Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-12, 12:59   #61
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg synes stemmen hans er sexy. Jeg tar meg i å drømme om at han en gang skal snakke til meg. :bidrar:

Gammel 29-01-12, 13:03   #62
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Tenk litt over hva som skries nå. Kidnapping? Utdeling av diagnoser? Og beskyldninger om å ha lurt med seg folk. Enig om han unge, men han er nå tross alt myndig han og. Dessuten gikk den forrige båten antakelig ned. Borte er de i hvert fall. Så å påstå Jarle Andhøy har med seg folk som ikke skjønner hva som kan skje med dem er vel noe søkt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 13:29   #63
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Tenk litt over hva som skries nå. Kidnapping? Utdeling av diagnoser? Og beskyldninger om å ha lurt med seg folk. Enig om han unge, men han er nå tross alt myndig han og. Dessuten gikk den forrige båten antakelig ned. Borte er de i hvert fall. Så å påstå Jarle Andhøy har med seg folk som ikke skjønner hva som kan skje med dem er vel noe søkt.

Gammel 29-01-12, 13:37   #64
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg tror han er fryktelig langt nede, så langt nede at han egentlig blåser i om han overlever eller ei. Berserk og mannskapet var hele livet hans.

Jeg har også tenkt samme tankene som emm. At dette er noe han bare MÅ gjøre, for å komme seg videre i livet. Både som en del av sorgarbeidet, men også for å få svar på hva som egentlig hendte. Som en måte å hedre kameratene som forsvant.

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg syns også at JA virker veldig ustabil og desperat. Og kanskje paranoid også. Ser av dagens overskrifter at han tror Berserk ble jaget.

Allerede i fjor reiste Andhøy spørsmål om hvorfor Berserk hadde forlatt havn, og om de ble tvunget til det. Jeg tror ikke han er ustabil eller paraniod. Men kanskje han føler han må "ordne opp selv", finne svar på spørsmålene, og denne gangen velger å dra uten nødpeilesender for å ikke få mer kritikk om hvilke typer redningsaksjoner vi skal bruke penger på.

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Jeg tror utsiktene til en liv på Kjellsås med villa vofse og volvo virker betydelig skummlere en Valhall og det må det også være plass til. Og jeg tror vi har godt av at noen lever det ut selv om de fleste av oss kun følger ferden via tv.

Jeg har tenkt samme tanken. Uten at det er noen kritikk til A4-livet. Vi er bare forskjellige. Og vi har noen eventyrere i blandt oss. Og når det går bra, hedrer vi dem som helter. Når det går dårlig, er de bare noen uansvarlige tullinger som presser andre til å sette liv og helse i fare for å redde dem.

Jeg skjønner kritikken som rettes mot Andhøy, men jeg tror at selv om de ikke alltid gjør ting på den riktige måten det, er med på å utvide vår horisont også.

Jeg har faktisk respekt for det han gjør, og jeg håper han finner svar han kan leve videre med. Og ikke minst at han overlever.

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:43   #65
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg syns han er en egoistisk adrenalinjeger.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 18:51   #66
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det vert vel ein del spekulasjoner når ein veit så lite. Det kjem små drypp i media, og det er alt. Eg har forståelse for at han ikkje er interessert i å rapportera alt han gjer, men det er jo klart at folk følger litt med på det som skjer. Når ein ikkje får noko informasjon, vert det spekulasjonar. Eg antar at det er ganske mange som veit kva som eigentleg foregår om bord, det er jo tross alt fleire enn desse fire som har visst om planane. Korleis han har det psykisk er det nok kun Jarle Andhøy som kan svara på.
Det set nok folk rundt om som veit kva ruta han har lagt opp, kva han skal, kva han har tenkt å gjer vissomatte. Men eg må innrømma at eg er ein smule bekymra for denne passasjeren. Derfor skulle eg ynskja at nokon kunne fortelja meg at han har det bra, og at han veit kva han gjer.

Gammel 29-01-12, 22:43   #67
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tante Veronica, her.

Jeg har tenkt samme tanken. Uten at det er noen kritikk til A4-livet. Vi er bare forskjellige. Og vi har noen eventyrere i blandt oss. Og når det går bra, hedrer vi dem som helter. Når det går dårlig, er de bare noen uansvarlige tullinger som presser andre til å sette liv og helse i fare for å redde dem.

Jeg skjønner kritikken som rettes mot Andhøy, men jeg tror at selv om de ikke alltid gjør ting på den riktige måten det, er med på å utvide vår horisont også.

