|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
flisespikker
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Zoë: Jeg tror kanskje spørsmålet i overskriften gjør at mange så HI som et innspill til debatt, mer enn bare en erklæring om hva du mener eller et hjertesukk eller noe sånt. Og så har det lett for at svar som ikke er entydige enighetsuttrykk kan oppfattes som kritikk (særlig hvis man skriver en personlig ytring og blir svart som om man inviterer til debatt). Jeg er enig i det meste du skriver i HI, jeg synes det er nærmest opplagt, det meste av det, og jeg opplever i grunnen sjelden eller aldri at noen kritiserer positivitet på den måten du beskriver. Men jeg kan godt se for meg situasjoner der jeg kunne vært negativ eller spydig overfor ett eller annet gledesuttrykk, og for å svare på det spørsmålet du stiller i overskriften skrev jeg litt om det.
|
|
|
#62 |
|
By the Sea
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Fnatten: det du beskriver sist i innlegget ditt over blir noe helt annet jeg er veldig enig med deg. Jeg kjenner at jeg blir sint når folk smiler bort andres alvorlige situasjon. ( Det er forøvrig grunnen til at jeg ikke er noe begeistret for Skavlands programlederstil - jeg synes han alltid sitter der med et halvt smil om munnen uansett hvem han snakker med og hva han snakker om. Der kan ofte virke veldig upassende og man får inntrykk av at han ikke tar folk på alvor.)
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg har kommet over noen (både artikler og mennesker) som synes at det skrytes for mye på facebook generelt, og dermed ligger det litt i bakhodet når jeg legger ut happy-clappy statuser. Jeg er litt redd folk skal tro at jeg pynter på sannheten eller prøver å gjøre livet mitt til lykkeligere enn det er siden det har vært litt fokus på dette, eller at folk skal tro jeg har blitt happy-clappy superkristen, men sannheten er at jeg er generelt veldig lykkelig, og kjenner at det bobler over flere ganger daglig etter at jeg fikk barn. Jeg har selvsagt sure dager, og opplever jo triste ting som å miste nære og kjære og slikt, men opplever allikevel så mye bra at det frister å dele veldig mye av dette med de rundt meg (det blir liksom for stort til å holde inni seg og så er det akkurat som om man får fordøyet det litt når man deler det med andre). Så ja, jeg liker godt at folk gir uttrykk for glede! Og desto mindre at enkelte ser ut til å fokusere veldig på de negative hendelsene og gjerne har veldig lav terskel for å dele klagene sine med dem rundt seg, og det klarer jeg dessverre ikke for mye av. (Jeg snakker da om folk som typisk skriver om alle de gangene noen i familien er syke med vanlige sykdommer, trøtte etter nattevåk eller bare generelt klager over vanlige ting.) Det blir kanskje like feil som å irritere seg over de som gir for mye uttrykk for glede, men forskjellen er at sistnevnte ikke har den forsurende effekten. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Nå lurer jeg virkelig på hva folk tenker om meg. *angst* |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg synes det er hyggelig å være omgitt av mennesker som er glade og positive, men oppdateringer om livet a la FB-statuser som er krampepositive, kjenner jeg vel at jeg tar med en klype salt og har tegneserien i innlegget tidligere i tråden i bakhodet når jeg hører om dem.
|
|
|
#66 |
|
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg liker Terje Tysland veldig godt. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?
Dult.
|
|
|
|
#68 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg tror ikke alle tror at alle forestiller seg når de gir uttrykk for glede, men noen tror sikkert at noen forstiller seg. Og så er det jo sikkert noen som faktisk forestiller seg også, og det må de vel få lov til? I den grad det er en utstrakt tendens til at folk irriterer seg over andres utspill både om det ene og det andre, henger nok dette sammen med at folks tanker er blitt mer tilgjengelige gjennom sosiale medier enn at menneskeheten som sådan har blitt mer bitter og grinete. Tror jeg. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
kamerat
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg kjenner jeg er godt fornøyd med FB-lista mi, for bortsett fra noen gærninger som stadig er utilbørlig begeistret over snømengder og løypepreparering (
|
|
|
#70 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg tror jeg er på nett med Zöe og Polyanna, tidvis irriterende positiv. I de aller fleste tilfellene er dette ektefølt, og de gangene smilet er en fasade, så trenger jeg den fasaden for at andre skal fortsette å behandle meg som normalt.
|
|
|
#71 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg reagerer på overdreven positivitet a la "Babyen min er 4 måneder nå, nyter hver bidige stund!!!"
|
|
|
#72 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Nei. Det skulle sannelig tatt seg ut. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
By the Sea
|
Jeg er også enig med rine i dette - FB-statusfokusen er bare et uttrykk for et fenomen som selvfølgelig alltid har vært der.
|
|
|
#74 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?OK. Jeg innrømmer det. Jeg er skeptisk, meeget skeptisk til førtiåringer som poserer med trutmunn på bilder på FB. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
By the Sea
|
Ja, gådd! Ikkje bra!
Ikke jeg heller, Bille. Man nøyer seg gjerne med å Tenke Sitt og heller kommentere i mer generelle ordelag senere.
|
|
|
#77 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg liker at andre er glade. Særlig folk jeg bryr meg om. Jeg blir smålig og ironisk når folk poster gladmeldinger som inneholder greier jeg selv egentlig også gjerne skulle fått til, men må melde pass på. De perfekte fredagskveldene, de effektive fridagene, joggeturene, rødvinen, cafebesøket, livstilsendringen... Glad-kommunikasjon mellom familiemedlemmer (som _bor_ sammen), kan jeg synes blir litt too much. Hva med å henvende seg til hverandre direkte, liksom?
|
|
|
#78 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg liker ikke skrytepaver, enten de skryter seg opp (åi, deeen soloppgangen på femstjerners hotellet i dag!) eller ned (jeg har mye større utfordringer enn alle dere andre, så shaddafackap!).
|
|
|
#79 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Ja, jeg liker at folk gir uttrykk for glede. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
nju nja njo
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Selvfølgelig liker jeg at venner og bekjente har det bra. Samtidig har jeg blokkert oppdateringer fra de som kun poster hjerte-oppdateringer og da gjerne 10 ganger daglig. Ikke fordi jeg ikke liker eller tror at de har det bra, men det blir nesten spamming. Jeg foretrekker egentlig ironiske og kyniske hverdagslige oppdateringer hvor jeg kan humre gjenkjennende.
|
![]() |
|
|