Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å se problemer - eller å se løsninger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-12, 17:15   #41
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å se problemer - eller å se løsninger

Jeg er oppvokst med en problemløsende mor, som ordnet alt. Sånn er jeg selv blitt også. Jeg er en problemløser, og tenker som regel at ting ordner seg.

Mannen er mer pessimst. Skal liksom for sikkerhetsskyld se for seg alt som kan gå galt, og gjerne jekke alle optimister litt ned.

Sånt blir det bråk 'a.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 17:45   #42
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg har et positivt syn på det meste, alt ordner seg!(akkurat som boren og faren min)
Mannen min der i mot, er litt mindre, samme er 7-åringen, men 8-åringen er mer positiv og optimistisk enn noen jeg kjenner.
ALT er mulig, og han gir seg ikke! Håper han beholder dette i seg.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 18:54   #43
Barn av regnbuen
Fant tittel på Fretex

Barn av regnbuen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Tromsø
Barn av regnbuen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg vet så altfor godt hva ordentlige problemer er, så da prøver jeg å ikke lage problemer ut av det som i utgangspunktet er løsbart. Jeg ser ofte løsninger der andre svartmaler, og det har jeg gitt eldste datteren min også tydeligvis. Vi kan begge løse ting på en veldig kreativ måte der andre var sikker på at dette ble ikke å funke eller passe inn. Da får vi det til å funke og passe inn.

Det fins mange ting jeg ikke kan gjøre noe med, men som jeg bare må leve med, men dagligdagse problemer trenger ikke være en av dem.

Gammel 08-01-12, 18:56   #44
Barn av regnbuen
Fant tittel på Fretex

Barn av regnbuen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Tromsø
Barn av regnbuen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Men overpositiv er jeg ikke (overpositivitet er vel noe av det verste selv jeg vet). Jeg har min del av tussigenet jeg også, forskjellen er jo bare om man lar det lamme seg helt eller om man prøver å finne en løsning for å leve med ting.

Gammel 08-01-12, 19:15   #45
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vokst opp med at det meste er enten farlig, vanskelig, umulig eller meningsløst. Det er ikke en holdning jeg har lyst til å videreføre når jeg er deprimert så føles jo alt sånn, men heldigvis er jeg ikke konstant deppa.

Gammel 08-01-12, 19:26   #46
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det finnes soleklart problemer. I tillegg til utfordringer.

Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 19:30   #47
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Selvsagt finnes det problemer. Og utfordringer.
Det er slettes ikke det jeg sier, jeg har vel hatt mer enn min knippe med utfordringer de siste 20 årene.

Men det er noe med om hvordan man takler det.

Det er vel egentlig en sammensatt ting dette. Jeg er slettes ingen happymuffin som tenker "pyttsann pyttsann" på alt som oppstår.
Jeg er heller typen som tenker på ting som kan oppstå, og kjapt kan bekymre meg. Men jeg bekymrer meg ikke uten å prøve å finne en løsning.
Og kan ting sjekkes ut, og ev løses, så gjør jeg det. Om det så er midt på natten.

Også forventer jeg aldri at ANDRE skal løse problemene mine. Det må jeg gjøre selv. Og da har jeg mer kontroll også, og dermed mindre grunn til å bekymre meg.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 19:31   #48
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er pessimistisk realist.
Faller i deppe-fella stadig vekk, men prøver å våkne opp og se på løsninger.

Gammel 08-01-12, 19:36   #49
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Åh, denne vet jeg. Jeg er den som sier "eh...jeg vet ikke, jeg, kan ikke du se på det?"

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 19:41   #50
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Alt kan løses om man bare har trua, sa farfar under epletreet da jeg var lita.
Det sitter fast enda.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 19:46   #51
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser problemene OG løsningene.

Noe av det mest irriterende jeg vet er folk som ikke evner å se problemer, alt "kommer til å ordne seg på et vis", "det går som det skal", "livet kommer i klumper" osv. Jeg liker å tenke gjennom problemer godt og grundig, og når de er kartlagt finner jeg løsningene.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.