Finnair på langdistanse flere ganger, men det er jo litt tullete å fly til USA via Helsinki (feil vei). (Men ikke så mye mer tullete enn å fly til Tokyo via London, kanskje, og det har jeg gjort to ganger.)
![]() |
#15 |
Peppy!
|
Godt poeng. Det går kanskje an å spørre om det, hvilke flytyper de bruker? Får ta meg en telefon tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Jeg må bare si jeg fascineres av denne tråden, reiser dere ofte til USA? For meg er det fremdeles en opplevelse jeg ser for meg å knapt nok få råd til å gjennomføre en gang i mitt liv..
![]() |
#18 |
Bare sær
Sist jeg reiste kostet flybilletten 3500 kroner, og det var til Minneapolis.
![]() |
#19 |
|
En billett til New York koster ikke så mye mer enn det jeg må betale for å reise hjem til mine foreldre med fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Like blid!
![]() Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?Jeg husker ikke hva jeg reiste med første gang, men SAS var jeg veldig fornøyd med. Sist reiste vi med KLM og aldri mer! Vi måtte bytte i Amsterdam og da fikk vi beskjed om at vi ikke fikk sitte sammen. Riktignok hadde vi bestilt billetter med samme etternavn og samtidig, men vi hadde ikke spesifisert at vi ville sitte sammen. Betjeningen var veldig lite samarbeidvillige, men heldigvis løste det seg tilslutt da en flyvertinne forbarmet seg over oss. Vi skulle til NY for å gifte oss og gledet oss til å sitte sammen og kose oss med litt vin, og bare tanken på at han satt foran i flyet og jeg bak var ikke kjekk. Regner med at det hjalp at jeg stod med brudekjolen over armen.
![]() |
![]() |
|
|