|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må man formelt søke om permisjon for skolebarn når det gjelder én dags fravær?Det er felles regler om dette, så skolene kan ikke kjøre den praksisen de vil. Den skolen som sa at permisjon brukes ved en ukes fravær, gjør det ulovlig. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Må man formelt søke om permisjon for skolebarn når det gjelder én dags fravær?Jeg blir litt muggen på foreldre som kommer med melding i etterkant av planlagt fridag. Og jeg skriver faktisk det i meldingsboka, at man "søker" på forhånd når man vet om at man skal på tur eller hva det er. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Søt og rar
|
Sv: Må man formelt søke om permisjon for skolebarn når det gjelder én dags fravær?
Det forstår jeg godt.
|
|
|
#24 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Må man formelt søke om permisjon for skolebarn når det gjelder én dags fravær?Tror det kommer også veldig an på hvordan kommunikasjonen mellom kontaktlærer og foreldre er også jeg. I mitt tilfelle hadde jeg bare ringt til kontaktlæreren til sønnen min og fortalt at han må ha fri pga det som måtte være. Og det ville ha vært greit |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Må man formelt søke om permisjon for skolebarn når det gjelder én dags fravær?Her skriver vi i meldingsboka når det er snakk om inntil 3 dagers fravær. Utover det må det søkes om fri. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Må man formelt søke om permisjon for skolebarn når det gjelder én dags fravær?
Det holder fint med en mail for min del altså. Det er ingen som har mobilnr mitt, så det er ingen som ringer. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Det er forsåvidt greit her også, MEN alt fravær SKAL dokumenteres i meldingsboka her. Så da må man i tillegg skrive det i meldingsboka. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Tittel og tittel....
|
Tja, jeg tror nå helst det kommer an på skolens regler. En av lærerne til sønnen min er broren min, jeg må uansett fylle ut permisjonsskjema om sønnen min skal ha fri.
|
|
|
|
#29 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Må man formelt søke om permisjon for skolebarn når det gjelder én dags fravær?Det kommer ikke an på noe som helst. Det er klare, nasjonale regler for fravær, fri og permisjon, og det sksl dokumenteres, feks i Skolearena. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Tittel og tittel....
|
Vi må også søke formelt på permisjonsskjema, men når storebror skulle ha 2 dager fri i forbindelse med samvær med far, så fikk vi svar fra kontaktlærer lagt i meldemappa, mulig det er annerledes dersom det er rektor som avgjør søknaden.
|
|
|
|
#31 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må man formelt søke om permisjon for skolebarn når det gjelder én dags fravær?Her må man det. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må man formelt søke om permisjon for skolebarn når det gjelder én dags fravær?Hos oss har læreren lov til å gi fri inntil en dag, mer enn en dag må søkes på skjema til rektor.
|
|
|
#33 |
|
Tittel og tittel....
|
Nå måtte jeg sjekke, her kan kontaktlærer gi permisjon i inntil 5 dager, over det er det rektor som må innvilge. Men alt må søkes på eget skjema.
|
|
|
|
#34 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Må man formelt søke om permisjon for skolebarn når det gjelder én dags fravær?Hos oss kan kontaktlærer godkjenne om man ber om 2 dager fri, utover det må man sende søknad til rektor eller den som er trinnansvarlig. En mail til kontaktlærer har fungert her, den ahr blitt videresendt, både på ungdommskolen og barneskolen. Videregående tar litt lengre tid er min erfaring. Læreren glemte i videresende mailen, men han gav beskjed om at han ville anbefale godkjenning da. I tillegg var jeg på foreldresamtale samme uken, så den var grei. Fikk dog brev fra rektoren et par uker etterpå om at fri var godkjent. Vi søkte om 4 dager fri..
|
|
|
#35 |
|
maler
|
Sv: Må man formelt søke om permisjon for skolebarn når det gjelder én dags fravær?Hos oss praktiserer de 3 dager for kontaktlærer, søknad til rektor ved lengre fravær.
|
|
|
#36 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Må man formelt søke om permisjon for skolebarn når det gjelder én dags fravær?Her tror jeg det er inntil 2 dager fri lærer kan gi fri. Altså man slipper å søke. Holder med å skrive i meldingsboka eller snakke med lærer. |
|
|
|
![]() |
|
|