|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Trur du / veit du at allergivennlige kaker er litt mindre gode enn andre kaker? | |||
| Eg trur at kaker som manglar ingredienser som eg forbind med gode kaker er litt dårligare |
|
13 | 15,85% |
| Eg trur at glutenfrie kaker generelt er litt dårligare |
|
10 | 12,20% |
| Eg trur at melkefrie kaker generelt er litt dårligare |
|
9 | 10,98% |
| Eg trur at eggefrie kaker generelt er litt dårligare |
|
9 | 10,98% |
| Eg syns (veit) at glutenfrie kaker generelt er litt dårligare |
|
10 | 12,20% |
| Eg syns (veit) at melkefrie kaker generelt er litt dårligare |
|
6 | 7,32% |
| Eg syns (veit) at eggefrie kaker generelt er litt dårligare |
|
8 | 9,76% |
| Eg trur at glutenfrie kaker er like gode som dei med gluten |
|
6 | 7,32% |
| Eg trur at melkefrie kaker er like gode som dei med melk |
|
7 | 8,54% |
| Eg trur at eggefrie kaker er like gode som dei med egg |
|
8 | 9,76% |
| Eg syns (veit) at kaker utan gluten er like gode som kaker med gluten |
|
19 | 23,17% |
| Eg syns (veit) at kaker utan melk er like gode som kaker med melk |
|
23 | 28,05% |
| Eg syns (veit) at kaker utan egg er like gode som kaker med egg |
|
21 | 25,61% |
| Allergivennlige kaker smakar generelt bedre enn andre kaker. |
|
2 | 2,44% |
| Eg likar alt! |
|
32 | 39,02% |
| Allergivennlige kaker er strengt tatt «liksomkake»; etterlikning av ekte kake |
|
7 | 8,54% |
| Å bake allergivennlig kake er ingen jobb for meg |
|
33 | 40,24% |
| Å bake allergivennlig kake vil vere litt meir utfordrande for meg enn «vanlig» kake |
|
29 | 35,37% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 82. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Ja, i lys av debatten som nå pågår (allergivennlige kaker i barnebursdagar), så lurer eg på kva vi tenker om allergivennlige kaker, sånn egentlig. Og vær så snill å ver ærlige - tenk godt etter!
|
|
|
#2 |
|
Er frisk!
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Jeg synes eggefritt er supert. Faktisk baker jeg nesten bare slike når det gjelder langpannekaker. Bruker kulturmelk og får utrolig saftige kaker.
|
|
|
|
#4 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Jeg skjønte i alle fall fint lite da jeg begynte å lese, for jeg var sikker på at du lurte på hva vi mente om allergivennlige katter. :lusker ut igjen: |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Egg- og melkefritt er kjempegodt, jeg har funnet masse oppskrifter på gode kaker uten egg og melk som vi spiser like ofte hjemme, som ikke allergivennlige. Glutenfrie kaker har jeg ikke kjempestor erfaring med, til tross for flere glutenallergikere i svigerfamilien. De fleste av dem vil heller ha andre alternativer som is eller gelé o.l. Men de jeg har smakt (andre enn kjøpte og ferdigmix-kaker) har vært gode.
|
|
|
#6 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Eg håpar at folk er ærlige altså. Sjølv skal eg innrømme at min 1. tanke er at kake utan egg må vere litt .. rart? Men det tenkte eg også om kveitemjøl før, og tok jo feil.
|
|
|
#7 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?
|
|
|
#8 |
|
Curlingkone
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Syns det var litt vanskelig å svare siden en del kaker jo er naturlig glutenfrie også.
|
|
|
#9 |
|
En som trener
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Du mangler ett alternativ; aner ikke. Jeg baker svært sjelden kake (jeg har én jeg er god på som jeg baker to-tre ganger i året) og er lite opptatt av å spise kake også, så jeg har ikke så mye formening om allergivennlige kaker er gode eller ei. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?"Dette har jeg ingen formening om."
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Folk vet jo hvor kakebakete jeg har vært hele livet. Nå har jeg bakt melke- og eggefritt i ett år snart, og både jeg og folk jeg har servert baksten til er overrasket over hvor godt det smaker og hvor likt originalene det er. Jeg har veganisert det meste av favorittkakene mine, alt fra suksessterte til sjokoladefondant, merker IKKE forskjell.
|
|
|
#12 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Eg tenker som så at dei fleste vil ha ei formeining om dette, sjølv om dei aldri bakar eller sjeldan et kake.
|
|
|
#13 |
|
Søt og rar
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Jeg har beklageligvis nesten ikke smakt noen.
|
|
|
#14 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Kaker bakt med glutenfritt mel tror jeg ikke jeg har smakt. Jeg er veldig glad i nøtte/mandelbaserte kaker og de er vel et alternativ for folk som spiser glutenfritt, men de funker jo dårlig for nøtteallergikere igjen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Live and let live
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Helt vanlige kaker er minst like gode med Toro lys kakemix og blå soft istedet for smør. Og akkurat like enkle å bake iom at man bare bytter ut de to ingrediensene.
|
|
|
#16 |
|
geskjeftig
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Mine melkefrie kaker smaker godt, det tør jeg påstå.
|
|
|
#17 |
|
En som trener
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?
Jepp. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Må vise bilde av den glutenfrie eplekaka mi. Den er kjempegod, og blir servert til alle
|
|
|
#19 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Vi har allergi i familien. Minsten har, i tillegg til å ha diabetes (som vi ikke bryr oss om å ta hensyn til de få gangene vi spiser kake), allergi mot egg, fisk og nøtter. Når han var mindre tålte han heller ikke melk. Vi måtte nå bare lære oss å lage kaker som han kunne spise, og siden jeg ikke orket å lage 4 kaker i ethvert selskap ble det de samme kakene til alle, stort sett. Ingen har rynket på nesen over kakene som har vært servert her i huset, de fleste har likt kakene svært godt.
|
|
|
#20 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Vil berre presisere at det er snakk om at allergivennlig ikkje er like godt som... Det er ikkje snakk om at det smakar dårlig. I pollen altså.
|
![]() |
|
|