Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-11, 22:18   #381
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Strikker denne i brunt. Startet for tre år siden, så det er på tide å gjøre den ferdig.

Wow!

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 29-12-11, 22:35   #382
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Denne kunne jeg klart! Hvilket garn brukte du?

Jeg måtte som sagt lete i lageret, og der lå det rosa Karisma fra Garnstudio. Jeg sper på med en rosa pusetråd av ukjent opphav i tillegg, og får så godt som samme strikkefasthet. Tror det er Nepal den opprinnelig skal strikkes i.

Gammel 29-12-11, 23:06   #383
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har begynt å hekle ei baggylue, jeg må strikke en babytøffel til, og har begynt på ei enkel lue i tillegg. Har ei skulder som ikke er glad i heklingen, så jeg tar det litt etter litt. Har jo lovet guttungen kul lue...

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 30-12-11, 09:22   #384
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker sokker, sokker, sokker. Ni par ble gitt bort som julegaver, og nå klarer jeg utrolig nok ikke å slutte! Det er som duracel-batteriet er programmert: STRIKK SOKKER!

Jaja, jeg har heldigvis famile som elsker sine hjemmestrikka sokker. Er nå i gang med det fjerde paret siden julaften. Under her ses noen av julegaveparene.

Også strikket jeg en tunika med selbustjerner til studentdatter tidligere i høst.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 30-12-11, 09:23   #385
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Lekker, Amylin!

Jeg har begynt på et swallowtail-sjal. Strikker i plommerfarget nøstebarnull. Blir veldig fint.

Illustrasjonsbilde:

Nydelig!

Retz er ikke aktiv  
Gammel 30-12-11, 14:59   #386
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wow!!!

Er det noen som tar oppdrag på å strikke en slik til meg så rop ut (eller send PM). Jeg må nødvendigvis ikke ha den flettingen heller, men modellen i seg selv tror jeg hadde kledd meg veldig bra.

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Strikker denne i brunt. Startet for tre år siden, så det er på tide å gjøre den ferdig.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 30-12-11, 15:07   #387
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Nydelig tunika, Retz. Fikk litt mimrefølelse nå for jeg hadde en genser i det mønsteret som liten i den rødfargen.
Følger du oppskrift på tunikaen?

Gammel 30-12-11, 15:36   #388
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ble ferdig med en lue i går, og i dag kjøpte jeg garn for å begynne på Marius-tunika til datteren. I rosa... Litt spent på resultatet, men hun valgte selv garnet.

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 30-12-11, 15:43   #389
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg strikker sokker, sokker, sokker.

Det der online-garnet du har strikket av strikket jeg også flere par med, til julemarkedet til idretten. Det gikk grådig kjapt unna! Men fytti, så dyrt det garnet var! (jeg nappet bare med meg noen nøster også kostet det 100,- eller om det var noenognitti elns for ett nøste= knapt ett par sokker)

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 30-12-11, 15:57   #390
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Nydelig tunika, Retz. Fikk litt mimrefølelse nå for jeg hadde en genser i det mønsteret som liten i den rødfargen.
Følger du oppskrift på tunikaen?

Takk! Jeg fulgte en modifisert versjon av en modifisert versjon av oppskrift på denne genseren i alpakka:

Jeg valgte å strikke den i tynn Alpakka:

Og så ønsket altså minsten seg den som tunika, men i en litt smalere utgave både på bolen og ermer. Pluss relativt vid halsåpning. Strikket den i Sandnes mini alpakka som kan maskinvaskes.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det der online-garnet du har strikket av strikket jeg også flere par med, til julemarkedet til idretten. Det gikk grådig kjapt unna! Men fytti, så dyrt det garnet var! (jeg nappet bare med meg noen nøster også kostet det 100,- eller om det var noenognitti elns for ett nøste= knapt ett par sokker)

Det er derfor jeg kompenserer nå med Viking Sportsragg til 10 kr nøste. (50 g)

Retz er ikke aktiv  
Gammel 30-12-11, 16:08   #391
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter all den kjedelige gråtonede julegavestrikkingen kan jeg nå endelig strikke på nytt teppe til sofaen. Jeg strikker dette, men i et annet garn, så fargene blir ikke helt de samme:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 30-12-11, 16:22   #392
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikker Missie skjerf i en nydelig, blågrønn farge som jeg allerede har strikket Haruni i til mamma. Tenkte å beholde skjerfet selv, faktisk.

Gammel 30-12-11, 16:40   #393
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på mitt 4. par med Ornette sokker. Det er det vanskeligste jeg noen gang har strikket, men de blir fryktelig fine.

Gammel 30-12-11, 23:45   #394
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er endelig ferdig med eliasgenseren til plutt! Herlighet for en jobb, men det ble bra. Jeg vet ikke om jeg synes den er så liten i størrelsen egentlig, men på den andre siden har han ikke noe fra før i str 4-6 år, så det er mulig det skal være så stort. Mye bedre den veien enn at det er knapt i hvertfall.

Det betyr at jeg nå strikker nøstebarnteppe. *sukk*

Gammel 31-12-11, 01:44   #395
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Etter all den kjedelige gråtonede julegavestrikkingen kan jeg nå endelig strikke på nytt teppe til sofaen. Jeg strikker dette, men i et annet garn, så fargene blir ikke helt de samme:

Knallfint!
Vet du hvor jeg finner oppskrift?

Gammel 31-12-11, 07:50   #396
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er på mitt 4. par med Ornette sokker. Det er det vanskeligste jeg noen gang har strikket, men de blir fryktelig fine.

Wow! Virkelig vakre sokker! Oppskrift fra Ravelry? Og hva består vanskelighetene i? Jeg har noe Wollmeise liggende... ( )

Retz er ikke aktiv  
Gammel 31-12-11, 09:02   #397
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Knallfint!
Vet du hvor jeg finner oppskrift?

Hvis du har Ravelry-tilgang, her:

http://www.ravelry.com/patterns/libr...hevron-blanket

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 01-01-12, 16:34   #398
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er på luekjøret, og er i gang med nok ei Peru-lue, etter å ha strikket ferdig babytøfler og ei anne lue, samt hekla ferdig lua til guttungen.

Men, jeg SKAL klare å bli kvitt en del av garnet jeg har liggende, men hater å strikke med tynne pinner, så jeg ender nok opp med noe som kan strikkes med dobbel babyull.. Kan jeg bruke pinne 4 da?

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 01-01-12, 19:39   #399
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hvis du har Ravelry-tilgang, her:

http://www.ravelry.com/patterns/libr...hevron-blanket

Jammen fant jeg brukernavn og passordet, ja.
Er det greit å betale med VISA der inne eller går det i PP (som jeg ikke har)?

Gammel 01-01-12, 19:43   #400
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strikker genser til junior og er ferdig med selve genseren, og har begynt på arm nr en.

Tinka er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.