|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?Jeg har ulike trapper i mitt hus, men det er jo fordi huset snart er 100 år gammelt, og trappen fra 1. og opp til 2. etg er like gammel og massiv med lukkede trinn opprinnelig støpt i mur ut fra husveggen, kledd i tre. Den andre går ned til kjelleretasjen og er satt inn for få år siden, og kunne ikke vært like massiv eller lik, da det er mye lavere under taket i kjelleretasjen og ikke plass til samme type trapp. Den er i heltre med åpne trinn, og mye spinklere. De går over/under hverandre, men har allikevel en helt naturlig ulik utforming, og du ser ikke at de er ulike til vanlig, det er kun når du går i den nye trappen at du kan legge merke til det. Denne trappen var helt innelukket og fungerte som en spinkel kjellertrapp tidligere. Rekkverket oppe i gangen og videre opp i hovedetasjene er helt likt. Det ser ikke rart ut en plass og er ikke noe som irriterer meg. Men i et nyere hus der dette blir om mulig mer synlig, og trappene så og si har samme dimensjoner, så tror jeg nok at jeg ville stusset litt. Vanskelig å si.
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 13-01-12 kl 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?Jeg har forresten to trapper som går over hverandre som var ulike da vi kjøpte, men som jeg har brukt ganske mye tid og krefter på å få til å bli likest mulig.
![]() |
#23 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?Jeg skulle ønske jeg kunne latt vær å tenke på slikt, egentlig. Jeg blir litt surrete i hode.
![]() |
#24 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?Takk for at dere bidrar til "folk flest"-argumentene mine. Jeg må ha argumentene klare for hvorfor jeg velger det jeg velger. :neier:
. Så da er det sikkert lurt.
![]() |
#28 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?Eller shopper man trapper slik man shopper annet? Kan en annen leverandør ha lik, men billigere trapp? :trappenovise:
![]() |
#29 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?Hvis de er likt formet og "henger sammen" slik at du går rett fra den ene til den andre ville jeg helt klart hadde like. Hvis den ene har en annen form enn den andre så er det ikke så nøye. Som noen nevner rett trapp og vindeltrapp. Men da ville jeg nok laget dem så de "matcher", eller som totale kontraster. Ikke "nesten like men vi ser godt at de ikke passer sammen" liksom...
![]() |
#31 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?Bilde?
![]() |
#32 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?Jeg klarer ikke for mitt bare liv å finne ut hva trappen heter.
![]() |
#33 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?Definitivt like trapper...
![]() |
![]() |
#34 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?Når jeg tenker etter har jeg ikke sett den opprinnelige trappen heller. Byttet bare ut treslaget i standardtrappen som fulgte med. Uten å ha sett noe som helst.
![]() |
#35 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?Du er av det rolige slaget må jeg si...
![]() |
![]() |
#36 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?
Noen vil kalle det rolig, andre vil kanskje kalle det fjern.
![]() |
#37 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?
Tror jeg bunner litt i at det ikke er så innmari vanlig heller (ja, med mindre det er gamle hus som er bygd i fem omganger omtrent)
![]() |
#38 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?Vi har én trapp som begynner i gangen nede, og så snirkler seg opp gjennom halvetasjene i ikke mindre enn fem omganger. Trappen vil få samme utseende hele veien opp til topps etter oppussingen, det er nærmest selvsagt. Det er jo på en måte EN lang trapp, så den må være lik hele veien.
![]() |
![]() |
#39 |
Curlingkone
|
![]() Sv: To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?Det kommer helt an på for min del. I et eldre hus feks, kan det være flott med en ny moderne trapp en etasje, mens det kan være sjarmerende at en gammel trapp opp til loftet er tatt vare på.
![]() |
#40 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?Jeg ville hatt de like. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|