Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-11, 20:58   #21
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Ang barnerommet ville jeg nok sammenliknet forskjellige hvitfarger med bomullsfargen. Og jeg hadde nok endt opp med noe som går mot grått. Særlig om han skal dekorere med litt kaldere farger.
Listverket blir seende litt skittent ut om veggen er lysere enn den.

Ja, det er det jeg er litt redd for, og at listverket dermed blir en irritasjonsfaktor. Skal se om jeg kommer på butikk i løpet av uken.

Gammel 06-12-11, 22:19   #22
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Vi holder på å pusse opp stua nå og har malt med Chi. Den er virkelig hvit. Har malt listene i samme farge, men i 40 glans.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 22:27   #23
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Dette tenkte jeg også mye på! Når vi bestilte hus. Karmer og vinduer og dører er i egghvit, og det måtte være en hvit farge som passet til det, orket ikke begynne med å male det.
Refleksjon går mot grå, og dermed ikke så fin til;og chi er så hvit at egghvit blir seende rar ut syntes jeg. Vi kom til fargen letthet. Den er lysere enn eggghvit, men i samme tone. Varm hvit, og veldig lys. Passer til alt. Tror den er den lyseste av hvitfargene som brekker mot gult.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 22:57   #24
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Letthet!

Gammel 07-12-11, 11:39   #25
Kosmokula
Øyert

Kosmokula sin avatar

Hvor: Trondheim
Kosmokula har et hav av muligheter foran seg
Standard

Letthet

Gammel 07-12-11, 11:40   #26
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Letthet. Vi har den på listverket, og den er hvitere enn de Eggehvite veggene.

jupp, letthet er en nydelig hvitfarge.

Gammel 07-12-11, 11:41   #27
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Chi er fin. Vi har den i taket i stua, og på lister og vinduer i stua, og jeg elsker den. Vi har s1000n på veggene. s0500 er også fin.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 12:32   #28
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Chi, og er veldig fornøyd med det.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 11:37   #29
elle
Aktiv

elle sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
elle er litt kul
Standard

Om dere ikke vil male over de ferdigmalte listene, så ville jeg ikke gått for chi... Jeg har malt tak, vegger og ferdigmalte lister i tak, rundt vinduer med chi. Når de listene ble satt opp, syns jeg veggen som da var malt i chi ble veldig hvit i forhold til lister. Derfor måtte disse også males. Jeg har kun brede gulvlister som er beholdt i den ferdigmalte fargen. Ene og alene fordi man ikke ser forskjellen så godt, da gulvet også bidrar til at dette blir mindre markant. Men, personlig syns jeg absolutt chi er en super "hvit" farge :-)

elle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 23:16   #30
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Masse nyttig tips her inne som vanlig, .

Jeg er fortsatt veldig usikker på hvitfarge. Flere venner sier jeg ikke burde velge en så hvit farge som det jeg har lyst på å ha på kjøkkenet. Det svære nye kjøkkenvinduet har en ramme som vil bli veldig gul og IKEA kjøkkenet vil se antakeligvis se gult ut med kritthvite vegger. Og det er godt mulig det er tilfelle, så jeg burde sikkert høre på de som ikke lar seg styre av hva de ønsker men hva som faktisk passer.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 23:19   #31
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Mulig den har endret seg? Jeg malte med latte for ti år siden i gangen, og den er absolutt helt hvit... Ikke noe beige i den jeg brukte. Har caffe latte i rommet ved siden av, og den er jo veldig beige...

Du har nok helt rett, jeg må ha husket feil. Flere har foreslått latte og sier det er en fin hvitfarge som ikke har noe gult i seg og som vil passe ypperlig til valnøtt benkeplate.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.