Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å ha barn med mange forskjellige

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-07, 18:13   #41
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å ha barn med mange forskjellige

Nei, livet blir ikke alltid som man ønsker seg. Ting skjer, og livet tar vendinger man ikke alltid har kunnet forutsi. Jeg velger ikke å dømme mennesker ut fra hvor mange partnere de har barn med, men er nok mer opptatt av hvor god omsorg de klarer å gi barna sine.

Når det er sagt er jeg glad for at jeg har fått de to barna jeg skal ha med samme mann, og at han ikke har barn med noen andre fra tidligere forhold. Grunnen til det er at det rent praktisk er enklest (men absolutt ikke nødvendigvis enkelt) å ha færrest mulig familiemedlemmer/familier å forholde seg til.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 18:20   #42
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok av den fordomsfulle sorten og tenker at man trenger jo ikke å få barn med alle man liker. Konservativ er jeg også. Akk, ja.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 18:30   #43
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Det er nok ingen fasitsvar på dette, mange ulike skjebner.
Vi har to døtre og en sønn, og vet ikke hvilken skjebner livet har på lur for dem.

Men litt konservativ er jeg også (om ikke så bastant som Bergljot ).
Synes det er forskjell på en ung jente med tre barn med tre ulike fedre, enn mødre godt opp i årene, som etter samlivsbrudd treffer ny mann og får et barn og to til.
Hvorfor jeg tenker slik, vet jeg egentlig ikke. Kanskje litt som en skrev, man trenger ikke få barn med alle man liker og man må kanskje ta tiden litt til hjelp. Reflektere over hvorfor man får barn, og at man har ressurser til å veilede dem gjennom oppveksten.
Jeg er glad våre barn har en far og forholde seg, og håper mine barn også finner sin partner gjennom livet.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 19:03   #44
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Har hvertfall ikke opplevd andre som dømmende når folk har fortalt om flere aborter.

Jeg er i grunnen enig med Kasia, men jeg skal være ærlig nok til å si at jeg dømmer dem som tar den ene aborten etter den andre. Vil man ikke ha barn/flere barn og prevensjon aldri virker burde man virkelig steriliseres. Abort burde virkelig ikke være den foretrukne formen for prevensjon og ja, jeg har møtt på noen som synes det var helt OK.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 19:04   #45
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg er i grunnen enig med Kasia, men jeg skal være ærlig nok til å si at jeg dømmer dem som tar den ene aborten etter den andre. Vil man ikke ha barn/flere barn og prevensjon aldri virker burde man virkelig steriliseres. Abort burde virkelig ikke være den foretrukne formen for prevensjon og ja, jeg har møtt på noen som synes det var helt OK.

Det KAN være flere ubehageligheter som følge av å sterilisere seg. For min del er det bedre å unnlate å innlede et seksuelt forhold med noen.

Gammel 20-03-07, 19:14   #46
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har truffet på ei som hadde 5 barn med 5 forskjellige menn! Jeg må si at jeg hadde virkelig store problemer med holde øyene mine på plass. Var redd dem skulle rett og slett sprette ut!
Hun sa at hun viste hun kom til å ha mange barn, uten å ha en mann rundt seg.

Jeg bare smilte til henne. Men må si at inni meg tenkte jeg. Jøss trenger man virkelig så mange små barn nærmest samtidig! De barna trenger jo klær og mat og oppføling også.

Min vennine som var da hennes nabo mente at hun gjorde det for pengene!

Men som jeg har forstått det så får man vel ikke så mye peng når man er alenemor!

Sist redigert av Azi : 20-03-07 kl 20:14.
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 19:41   #47
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I denne diskusjonen signerer jeg rett og slett alle Glitterchick´s innlegg.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 19:42   #48
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg er nok av den fordomsfulle sorten og tenker at man trenger jo ikke å få barn med alle man liker. Konservativ er jeg også. Akk, ja.

Da jeg gikk på gymnaset var det ei som fikk unge nr 2 med samme mannen, men de hadde aldri vært sammen, 17 år som jeg var kunne jeg nesten ikke fatte det var mulig.

Nå har jeg selv, tre unger med to forskellige menn. Selv om man på mange måter ikke kan kalle det ideelt, synes jeg faktisk ikke det er det verste som kunne ha skjedd. Mitt særkullsbarn, har en stor familie som elsker henne. Vi omgåes fint ste, hel og halv uten noe problemer. Drar på turer sammen, og passer barna til hverandre.

Hva andre måtte tenke bryr jeg meg ikke så mye om. Eller prøver å la vær iallefall. For jeg har også følt litt på det Sitron beskriver, om det å dømmes...

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 19:55   #49
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Om noen har flere barn med flere fedre plager det ikke meg, kanskje fordi jeg har 2 barn med 2 fedre selv. Med faren til første bodde vi sammen i 2 år før vi fikk eldste, med faren til minste bodde vi sammen i 2,5 år før vi fikk minste.

Har ett fint forholdt til faren til eldste, og det har sambo også(de 2 var ute på byen sammen for noen helger siden).

