Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Barna i uken

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-12, 16:21   #21
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barna i uken

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Det finnes mange versjoner av denne - jeg tror jeg har mest sansen for nummer 2 ;

Mandagsbarn får vakre øyne
Tirsdagsbarn blir lett på tå
Onsdagsbarn får perletårer
Torsdagsbarn får langt å gå
Fredagsbarn gjør alle glade
Lørdagsbarn blir sjelden trett
Søndagsbarn får største gaven - alle dyder under ett.

Mandagsheks har onde øyne
Tirsdagsheks to ekstra tær
Onsdagsheks har fluetekke
Torsdagsheks en nese svær
Fredagsheks har giftig hale(?)
Lørdagsheks er alltid trett
Søndagsheks får beste gave
alle lyter under ett.

Mandagsbarn er trivelige
Tirsdagsbarn er livlige
Onsdagsbarn er triste små
Torsdagsbarn har langt å gå
Fredagsbarn er kjærlige
Lørdagsbarn er strevsomme og ærlige
Barn som på søndag blir født
er blide og glade stadig og støtt.
Barna kan bære født på hvilken dag det skal være
De er alle sammen like kjære!

Mandagsbarn har fagert skinn
Tirsdagsbarn har kjærlig sinn
Ondagsbarn får meget se
Torsdagsbarn er det meget ved
Fredagsbarn får kjærlighet og lykke
Lørdagsbarn skal skjønnhet smykke
Søndagsbarn skal leve lenge og alltid ha nok av penger!

Faktisk tror jeg at den jeg "lærte" når jeg var lita, var annerledes enn noen av disse? Leter litt til...

Jeg er en heks som er liten og trist med perletårer og som får se mange fluer!
Jeg tror jeg går å legger meg.

Gammel 17-01-12, 16:25   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker med skrekk dette diktet fra barneskolen. Jeg er mandagsbarn og var godt fornøyd med mine pene øyne da læreren vår kjapt kvitterte: "Det betyr at man er pen, men ikke så glup."

Gammel 17-01-12, 16:25   #23
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Her er hele hurven lørdagsbarn, men fire mer ulike individer skal man lete lenge etter.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 16:26   #24
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er søndagsbarn og det er også det av barna som likner mest på meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 16:29   #25
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg googlet - og lørdagsbarnet mitt er hun som spør om å få legge seg hvis hun syns det drøyer for lenge. Hun andre er fredagsbarn, og det er klart hun gjør alle glade, noe annet skulle tatt seg ut - jeg har jo fantastiske unger.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 16:31   #26
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Lørdagsbarn blir sjelden trett"!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 16:34   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg er søndagsbarn og det er også det av barna som likner mest på meg.

Ja, det jeg mener å si er at jeg selvsagt har alle dyder under ett.

Gammel 17-01-12, 16:40   #28
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er tirsdagsbarn;

Tirsdagsbarn blir lett på tå
Tirsdagsheks to ekstra tær
Tirsdagsbarn er livlige
Tirsdagsbarn har kjærlig sinn

LItt usikker på det med tærne, men kan telle etter senere dersom noen er veldig interessert - og dersom lett på tå indikerer lettlivet eller løs på tråden, benekter jeg det kategorisk altså!

Vesla er torsdagsbarn;

Torsdagsbarn får langt å gå
Torsdagsheks en nese svær
Torsdagsbarn har langt å gå
Torsdagsbarn er det meget ved

2 av 4 mener hun får langt å gå. Hun mener i alle fall det meste er for langt til å gå for tiden. Dersom det betyr litt mer motgang enn andre, så kan det forsåvidt stemme det også... Men at det er meget ved henne er sikkert. Og hun har da verdens søteste lille nese, så nr 2 har virkelig ikke peiling!

Junior er fredagsbarn;

Fredagsbarn gjør alle glade
Fredagsheks har giftig hale(?)
Fredagsbarn er kjærlige
Fredagsbarn får kjærlighet og lykke

Hale?? Bortsett fra det passer det jo helt perfekt

Han er en utrolig blid og fornøyd unge, altså, men det var da ikke måte på hvilken velsignelse det er å komme til verden på fredag heller enn torsdag da....

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 16:58   #29
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Mine unger er født på natta... :sukker lettet ut:

Gammel 17-01-12, 18:12   #30
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg må le av lørdagsbarnets dyd. Jeg er selv lørdagsbarn og noe må ha skjært seg på veien altså.

Samme her. Noe må ha gått virkelig, virkelig galt på veien!

Jeg har ellers to mandagsbarn og et torsdagbarn og har alltid tolket torsdagsbarnet dithen at de får et liv der de må streve for både det ene og det andre. Håper det med at torsdagsbarn får langt å gå er like skivebom som lørdagsbarnet ble for meg!

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 18:37   #31
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser det også som om at torsdagsbarn har flere utfordringer. Det stemmer tilfeldigvis med vårt torsdagsbarn.

Gammel 17-01-12, 19:13   #32
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker også at torsdagsbarnet møter litt flere bumper på veien enn andre. Men hva betyr egentlig dyd? Siden søndagsbarnet er så heldig å få alle dyder. Er dyd enhver egenskap, eller kun positive egenskaper?

Jeg er mandagsbarn og har vel fått høre "Beautiful eyes" en gang, men tok det, situasjonen i betraktning, ikke særlig til meg Det var noe med interrail og spanske sjarmører som benyttet enhver anledning til å gjøre fremstøt.

Frøkna er tirsdagsbarn, men med to høye, bredskuldra foreldre så vil det overraske meg stort om hun ble "lett på tå", gitt

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 19:54   #33
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Min eldste er lørdagsbarn, og det kunne ikke stemt bedre. han blir virkelig aldri trøtt, og kan holde det gående like forever!!
Både meg og minsta er søndagsbarn

Gammel 17-01-12, 20:02   #34
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er torsdagsbarn og det stemmer godt det der.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:25   #35
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er lørdagsbarn og tidlig trett om ikke annet.
Jeg har to fredagsbarn. Selv husker jeg at jeg tenkte at "mandagsbarn har vakre øyne" ikke stemte, fordi jeg syntes min søster hadde utstående øyne i min tid.

Gammel 17-01-12, 20:29   #36
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker ikke hvlken dag ungene er født på.

Gammel 17-01-12, 20:30   #37
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Katta!

Gammel 17-01-12, 20:34   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Altså, jeg husker at mikro er født på fredag, men det har jeg nok glemt neste år. Resten? Jeg aner faktisk ikke. Jeg har en vag formening om at vi har et fredagsbarn til, jeg tror kanskje det er toern.

Gammel 17-01-12, 20:36   #39
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Hvit er født fredag og Brun lørdag. Han er like trøtt som jeg er.

Gammel 17-01-12, 20:40   #40
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har ikke peiling, faktisk. Jeg har ikke tenkt prøve finne det ut heller.

Edit: Tvillingene er født på en fredag. Så jeg har altså koll på 50% av de.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.