Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en merkefreak?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-08, 21:26   #241
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Lykken, jeg er enig i at nesten alle kriteriene til deg og Skremmern er like, men ikke dette med at klærne er unike, vel? (Altså, det er vel ikke så mange klær som er helt unike, men det er stor forskjell på antallet plagg i kolleksjonen hos de forskjellige merkene.)

Jauda, men hvor unikt blir det, lizzom. Hvis jeg kjøper D&B og Dior, så er det nok ikke mange på jobb eller foreldre i barnehagen som har det samme som meg eller ungene, men kjøper du Katvig og enkelte andre, så begynner det å bli vanlig. Men, som Glitter sa, jeg har sans for second hand eller loppemarked, da snakker vi gjerne om å få tak i unike klær. Eller det jeg tar fra loftet til mamma. :smile:
Og jeg er flink til å plukke fra H&M, man kan se på en del hva som blir ekstremt populært.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 21:34   #242
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jauda, men hvor unikt blir det, lizzom.

Jeg vil nok tro det både er og forblir mer unikt med klær fra Katvik enn fra H&M. Men det betyr selvfølgelig ikke at det ikke er mulig å få tak i enda mer unike klær.

Personlig har jeg ikke dette som kriterie i det hele tatt når det gjelder klær. Ikke til meg, ikke til ungen og ikke til mannen (jadda, jeg kjøper til han også. ) - for mer er det rett og slett uinteressant. (Kun ett unntak og det er svømmeklær, da ønsker jeg meg noe som gjør at jeg kan spotte mine unger på lang avstand)

Gammel 12-03-08, 18:20   #243
Lotte
Aktiv

Lotte sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Lotte er litt kul
Standard

Jeg er ikke opptatt av merker. Vi kjøper det vi liker og finner når vi trenger det.

Lotte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:03   #244
Tvillingmammahilde
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2011
Tvillingmammahilde har et hav av muligheter foran seg
Standard

Er opptatt av kvalitee og at de er økologisk. Ønsker så sant det er mulig å ikke kle barna med giftstoffer:-( . Skummelt å tenke på at de bruker ca 1 kilo forskjellige giftige stoffer og sprøytemidler for å produsere 1 kilo bomull. Økologisk bomull<3 G.O.T.S merket så klart:-)

Tvillingmammahilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:07   #245
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Fullstendig og totalt nei. Absolutt og uten unntak. Her kjøpes klær fordi de er praktiske eller fine, og merket spiller virkelig ingen, ingen, ingen rolle. Det samme gjelder forøvrig til meg selv og mannen.

De eneste dyre merkene som finnes i vårt hus, er gaver fra svigermor.

Gammel 30-12-11, 22:36   #246
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Nei absolutt ikke, MEN jeg er bevisst på vinterklær og skotøy(det må være bra kvalitet).
Ellers er jeg veldig fornøyd med både H&M, Kappahl, Lindex osv. ...
Får heller litt noia av de som på død og liv skal tre på ungene masse retroklær som ikke passer sammen engang.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:42   #247
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Nei absolutt ikke, MEN jeg er bevisst på vinterklær og skotøy(det må være bra kvalitet).
Ellers er jeg veldig fornøyd med både H&M, Kappahl, Lindex osv. ...
Får heller litt noia av de som på død og liv skal tre på ungene masse retroklær som ikke passer sammen engang.

Hæ?

Gammel 30-12-11, 22:43   #248
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel tråd jo.

Tror mange skulle visst hvor mye som produseres på samme måte på samme fabrikk og selges i vidt forskjellige prisklasser etterpå. Så argumentet med at merkeklær er bedre, mer slitesterkt og mer varmeholdig faller ganske dødt egentlig.

Vet at feks Gsport-merket Skillmill er identisk til Jean Paul, som selges betraktelig dyrere. Men plaggene er altså de samme.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 03:03   #249
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Gammel tråd ja. Men kan svare for det.

Jeg liker både merkeklær som katvig, småfolk og lignende til ungene, men har og en del bamse fra lindex og lignende. Kjøper stort sett det som er fint og praktisk, heldressene fra katvig er utrolig myke og gode, giftfrie og laget på økologisk bomull. Win win.
Jeg firer ikke på kravene til yttertøy, der skal det være garantert at ungene holder seg tørre og varme, de er mye mer ute enn det jeg er og trenger skikkelige klær.

