|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Thailand i fellesferienJeg får opp ca. 30-35.000 i kun flybilletter for 2 voksne og 2 barn. Er det en pris jeg må regne med, eller får jeg det billigere? Nå jevner det seg vel ut i og med at det er så og si gratis å leve der nede i forhold til i endel andre land der vi kan reise bort billig men må bruke milliarder i opphold.
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Thailand i fellesferienVel. Vi hadde bestemt oss for det samme men ga opp. De prisene du nevner må du regne med. Det er heller ikke gratis å leve der nede. Jeg har vært der før og det er en myte. Vi fant ingen spesielt rimelige hoteller som tilfredsstilte våre behov. Turen vil for oss sannsynligvis komme opp i minst det doble. Vi hadde trodd vi kunne få en tur til rundt 40-50. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Thailand i fellesferienVi brukte 11000 i Lommepenger når vi var der i 2,5 uke for noen år siden. Billig, men prisene har nok økt. Vi var der i januar. I fellesferien er det vel regntid, men jeg tror det bruker å være skuer som er fort over, men det bør du sjekke.
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Sv: Thailand i fellesferienJo, lommepenger er nå en ting. Vi pleier ikke å regne på det, det kommer an på hva man kjøper og spiser. Men boutgiftene laangt fra det vi hadde trodd, og vi har som sagt vært der før. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Thailand i fellesferienFellesferien er saa absolutt regntid. Noen steder i Thailand er likevel bra (Koh Samui og omkringliggende öyer) mens Phuket og stedene deromkring kan vaere regn, regn og atter regn. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Thailand i fellesferienDere må sjekke ut ifht regntiden, ja. Sånn generelt er det safest å dra til Thailand i januar/ februar.
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Thailand i fellesferienHotellene bør være billigere på den tiden, det er jo lavsesong. Sist vi var i Thailand, kjøpte vi "kun fly"-tur av en av charterselskapene - det sparte vi noen lapper på i forhold til å ta rutefly.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Thailand i fellesferienVi har vært i Bangkok/Hua Hin i sommerferien, og der er det ikke nevneverdig regn. En og annen skur av latterlig kort varighet. Flyturen tror jeg ikke du får særlig billigere enn det du har skissert.
|
|
|
|
#9 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Thailand i fellesferienVi var i Phuket i august for noen år siden. Været var stort sett bra (en dag det stort sett regnet), ellers sol for det meste. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Thailand i fellesferienVi reiste i desember 2006 og betalte ca 32.000,- for fly og hotell i Hua Hin i 2 uker - 2 voksne og 3 barn. Det var latterlig billig, og vi kan ikke forvente noe lignende når vi reiser ned igjen neste år. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Thailand i fellesferienHmm nå ble jeg litt i tvil. Altså, svigerinnen min er fra Thailand og flyttet hit nå for bare en uke eller to siden. Hun har i hvert fall sagt at det er kanonbillig der nede, men da snakket vi mest om maten og sånt ja, ikke hotell. Skal ta en prat med svogeren min (mannen hennes), han har jo vært der nede et titalls ganger (pga. henne) og kjenner godt til priser og sånt.
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Sv: Thailand i fellesferienDu får det varmt. Og fuktig. Håret ditt vil ikke tørke. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Thailand i fellesferienJa, skjønner det. Det er også et bra land å være veganer i, sier hun. Bare synd jeg ikke får med meg den store vegetarfestivalen de har der nede hvert år, for den er i februar eller noe. Jeg håper svogeren og svigerinnen min blir med oss, for da kan de guide oss rundt, og hun snakker jo språket.
|
|
|
#14 |
|
I endring
|
Sv: Thailand i fellesferienThailand er nok billig om man ikke reiser til turistanlegg.
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Thailand i fellesferienHvorfor bør vi vente til ungene ungene er større?
|
|
|
#16 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Thailand i fellesferienÅh! Jeg hadde ikke nølt et sekund om jeg kunne reist sammen med en som snakket språket og kjenner kulturen fra innsiden. Thailand er vidunderlig, synes jeg, folk er utrolig hyggelige og høflige og maten er helt nydelig. Jeg kan tenke meg at det er herlig å være veganer der - det bugner jo av frukt og grønnsaker og slikt overalt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Thailand i fellesferienJeg har så lyst! Det er jo ikke sikkert vi får med oss svoger & svigerinne på den tiden, og vi har ikke mulighet til å reise annet enn i fellesen siden mannen har fastlåst sommerferie i sin jobb og SFO har stengt de ukene. Men jeg skal høre med dem, det hadde vært veldig kjekt. Hvis ikke kan de i hvert fall komme med masse tips til overnatting og besøksteder osv, det er jo svogeren min sitt 2. hjemland omtrent, så han vet nok hvor de billige (og bra) bostedene er.
|
|
|
#18 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Thailand i fellesferienVi vurderte Thailand-tur i fjor sommer og var blandt annet i kontakt med Orkidereiser. Hotell og fly kom på omtrent 60-65.000,- om jeg ikke husker helt feil. Da så vi på to-tre dager og Bangkok og ca 12 dager på Koh Samui. Phuket valgte vi bort som følge av usikkerhet knyttet til regntiden. Nå ble det ikke Thailand i det hele tatt på oss, så hva det koster å leve der vet jeg dessverre ikke noe om
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Thailand i fellesferienHvis det hadde blitt oppimot 70.000,- kroner, hadde jeg heller reist til Miami eller Los Angeles.
|
|
|
#20 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Thailand i fellesferienMitt tips når det gjelder billige flybilletter i høysesong er å være veeeldig tidlig ute! De billigste billettene forsvinner fort. Vi bestilte billetter tur/retur Los Angeles i september (reiser i juli). Vi betalte 26.000,- for oss fire (eldste må ha voksenbillett) med Icelandair. De samme billettene koster 44.000,- nå! Det billigste alternativet jeg finner på de samme datoene nå (SAS) er på ca 34.000,- Jeg bruker finn.no som utgangspunkt når jeg leter etter flybilletter og hotels.com for overnatting. På finn.no kommer det velig mange alternativer, så det gjelder å luke unna de med ekstremt lang reisetid
|
![]() |
|
|