|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#43 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntMin mormors halvbror het Analius til fornavn. Han hadde flere navn, men de har vi glemt.
![]() |
#44 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og sånt
Åh! Mine favoritter!
![]() |
![]() |
#45 |
Audacious
|
![]() Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntPå østlandet er det vel Maura som skiller seg ut når det gjelder en sterk forkjærlighet for dobbeltnavn, amerikanske navn uttalt på norsk vis osv.
![]() |
#46 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntJeg har masse familie og slekt fra mørekysten, og det finnes knapt nok korte/enkle navn på den lista...
![]() |
#47 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntJeg har jobbet med en sunnmøring som hardnakket påsto at han kjente en som het Knut Knut etter begge bestefedrene sine.
2012, 2007 og 2004 Sist redigert av Appelsin : 29-12-11 kl 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntDette satt jeg faktisk og grublet på rett før jul, da jeg hørte Hildegunn Moltubakk, eller hva denne karakteren kalles, snakke om Leif Per og fler til.
![]() |
#49 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntNord i landet er det vanlig meg bekjent, og mye er nok påvirket av tradusjoner hos bl.a samene, der barna ofte får eget fornavn sammen med besteforeldre på hver sin side sine navn også + etternavn.
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 29-12-11 kl 09:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntKai Morten er da ikke så snålt? Morten Kai, derimot. Det er mer typisk Sunnmøre.
![]() |
#51 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntDet finnes pussige navnekomboer i Hedmark ja, min mor og hennes brødre har alle to fornavn som er tunge å si sammen, og attpåtil bruker de bare fornavn nr 2. Det er i grunnen innmari klønete valgt.
![]() |
#52 |
villende
|
Sunnmørsslekta mi har veldig lite snåle navn. Det er bare ett av dem (stort sett). Men de ruller noe skrekkelig på r'ene, da, og radbrekker navnet mitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
har tatt seg sammen
|
![]() |
#54 |
|
![]() Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntMin mor er fra helgelandskysten, og heter Erna Carol Wilma. Vi, barna hennes, har alle to navn, men bruker kun ett av dem.
![]() |
#55 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntForresten så jobbet jeg i Bodø en sommer og da var det utrolig mange festlige navn på de eldre pasientene.
![]() |
#56 |
bits and pieces
|
Jeg må virkelig ha unngått alle sammen.
![]() |
![]() |
#57 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntDe har ganske mange mystiske dobbeltnavn på nordmøre også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
etterpåklokest
|
Hos oss ble f.eks Marit Marret, Ingeborg ble Ingberr og Marie ble Marja. Jeg var ganske gammel da jeg skjønte at min bestemor egentlig het Marie og ikke Maria, siden alle kalte henne Marja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Mother of Dragons
|
I bygda hvor besteforeldrene mine var fra så var Ingeborg Agnete en ganske vanlig kombinasjon, men alltid uttalt Imberagna.
![]() |
#60 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntMamma er fra nordmøre, og ja de elsker navnkombinasjoner som ikke klinger sammen.
![]() |
|
|