Gammel 31-12-11, 09:03   #250
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg lurer på om Ramses fortsatt kjøper merkeklær? Jeg kjøpte mye merker til med storebror, men etter lillesøs kom ble det ikke så mye fokus på det. Og Ramses har jo også fått et par barn til siden tråden ble startet.

Vi arver forøvrig mye tøy, det er ofte fra Lindex og HM. Lillesøs er tredje barnet som bruker det, så jeg er veldig fornøyd med kvaliteten.

Gammel 01-01-12, 00:18   #251
fimba
Superaktiv

fimba sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Jeg kjøper som regel merkevarer når det gjelder yttertøy, men innetøy går mest i H&M, Lindex, Cubus og lign.

Gammel 01-01-12, 00:21   #252
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Nei, kjem ikkje i kategorien merkefreak, men synes det er gøy å ha litt merkeklær i klesskapet.
Utedressar, luer og sko er som regel ikkje kjøpt på HM, Cubus el.l. Brukar Reima, Troll, Viking mfl.

Når det gjelder kvalitet så opplever eg at HM har utruleg god kvalitet på sine klær og dei kan vaskast på 60 grader. Benneton feks. har eg dårleg erfaring med. Dei tapar seg fort i både stoff og fasong.

Signerer.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 00:40   #253
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg er nøye på yttertøy. Resten går mer på utseende.

Gammel 01-01-12, 00:49   #254
fimba
Superaktiv

fimba sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Vet at feks Gsport-merket Skillmill er identisk til Jean Paul, som selges betraktelig dyrere. Men plaggene er altså de samme.

Så morsomt Jeg har nettopp kjøpt meg en Skillmill-genser

Gammel 01-01-12, 00:56   #255
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes ikke merkebevisst. Velger ofte litt dyrere i yttertøy og sko, men ellers ikke. Hverdagsklær er klær fra HM, Lindex, Cubus osv. Den yngste brodern har arvet masse tøy fra oss, og hans yngste bruker mye av det mine to gutter har brukt, i tillegg til hans egen storebror. Så SÅ dårlig er ikke "billigbutikkene".

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 12:33   #256
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan få dårlige billigprodukter, men man kan få dårlige merkeprodukter. Tror Tommy Hilfingerskoene jeg kjøpte for noen år siden er de dårligste jeg har hatt. De var foret med plastposer for å bli vanntette.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 12:52   #257
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bryr meg ikke om merkeklær egentlig, men innser at jeg bryr meg om ull og vi handler litt på nøstebarn. Det er deilig tøy. Jeg har fått noe katvig i gave og og handlet litt på polarn opyret, det er litt ekstra stas å ha på ungene det. Klærne er jo veldig barnevennlige og morsomme da. Fine farger og god passform.

Vi kjøper heller ikke yttertøy på billigkjedene eller sko. Det har vi brent oss på. Selv når det har kommet ut best i test som friends-skoene på Obs og sånn.

Gammel 01-01-12, 16:11   #258
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er nøye på yttertøy og kjøper merkeklær der, ofte på salg. Ellers har de nok mest kjedetøy begge to.

Gammel 01-01-12, 22:16   #259
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tvillingmammahilde, her.

Er opptatt av kvalitee og at de er økologisk. Ønsker så sant det er mulig å ikke kle barna med giftstoffer:-( . Skummelt å tenke på at de bruker ca 1 kilo forskjellige giftige stoffer og sprøytemidler for å produsere 1 kilo bomull. Økologisk bomull<3 G.O.T.S merket så klart:-)

Hvorfor drar du opp denne gamle tråden?

Og for nysgjerrighetens skyld, har du noen lenker som underbygger påstanden sin i slutten av innlegget ditt?

Gammel 17-01-12, 23:41   #260
Shoppingmom
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2012
Shoppingmom har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, det er jeg. Men kan fint handle bukser på NameIt og Lindex. Noen ganger blir det også andre plagg der fra og andre kjedebutikker. Det er ikke sånn at jeg må kjøpe merketøy, men synes mye av det er finere. Har også handlet litt av Ellos merket i bukser og alle har funket veldig bra til nå :-) Det er på overdeler, jakker og yttertøy jeg er mest "kresen"

Shoppingmom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
merkeklær

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.