|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?Sjelden. Bare når det er skikkelig skittent (sølete, fullt av sand). Ser ut til at det er gjengs praksis blant foreldrene i barnehagen. Forstår ikke hvorfor regntøy skal være helt rent, egentlig. Det blir jo skittent igjen på 1 minutt.
|
|
|
|
#22 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?Nå om dagen skylles det eller vaskes på kortprogram et par ganger i uka. Ofte skikkelig vask i helga. Gleder meg til snøen kommer!
|
|
|
#23 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?
Jeg sørger for at det er relativt rent fordi de kler på seg inne. Det drysser og støver og man blir møkkete på hendene. Ikke noe koselig for de som jobber der heller.
|
|
|
|
#24 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?Vårt blir ikke skittent for tiden, bare kliss vått... Så jeg bare henger det til tørk jeg. Månedsvis siden jeg vasket det.
|
|
|
#25 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?Når vi får det hjem i pose så skylles de.
|
|
|
|
#26 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?Jeg vasker det hver dag om det er skikkelig møkkete. (Vi har flere sett)
|
|
|
#27 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?Vi har ikke regntøy til Pompen. Kun teknisk tøy. Nå går han i 1.klasse da, men blir ikke mindre møkkete for det.
|
|
|
#28 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?Jeg har vasket Reima-dressen til lillebror hver dag i høst, på sånn 15-minutters vask. Syns det er mer pes å skylle av i dusjen og gnikke med klut enn å hive den i maskinen når vi kommer hjem.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?Jeg gnikker ikke når jeg skyller.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?Men fleeceforet i denne jakka tørker ikke like fort som vanlig regntøy som bare renner av, så derfor går jeg for "tørke og koste/riste" en del dager. Men jeg skal vaske de etter barnehagen i morgen, altså.
|
|
|
#31 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?Det vaskes i helgene/ved behov. Denne høsten har vært grusom, jeg har aldri vasket så mye dresser og regntøy som i høst - det er gromøkkete rett og slett, så møkkete at det minst må til skylling et par ganger i uken på det verste!
|
|
|
#32 |
|
Borte
|
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?En gang i uken når det er sølete ute, ellers - etter behov.
|
|
|
#33 |
|
Er frisk!
|
Ja, men da holder det jo lenge å skylle. Jeg forsto det som i rent fra flekker.
|
|
|
|
#34 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?Fint at det ser ut til at jeg ikke er helt på jordet - at det ikke trenger å være rent-pent når det returneres etter å ha kommet hjem i pose. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?Jeg skyller det hvis det bare er litt skittent også vasker jeg det hvis det trengs (hurra! godt svar! |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?Hos oss blir vått regntøy/dresser hengt ute, da er det lett å se hva som må tas med hjem. De ønsker ikke å ha skittent tøy inne pga astma i barnegruppa.
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?Vi får egentlig aldri sånt hjem i pose tror jeg. Vi spyler ungen ved avhenting og henger det opp i barnehagen på vranga. Så er det tørt til neste dag. Votter og luer og innertøy derimot kan komme hjem i pose, og da er det svært sannsynlig at det trenger vask asap.
|
|
|
#38 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?De siste dagene har jeg vasket det på et hurtigprogram uten såpe hver dag. I dag var det to regnbukser og ei jakke. I tillegg til Reimadressen.
|
|
|
#39 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Å hjelpe til å kle på 19 eller 14 barn i møkkete regntøy/yttertøy er en skikkelig grisejobb. Jeg blir skitten fra topp til tå. Sand og stein drysser ned på gulvene og alle drar dette rundt. Barna er heller ikke spesielt glade i å kle på seg skittent eller vått tøy, de synes det er ekkelt.
|
|
|
#40 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?Jeg skjønner begrunnelsen for at det ikke skal væres støv og sand på det altså. Og det unngår jeg. Det skal være tørt og ikke drysse noenting, når de får det tilbake. Men at det kan SE flekkete ut, ja det synes jeg de må leve med. |
|
|
|
![]() |
|
|