Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-12, 01:16   #61
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Her er forresten den reportasjen eg har lese.

Sitat:

- Jeg beklager meget sterkt uhellet og som sjåfør opplevde jeg marerittet, nemlig et fotgjengerpar rett foran bilen uten mulighet til å stoppe. Om det var lysforhold eller mørke klær uten refleks om kvelden vites ikke, men paret var ikke synlig for meg før de var rett foran bilen, uttaler Hagen.

Eg synest dette er ansvarsfråskrivande og det er direkte usmakleg!

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 01:28   #62
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

jeg vil ikke lese noen av disse artiklene, kjenner jeg. Jeg vil ikke se verken sjåfør eller ofre bli ydmyket for full presse, blir kvalm bare ved tanken.

Men jeg har møtt folk som akkurat har hatt uhell med bil. Det skjer liksom noe med dem, hun ene holdt på å le seg ihjel, ei stakk av fra et påkjørt pinnsvin mens tårene spratt og ei ville ta et dødt rådyr med i bagasjerommet. Man er i krise etter noe sånt, og det er direkte ufint av media å grafse seg oppi så snart etterpå. Mitt bidrag til ikke å grafse er å ikke klikke på artiklene.

Gammel 04-01-12, 08:26   #63
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Han forklarer det akkurat som han opplevde det, og jeg forstår egentlig reaksjonen hans. Jeg har opplevd å kjøre bilen min rett inn i siden på en annen bil, at skylden var min er det ingen tvil om, men jeg opplevde mye av det samme som han, at plutselig var det en bil rett foran min, bilen jeg krasjet i lå nemlig så nærme bilen foran at den var i blindsonen for meg. Jeg prøvde på ingen måte å legge skylden over på den andre bilen, men min forklaring var uansett at den plutselig var der.

Og det er ikke alltid like lett å se fotgjengere når de kommer gående i mørket, selv med en refleks på seg. Er det mørkt ute og vått i veibanen er det, til tross for opplyste gater, til tider vanskelig å se skikkelig. Og ja, som bilfører har man ansvaret, men himmel så det ville hjulpet om fotgjengere ikke oppførte seg som om de er selvlysende, når de i realiteten bare har på seg en bitteliten refleks.

Gammel 04-01-12, 08:37   #64
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Jeg synes ikke det er ansvarsfraskrivelse. Det er hvordan han opplevde det. Det er en forklaring.

Hva hadde du ventet bai. "Jeg så dem men syntes det var greit å kjøre på dem"?

Hadde mannen sett dem hadde han ikke kjørt på dem. Det er påpekt fra andre at det har skjedd flere ulykker her. Det er kanskje et vanskelig sted, man har jo skyld uansett som sjåfør, men det bør være lov å si hvordan det ble oppfattet av dem.

Saken burde ikke vært en mediesak, andre blir beskyttet i langt mer alvorlige saker.

Jeg tror alle av oss som kjører bil vet at det kunne ha vært oss som havnet i en slik ulykke. Vi har alle vært mindre oppmerksomme enn vi burde en eller annen gang.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 08:38   #65
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer litt sent inn her, men jeg kjenner området og har kjørt og gått den veien mange ganger og bilene har ofte en god del høyere hastighet i denne veien enn det som er tillatt. Og det er uoversiktelige forhold i forbindelse med gangfeltet der. Jeg vil ikke spekulere i om Carl I. kjørte for fort, men det finner vel politiet ut.

For øvrig synes jeg saken er en ikke-sak. Carl I. eller ikke, dette er en "vanlig" påkjørsel som gikk nogenlunde bra, heldigvis, og hadde ikke føreren vært kjendis, hadde det vel kun kommet en liten notis i avisa om det.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 08:40   #66
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke lest oppslaget, men ut fra det dere refererer, høres det ut som om VG (igjen) har feil fokus. Dette burde være en ikke-sak for VG, og Hagen og de påkjørte burde fått ordnet opp i fred.

Og er det virkelig både "banankake" og "yndlingsbukse" med i oppslaget?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 08:49   #67
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Kjører du på to mennesker som er midt i et gangfelt er det selvsagt din skyld, og bare din. Hvis du ikke ser dem er du tydeligvis uoppmerksom. Carl I. Hagen er ikke offeret her, det er det de menneskene han kjørte på som er.
At journalistene kaster seg over saken er vel som forventet, og vi kan jo bare la være å lese mer om den nå. Nå har jeg bare lest kjapt over en del nettaviser, så det er sikkert mange juicy detaljer jeg ikke har fått med meg, men jeg synes det er uklokt av Hagen å ikke bare legge seg paddeflat og innrømme at han var uoppmerksom.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 08:55   #68
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

For øvrig synes jeg saken er en ikke-sak. Carl I. eller ikke, dette er en "vanlig" påkjørsel som gikk nogenlunde bra, heldigvis, og hadde ikke føreren vært kjendis, hadde det vel kun kommet en liten notis i avisa om det.

