|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
18-11-11, 11:29 | #1 |
Pauset
|
En enslig mor som sliter med økonomienhttp://www.side2.no/underholdning/article3275416.ece |
18-11-11, 11:38 | #2 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomien...ja etter i sommer var det kjempeviktig at alle innlegg måtte være under fullt navn så debatten ble "bedre". Jeje... |
18-11-11, 11:39 | #3 |
Sviiisj!!
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomien
Så folk har rett og slett sluttet å skamme seg over meningene sine!
18-11-11, 11:46 | #5 |
Panzerekstremfeminist
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg vet jo at de finnes, men jeg blir like opprørt og lei meg hver gang. Er virkelig folk så smålige og slemme? Og hvem er disse dustene, egentlig?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
18-11-11, 11:58 | #7 |
maler
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienDet som gjør de kommentarende vanskelig å takle er at de kommer som reaksjon på en artikkel om et menneske som åpenbart har det veldig vanskelig økonomisk og at de er ganske dårlig innpakket slik at de virker surmagete og smålige. Likevel synes jeg ikke de kommentarene står for så veldig annerledes holdninger enn det som svært ofte forfektes på dette forumet, men da i mer generelle og velformulerte termer og ikke direkte relatert til en person slik det er her.
18-11-11, 12:17 | #8 |
tradisjonell figur
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienDette viser hvor "farlig" det er å stå fram som fattig. Er man fattig, skal man ikke mene noe som helst - man skal bøye nakken, holde lua fram og mumle tusen takk. Gjerne med noen takknemlige tårer i øynene.
18-11-11, 12:22 | #9 |
Personlig pessimist
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg forstår ikke vitsen med slike kommentarfelt!
18-11-11, 12:26 | #10 |
Pauset
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg syns det var utrolig tøft av henne å stå fram slik. |
18-11-11, 12:28 | #11 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg ser bort fra slike kommentarfelt, de er latterlige, provoserende, og ikke godt å vite om folk virkelig mener det eller bare spiller litt.
18-11-11, 12:49 | #12 |
Borte
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg syns det er helt utrolig at hun klarer å fø en familie på 4 med 2700 i måneden. Med Hellstrømsk mat.
18-11-11, 12:53 | #13 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienSer ikke noen kommentarer der nå, så da har de sikkert fjernet de...
18-11-11, 12:54 | #14 |
Bedreviter
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienDette må Nettavisen ta på sin kappe, helt og holdent, for hele artikkelen faller gjennom med et brak med den overskriften som de har valgt. |
18-11-11, 13:06 | #15 |
Passiv
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg skummet bare noen av kommentarene. Jeg synes ikke de så spesielt ille ut og kunne sagt noe av det samme selv. Og det er etter at eg har prøvd selv hvordan det var å fø meg selv og barna på 2700 per måned. |
18-11-11, 13:13 | #16 |
Bedreviter
|
Det stusset jeg også veldig over. Veldedig arbeid er supert, men det er et overskuddstiltak da, som helst ikke bør gå på bekostning av mat til ungene, for å sette det på spissen.
Gjør de ikke det da? Jeg trodde vi hadde veldig klare og gode regler for barnebidrag her i landet, som regulerte på krona hva den andre foreldren skal betale. |
18-11-11, 13:18 | #17 |
Passiv
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienFedre betaler etter lønn og bidraget fordeles slik at en mor med lav inntekt og en far med lhøy inntekt gir høyere bidrag. Og mødrene som drar lasset? Hun jobber ikke såvidt jeg skjønner ergo er det vel detvoffentlige som drar lasset her? |
18-11-11, 13:21 | #18 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
Det tenkte jeg også. Man får dobbel barnetrygd, barnebidrag og diverse andre bidrag/stønader når man er alene med barn og i tillegg til lønn, burde man ikke komme så dårlig ut. Hvis hun er syk og ikke kan jobbe, har hun vel rett på attføring, sykepenger, sosialstønad, eller noe i den dur? Jeg sier ikke at hun har det fett, for det har hun nok ikke, men jeg personlig ville iallfall prøvd å få meg en jobb hvis jeg bare hadde 4000 å kjøpe mat for hver månded. Samtidig er det vel slik at man mister noen av stønadene da, så det er kanskje ikke så attraktivt å jobbe? |
18-11-11, 13:37 | #19 |
tradisjonell figur
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienTV2 har et ansvar for hvordan de lar mennesker få lov til å fremstå. Hun har barn som er store nok til å lese (og google) - de burde få slippe å se moren bli forsøkt ydmyket både i kommentarfelt og ellers på nettet.
18-11-11, 13:47 | #20 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
Sv: En enslig mor som sliter med økonomienJeg aner jo ikke noe om grunnen til at hun ikke kan jobbe, men 4000 i mnd. å leve for og unger som ligger slappe på rommet og lurer på når mor får penger, burde være rimelig god motivasjon for å prøve å få opp inntekten litt, tenker jeg. Jeg går iallfall ut fra at det er fysiske faktorer som gjør at hun ikke jobber, for orker man et TV-team rundt seg 24-7 (for ikke å snakke om Hellstrøm ) og full eksponering på TV i beste sendetid, er det iallfall ikke psyken det er noe i veien med. |
Emneord |
enslig mor, fattig, hellstrøm |
|
|