Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Wii - hvilke kontroller trenger vi?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-11, 11:37   #1
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Wii - hvilke kontroller trenger vi?

Vi skal kjøpe Nintendo Wii konsoll (som inkluderer WII Plus-håndkontroll, nunchuck, spillet Mario Kart og ratt) i julegave til barna i år.

Spillene Wii Sports, Super Mario og Donkey Kong står også på ønskelisten. I og med at konsollen kun kommer med én håndkontroll og ett ratt bør vi ekstra. La oss si at vi ender opp med alle disse spillene - hvilke kontroller er de optimale? Og hva er egentlig forskjellen på de?

Wii Remote Plus
Wii Remote Controller
Nunchuk
Classic Controlle
Classic Controller Pro

Ett annet spørsmål - mannen min skal en tur til USA i februar eller mars. Jeg forstår at konsoll og spill er en del billigere der, er det såpass mye billigere at det er verdt å vente?

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 11:48   #2
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Wii - hvilke kontroller trenger vi?

Du trenger ekstra ratt, nunchuck og wii-mote slik at alle barna har hver sin Med tanke på multiplayer altså.
Classic controller trenger du hvis du kjøper et wii-points card, og laster ned spill via nett som var laget til tidligere konsoller.

Gammel 03-12-11, 12:03   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Og Wii Sports og Wii Sports Resort følger ved også med denne modellen?

Gammel 03-12-11, 12:33   #4
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Corbeille er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Du trenger ekstra ratt, nunchuck og wii-mote slik at alle barna har hver sin Med tanke på multiplayer altså.
Classic controller trenger du hvis du kjøper et wii-points card, og laster ned spill via nett som var laget til tidligere konsoller.

Ja, ekstra ratt er notert. Og så noterer jeg ned Nunchuk, men hva er funksjonen til Nunchuk'en?

Men hvilken remote bør vi velge, og hva er forskjellen? Wii Remote Plus eller Wii Remote Controller? Det er vel wii Remote Plus som følger med, og da er det antagelig greiest å velge denne?

Gammel 03-12-11, 12:34   #5
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Corbeille er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Og Wii Sports og Wii Sports Resort følger ved også med denne modellen?

Jeg fant kun pakker som enten inneholdt Wii Sports og Wii Sports eller Mario Kart. Vi ønsker oss alle spillene, men Mario Kart står høyest på listen, derfor falt valget på denne pakken.

Gammel 03-12-11, 13:06   #6
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Du kan ikke kjøpe spill eller konsoll fra USA. Dvs. du kan naturligvis, men det er veldig dumt å gjøre det; du kan ikke bruke europiske spill på et amerikansk konsoll eller omvendt (dette er fordi Nintendo er onde og kundefiendtlige). Sannsynligvis vil det være problemer med strømtilkoblingen på en amerikansk Wii også. Det du derimot kan kjøpe fra USA er ekstra Wii Remote eller Nunchuck; de er helt like, og ganske mye billigere der. (Ellers er cdon.no en del rimeligere enn mange andre norske butikker for Wii Remote og Nunchuck). Uansett hvor du kjøper Wii Remote; sørg for at du får den nye utgaven som har innebygt «Plus» (den gamle er fortsatt i salg en del steder).

Dere trenger også Super Mario Galaxy (I og II) hvis dere skal ha en Wii. (Nummer I koster ca halvparten av i Norge hvis du bestiller fra play.com eller amazon.co.uk)

Ben "save the princess" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 13:18   #7
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Corbeille, her.

Ja, ekstra ratt er notert. Og så noterer jeg ned Nunchuk, men hva er funksjonen til Nunchuk'en?

Men hvilken remote bør vi velge, og hva er forskjellen? Wii Remote Plus eller Wii Remote Controller? Det er vel wii Remote Plus som følger med, og da er det antagelig greiest å velge denne?

Kjøp den som heter Wii Motion Plus. Du kan fint bruke den andre også, men den med motion plus har litt bedre følsomhet for bevegelser. Det er kjekt når man skal spille Zelda, for det skal dere selvsagt
Mario Kart er fantastisk moro på multiplayer. Et annet multiplayer som er gøy, er Super Smash Brawl.
Nunchucken har ulike funksjoner på ulike spill. Mario Kart bruker ikke nunchuck overhodet, mens på Zelda er den essensiell når man skal svinge sverdet for eksempel. Men som sagt, det varierer fra spill til spill.