Begge barna mine er p-pillebarn, men var hjertens velkomne begge 2!! Abort hadde ikke vært noe alternativ,

Sist redigert av turi : 20-03-07 kl 19:57. Årsak: suserier...
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 19:56   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Helt enig, jeg har også truffet på endel jenter som har ment at abort er helt greit, ikke noe big deal. Det er jo bare en celleklump.
Jeg blir skikkelig provosert av folk som er så naive at de tror INGEN tar lett på abort. Jo, MANGE gjør nettopp det!

Jeg har den dypeste respekt for Sitron som har valgt å beholde barna fremfor å ta "den lette utveien", og at hun tar en stor forhåndsregel nå, en forhåndsregel mange desverre ikke er villige til å ta, da de synes det er bedre å ta abort enn å ikke ha sex. :råll:

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 19:58   #51
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ærlig innrømme at jeg vurderte adopsjon da jeg ventet Iben. Men da hadde jeg vel blitt dømt som "hu der med to unger som pulte på seg en til og bare ga henne vekk".

Gammel 20-03-07, 20:07   #52
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg registerer at det oppfattes som veldig mye å ha fem barn

Vel. Jeg dømmer ikke. Livet blir ikke alltid som man ser for seg og det kan være mange ulike grunner til at man blir aleneforsørger til flere barn som faktisk også har forskjellige fedre. Dette er et alternativ. Variasjonene er jo mange.

Jeg, som mor til nettopp fem barn, får ofte spørsmålet om hvorvidt mine unger har samme far. Hva i alle dager vedrører det andre egentlig? Mine barn har samme far ja, men skal jeg gå med plakat på ryggen med denne opplysningen når jeg ferdes ute med dem alene alle sammen?

Av og til har jeg tatt meg selv i å si; jeg har fem barn. Og ja. De har samme far altså!

Jøss! Hvorfor i alle dager føler jeg at jeg må slenge på en slik opplysning?

Jeg tror at det hersker mange fordommer "der ute". Akkurat som hovedinnlegger sier. Det er nok mange som kjenner på dette fra tid til annen.

Trist.

Gammel 20-03-07, 20:07   #53
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uansett problemstilling er det ikke spesielt smart å "dømme" uten å kjenne alle fakta.

Rent generelt vil jeg si at det nok er mer komplisert å ha barn med forskjellige menn, enn med samme.

All ære til Sitron som ikke har tatt den "enkle" utveien!

Hvis man gjentatte ganger blir gravid med forskjellige menn MED VILJE uten å være i et solid forhold, synes jeg det vitner om dårlig dømmekraft.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:09   #54
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Det var for litt siden en tråd på sm om hvor lenge man hadde vært sammen barnefaren før 1 ble unnfanget. Det var overraskende mange som kun hadde vært sammen 1-2 år. Da går det for fort mener jeg. Du vet som oftest ikke at dette er mannen for livet så tidlig. Selvfølgelig er det noen som var et uhell, og andre som kommer til å være sammen for resten av livet.

Skal se om jeg finner tråden om det er lov å linke til det her?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:10   #55
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitron, du slutte aldri å overraske meg. Og imponere meg. Valga dine er respektfulle!

Eg var i kjerringslabberas her en dag og det var snakk om ei som var gravid med det tredje barnet sitt med den tredje pappaen. Ho var sjølsagt ikkje tilstades. Så seie et nek i forsamlinga; Jaja, tre barn med tre menn. :himle med auene, la svaret ligge i lufta: Då bestemte eg meg for at eg aldri skal uttale meg om slike ting, for det høyres så snevert og nekete ut. En kan virkelig ikkje sette seg til doms over andre sine valg.

Gammel 20-03-07, 20:19   #56
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Då bestemte eg meg for at eg aldri skal uttale meg om slike ting, for det høyres så snevert og nekete ut. En kan virkelig ikkje sette seg til doms over andre sine valg.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:23   #57
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg var i kjerringslabberas her en dag og det var snakk om ei som var gravid med det tredje barnet sitt med den tredje pappaen. Ho var sjølsagt ikkje tilstades. Så seie et nek i forsamlinga; Jaja, tre barn med tre menn. :himle med auene, la svaret ligge i lufta: Då bestemte eg meg for at eg aldri skal uttale meg om slike ting, for det høyres så snevert og nekete ut. En kan virkelig ikkje sette seg til doms over andre sine valg.

Jeg har vært tilstede også. Riktignok var det ikke meg de snakket om, men en annen som også var blitt skilt to ganger.

Lurer på hva som er galt med ham, siden han er blitt skilt igjen, var det en av dem som sa. Rett opp i ansiktet mitt.

Sladrekjerring!

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:24   #58
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har vært tilstede også. Riktignok var det ikke meg de snakket om, men en annen som også var blitt skilt to ganger.

Lurer på hva som er galt med ham, siden han er blitt skilt igjen, var det en av dem som sa. Rett opp i ansiktet mitt.

Sladrekjerring!

Nesten så en skulle tru vi kjente samme neket.

Gammel 20-03-07, 20:26   #59
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nesten så en skulle tru vi kjente samme neket.

Det er nok dessverre bare altfor mange av dem.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 20:27   #60
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er nok dessverre bare altfor mange av dem.

Det er nok det.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.