Dette er jeg helt enig i. Skikkelig ekkelt for føreren. Jeg har en gang veldig nesten påkjørt en dame på denne måten. Jeg var sikkert uoppmerksom, men det var mørkt og så var hun plutselig bare foran bilen min. Hun klarte heldigvis å hoppe unna. Jeg kunne jo ikke annet enn å beklage, for det var min feil, men jeg så henne virkelig ikke. Men det hadde ikke blitt noe avisoppslag av den grunn.

Og jeg skjønner godt at det er fælt for de skadelidende også. Det er ikke lettere traumatisk å bli påkjørt når du selv føler at du har overholdt alle regler. Men de hadde ikke fått førstesiden i VG (trolig ikke en bitteliten notis engang) hvis det ikke var Carl I. Hagen som hadde kjørt.

Gammel 04-01-12, 09:04   #69
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg var dette toppen av VGs idioti:

Sitat:

PS! Carl I. Hagen trakk seg i november fra Frps sentralstyre og rollen som eldregeneral i sinne. Årsak: Han fikk ikke erstatte Inger Marie Ytterhorn som partiets kandidat til Nobelkomiteen. Ulykken nyttårsaften skjedde i krysset mellom Halvdan Svartes gate og - av alle steder - Nobels gate.

De lette som gale etter noe de kunne koble til andre skandaleoppslag om Hagen?

Gammel 04-01-12, 09:05   #70
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

VG i et nøtteskall, det der.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 09:07   #71
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

VG er en håpløs sladreblekke og Carl. I. er kjendis.
Det blir som det blir.
Hvis man missliker det så anbefaler jeg at man slutter å lese VG.
... det anbefaler jeg vel rent generelt også.

Gammel 04-01-12, 09:20   #72
McQueen
~New York, New York~

McQueen sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
McQueen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Signerer!
Og jeg har virkelig ikke mye sympati med Hagen fra før av, altså...

McQueen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 09:27   #73
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier meg enig med de som mener dette er en ikke-sak. Det har vært en påkjørsel, heldigvis uten veldig alvorlig personskade. At det tilfeldigvis var en kjent politiker som kjørte bilen, er knakende likegyldig.

At VG også drar fram andre ting som vedrører sjåføren, og de som ble påkjørt, bidrar bare til å skape enda mer unødig blest og sladder om hva som burde kvalifisert til en notis nederst på "side 7," eller liknende.

Gammel 04-01-12, 09:36   #74
Supra
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2011
Hvor: Kløfta
Supra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ingen som fortjener å oppleve noe sånt, uansett om du heter Carl I Hagen eller Ola Nordmann..........

Selvom man bruker refleks, så er d ikke sikkert at refleksen virker. Sambo var involvert i en bilulykke, og den som forårsaket den brukte refleks, m den var så utvaska og virket ikke...

Supra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 09:49   #75
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Ja han tok ansvar. Men jeg har selv opplevd at det ikke alltid er lett å få øye på personer som skal over et gangfelt. Og her var det ikke opplyst.
Det har også skjedd flere slike ulykker på samme sted pga manglende belysning samt et dårlig merket gangfelt.

At det er et dårlig merket gangfelt er jeg enig i at er en medvirkende årsak. At det ikke er opplyst not so much. Som sjåfør plikter man å tilpasse farten etter forholdene, og manglende lys er ett av de forholdene.

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Men er fotgjenerene helt uten ansvar da? For ulykken mener jeg.

Selvsagt er de det. Det skjedde i et gangfelt. Man plikter å være ekstra oppmerksom her.

Når det er sagt, så er jeg helt enig med Irma; dette burde ikke bli blåst opp på denne måten.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 09:49   #76
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er tydeligvis flink til å skille sak og person, for her har jeg full sympati med Hagen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 09:51   #77
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

VG er en håpløs sladreblekke og Carl. I. er kjendis.
Det blir som det blir.
Hvis man missliker det så anbefaler jeg at man slutter å lese VG.
... det anbefaler jeg vel rent generelt også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 10:11   #78
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns tv2 er veldig ufine i måten de går etter politikere på - kanskje i særdeleshet frp-politikere. Jeg fikk vondt av Hagen i går - jeg syns det var helt unødvendig vinkling og størrelse på innslaget.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 10:18   #79
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor lar man seg egentlig intervjue fra sykesenga?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 10:31   #80
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvorfor lar man seg egentlig intervjue fra sykesenga?

15 minutters berømmelse...

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.