|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Skal rømme
|
SvalbardJeg har alltid hatt så lyst til å reise til Svalbard, for å se hvordan det er der, for å ta noen fine bilder etc. Men når er det fint å dra dit? Februar, mars, april, mai? Eller er det alltid fint å dra dit?
|
|
|
#2 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: SvalbardJeg har vært der i slutten av mars/begynnelsen av april, og i begynnelsen av mai. Fantastisk flott begge gangene. Nå kunne jeg tenkt meg å dra når det er mørketid, men jeg er glad for at jeg var der når sola var tilbake første gangene.
|
|
|
|
#3 |
|
Skal rømme
|
Sv: SvalbardNår er mørketida slutt da? Hvor mye lys er det feks i mars? Jeg har jo tenkt til å ta noen fine bilder, da må det jo være litt lys. Ellers er det vle kanskje nordlys der?
|
|
|
#4 |
|
etterpåklokest
|
Sv: SvalbardJeg synes det er fint der hele året. Sist redigert av Cuyahoga : 29-01-12 kl 12:38. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Svalbard
Ja, det stemmer jo. Jeg har vært der i februar og i mars, og det var jo greie dager i mars, når jeg tenker meg om. Men mars er ofte den kaldeste måneden, er det? :glemsk: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: SvalbardNår vi var der i slutten av mars så var det veldig kaldt, og vind i tillegg. over minus 20 og vind i tillegg er kaldt ja. Da jeg var der i mai(mulig det var slutten av april, begynnelsen av mai) så var det ikke så kaldt. Da var vi på scootertur, og hadde det veldig flott.
|
|
|
|
#9 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: SvalbardMars. Så dere kan dra på scootertur. Lei egen guide om dere ikke vil være med på ferdigtur. Luksushotell? Helt vanlig hotell, er det ikke? Bare bodd privat, så ikke sovet der, men det så da helt ordinært ut.
|
|
|
|
#10 |
|
etterpåklokest
|
Sesongen begynner i mars med at sola kommer, tror jeg. Den varer til utpå høsten en gang. Det er mange linker videre på f.eks svalbard.net. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
etterpåklokest
|
SAS-hotellet er helt ordinært ja. Samme med Rica (husker jeg riktig nå?), men SAS-hotellet har jo sentral beliggenhet da. (Ikke det at Longyearbyen er så veldig stor, uansett.) |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Skal rømme
|
Sv: SvalbardSer ut som at sesongen er april og mai. Jeg lurer på siste helga i mars jeg. Og jeg tror været er litt sånn ymse, sånn som ellers. Akkurat nå i slutten av januar skulle en jo tro det var kaldt, men nå er det rundt 0 grader der i følge værmeldingen deres. Ja vi trenger ikke fancy og megaluksus, men skal ha med kjæresten så helst ikke dusj på gangen nei.
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: SvalbardJeg tror det er vanskelig å spå hvordan været er da, når vi var der siste helga i mars så var det altså veldig kaldt og vind, men selv om det var minus 22-23 grader og vind så var vi ute likevel.
|
|
![]() |
|
|