Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket spisebord til denne stolen? (Eames dsw)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-12, 00:15   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Hvilket spisebord til denne stolen? (Eames dsw)

Vurderer Eifel stolen eller den med trebein, mest sanynlig hvit:

Bordet må kunne utvides, vil ha plass til 12 stk de sjeldne gangene det er et alternativ
Kjøkkenet blir hvit, enten med hvit eller hvitolje heltre eik benkeplate. Parket i hvitlakkert eik.

Har prøvd å google litt etter bilder men finner ikke det helt store.

Sist redigert av Curly : 18-01-12 kl 00:39.
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 00:43   #2
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hvilket spisebord til denne stolen?

Jeg ville enten ha valgt et bord som matchet trebeina på stolen, eller valgt Eifel-stolen og valgt et bord i hvitoljet eik.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 00:49   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket spisebord til denne stolen? (Eames dsw)

Bare pass på at stolene passer sånn noen lunde til bordet dere velger. Vi hadde bestemt oss for disse stolene med trebein da vi oppdaget at de er lavere enn normalt og ikke passer særlig godt (eller, man sitter ikke særlig godt, det kan jo se bra ut uansett) til spisebord i standardhøyde. Siden vi hadde nytt spisestuebord ble det ikke noe stolkjøp denne gangen
Men de er fremdeles de fineste stolene!

Gammel 18-01-12, 01:08   #4
Curly

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Bare pass på at stolene passer sånn noen lunde til bordet dere velger. Vi hadde bestemt oss for disse stolene med trebein da vi oppdaget at de er lavere enn normalt og ikke passer særlig godt (eller, man sitter ikke særlig godt, det kan jo se bra ut uansett) til spisebord i standardhøyde. Siden vi hadde nytt spisestuebord ble det ikke noe stolkjøp denne gangen
Men de er fremdeles de fineste stolene!

Hmm, er de veldig lave? Både jeg og mannen er høye så det kan bli upraktisk.

Gammel 18-01-12, 14:51   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Hmm, er de veldig lave? Både jeg og mannen er høye så det kan bli upraktisk.

De er litt lavere enn det som er standard. Jeg synes de er supre å sitte i, men jeg er jo 1.64 høy. Dog blir det ubehagelig (iallefall for meg og Rochermannen, ingen av oss er særlig lange) å bruke disse stolene til bord med standardhøyde. Men det blir kanskje annerledes for dere som er lange? Dra til ett sted som selger dem å prøv det ut er mitt tips.

Gammel 18-01-12, 15:00   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svalbo fra ikea?

Gammel 18-01-12, 15:31   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

http://www.styleroom.se/album/1967

Wake fra Bolia passer godt. Finnes i eik, hvitpigmentert eik og svart i tillegg til dette over som er i valnøtt. Vi har nettopp kjøpt det i valnøtt og er veldig fornøyde. Med ekstra ileggsplate blir det 280 cm. Vi har bare en plate og da er det plass til 8-10 stk.

Ønsker meg samme stol som du ser på

Gammel 18-01-12, 17:20   #8
Curly

Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

http://www.styleroom.se/album/1967

Wake fra Bolia passer godt. Finnes i eik, hvitpigmentert eik og svart i tillegg til dette over som er i valnøtt. Vi har nettopp kjøpt det i valnøtt og er veldig fornøyde. Med ekstra ileggsplate blir det 280 cm. Vi har bare en plate og da er det plass til 8-10 stk.

Ønsker meg samme stol som du ser på

WOW!! DRITLEKKERT!!
takk for tips!
Har sett på et lignende bord hos BoConcept, i sort.

Dette skal jeg sjekke ut

Gammel 18-01-12, 17:22   #9
Curly

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Svalbo fra ikea?

Passer nok fint til stolene, men det ble litt for enkelt, selv for meg

Gammel 21-01-12, 08:48   #10
Gerbera

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Skovby SM24, og jeg tror det hadde passet fint til stolene dine. Genial løsning på oppbevaring av de tre innleggsplatene som følger med, og man kan kjøpe enda tre plater til. Vi dekker til 16 med tre plater, og til 22 med seks plater.

http://www.designquest.biz/pc/SKODTSM24XX/Skovby/SKOVBY+SM+24+DINING+TABLE

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.