Gammel 03-12-11, 13:22   #8
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøp den som heter Wii Motion Plus. Du kan fint bruke den andre også (…)

Du kan ikke fint bruke den andre til alle spill; det nye Zelda spillet for eksempel; Skyward Sword, som er det man bør kjøpe til Wii, krever «Plus».

Ben "plus required" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 13:23   #9
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Men kjøp originale kontrollere, for det er en del uoriginale som er satans dårlige....

Gammel 03-12-11, 13:51   #10
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Du kan ikke fint bruke den andre til alle spill; det nye Zelda spillet for eksempel; Skyward Sword, som er det man bør kjøpe til Wii, krever «Plus».

Ben "plus required" Murphy

Ja men til Skyward Sword kjøper man SELVSAGT samleutgaven med gull-wiimote med emblem og motion plus innebygd

Gammel 03-12-11, 15:25   #11
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Corbeille er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Du kan ikke kjøpe spill eller konsoll fra USA. Dvs. du kan naturligvis, men det er veldig dumt å gjøre det; du kan ikke bruke europiske spill på et amerikansk konsoll eller omvendt (dette er fordi Nintendo er onde og kundefiendtlige). Sannsynligvis vil det være problemer med strømtilkoblingen på en amerikansk Wii også. Det du derimot kan kjøpe fra USA er ekstra Wii Remote eller Nunchuck; de er helt like, og ganske mye billigere der. (Ellers er cdon.no en del rimeligere enn mange andre norske butikker for Wii Remote og Nunchuck). Uansett hvor du kjøper Wii Remote; sørg for at du får den nye utgaven som har innebygt «Plus» (den gamle er fortsatt i salg en del steder).

Dere trenger også Super Mario Galaxy (I og II) hvis dere skal ha en Wii. (Nummer I koster ca halvparten av i Norge hvis du bestiller fra play.com eller amazon.co.uk)

Ben "save the princess" Murphy

Nei, nettopp. Kunne selvfølgelig kjøpe alle spille fra USA også, men det blir dumt å binde seg til det.

Men greit å vite at det er ok å kjøpe Wii Remote og Nunchuck i USA.

Og takk for tipset om play.com. Skal sjekke ut det.

Gammel 03-12-11, 15:30   #12
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Corbeille er litt kul
Standard

Da står følgende på handlelista:

Nintendo Wii konsoll (som inkluderer WII Plus-håndkontroll, nunchuck, spillet Mario Kart og ratt)
Ekstra Wii Remote Plus
Ekstra Ratt
Nunchuk

Og så kan vi vurdere om vi skal supplere med flere kontroller når mannen er i USA. Og ikke minst sjekke ut play.com for rimelige spill.

Gammel 03-12-11, 15:34   #13
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Corbeille er litt kul
Standard

Nå trodde jeg at jeg hadde full oversikt, og så kommer jeg over Wii Motion Plus. Hva er det?

Har jeg rett når jeg tipper at Wii Motion Plus + Wii Remote er det samme som Wii Remote Plus?

Gammel 03-12-11, 18:34   #14
mrc

mrc sin avatar

Standard

Ja, tidligere var disse to delene separat, men nå er plus-delen integrert i kontrolleren.

Gammel 06-12-11, 21:54   #15
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg henger meg på denne tråden. Jeg tenker å kjøpe Wii til jentene til jul. Men er fortapt i jungelen der ute. Er det forskjell på den nye og den gamle konsollen med unntak av at den nye er laget for å ligge?

Eller kjøper jeg den pakken jeg har lyst på, så lenge det er Wii plus kontroller?

Gjelp!

Gammel 06-12-11, 21:56   #16
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kjøpte en sånn pakke på OBS forrige uke til 999,-, det blir julegave til hele familien.
Nå har jeg ønsket meg ekstra kontroller og spill i julegave, jeg gleder meg til jul!

Gammel 06-12-11, 22:12   #17
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor mange kontroller kan man ha, forresten, 4?

Lefdal ser ut til å ha gode tilbud, men jeg skjønner ikke hva jeg skal kjøpe, jeg er flaut novise på dette.

Gammel 06-12-11, 22:19   #18
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Den her kjøpte vi + at vi kjøpte ekstra ratt, nunchuck og wii motion plus.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 22:32   #19
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Den her kjøpte vi + at vi kjøpte ekstra ratt, nunchuck og wii motion plus.

Kjøp et sd-kort for ekstra minne også.

Gammel 06-12-11, 22:38   #20
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Kjøp et sd-kort for ekstra minne også.

Det har vi.

Ja å så kjøpte jeg Supermario spill. Får utvide spillsamlingen etterhvert.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.