Jeg har faktisk respekt for det han gjør, og jeg håper han finner svar han kan leve videre med. Og ikke minst at han overlever.

Utvide horisonten vår når han bryte lover som det er veldig gode grunner for å overholde? Når han kjører ATV til Sydpolen? Respekt for at han gjør det han gjør nå? Jeg er veldig, veldig uenig med deg.

Og fryser han og båten fast inne i bukten der, så får vi nok vite det gjennom kontakten han har med media og andre. Det vil ikke ha noen betydning at han drar uten nødpeilesender. Da vil det fort utløse en redningsaksjon der andres liv settes i fare.

Gammel 29-01-12, 23:01   #68
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Jeg forstår Jarle Andhøy og støtter ham i det han gjør nå.

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 08:18   #69
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anikka, her.

Så du støtter eventuelle lovbrudd?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 08:25   #70
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anikka, her.

Jeg kan på sett og vis også forstå Andhøy, og også føle en viss sympati for ham, men det er stykke fram til det å støtte ham i å gjennomføre eventuelle ulovligheter.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:13   #71
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg kan på sett og vis også forstå Andhøy, og også føle en viss sympati for ham, men det er stykke fram til det å støtte ham i å gjennomføre eventuelle ulovligheter.

Enig.

Jeg har vært litt splittet i hva jeg skal mene om Jarle Andhøy. På den ene siden er han en eventyrer som lever ut drømmen sin, det har jeg veldig respekt for. I tillegg har han gjennom "Sjøsprøyt" vist at han er en person som vil bruke utforskertrangen til å påvirke ungdommer positivt, særlig gjennom å stole på seg selv. Det liker jeg! Jeg får meg ikke til å tro at han bare er en egoistisk adrenalinjeger. Denne siste ekspedisjonen er vel et utrykk for at han ikke finner roen. Og det er veldig rart at det ikke er funnet mer vrakgods etter Besherk. Jeg forsår godt at han sitter med mange ubsvarte spørsmål som han gjerne vil finne svar på for å få en avslutning.

Samtidig virker han litt for rask i avtrekkeren her, og det er synd at han ikke bruker litt mer tid på å samarbeide med myndighetene forut ekspedisjonene sine. Han har liten respekt for formelle søknader, noe som man må ha selv om man er en eventyrer. En eksedisjonsleder burde da være glad for at det finnes et polarinsitutt som faktsk jobber for å beskytte den ville og fredede naturen han er så glad i! Teit.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:27   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minerva; veldig godt sagt. Jeg er enig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:29   #73
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ikke såå veldig rart at det ikke er funnet vrakgods etter Berserk, dersom båten har fått isinger på masten, så skal det ikke så veldig mye til før den har gått rundt, ligger den opp ned på havets bunn, så er det ikke noe som kommer ut av den, all den tid Andhøy har sveiset igjen alle skroggjennomføringene.

Gammel 30-01-12, 10:32   #74
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En slik sak som dette fører nødvendigvis til en del konspirasjonsteorier når det er snakk om en situasjon svært få har godt kjennskap til.

F.eks. det med vrakgods. De aller fleste regner med at noe flyter opp etter at båten har gått ned, særlig hvis man ikke vet noe om de tingene annemede nevner. Det samme med at Polarinstituttet og New Zealand nekter å frigi logger. Det er faktisk ikke det samme som at man prøver å skjule noe, men det er lett for folk å trekke den slutningen.

Gammel 30-01-12, 10:47   #75
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Og med tanke på at det skal komme opp olje/diesel, det er ikke gitt at det vil komme det heller, så lenge båten ligger opp ned.

Gammel 30-01-12, 10:55   #76
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men et år etter, hva kan har egentlig klare å finne nå? Målsettingen med turen sett bort fra en minnesmarkering virker helt urealistisk på meg. Men jeg vet veldig lite om vraksøking i antarktisk, det skal innrømmes.

Gammel 30-01-12, 10:59   #77
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Og å prøve å leite etter noe med sonar/ekkolodd på veldig dypt vann, er veldig vanskelig, om de skulle finne noe så er det langt fra sikkert at det er plassert der de tror det er.

Gammel 30-01-12, 11:05   #78
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Kanskje han tror de har overlevd og bor på land?

Gammel 30-01-12, 12:03   #79
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Antarktis er STORT.
Har mine tvil om at de finner noe.

Signerer Elise. Jarle er hot.

Gammel 30-01-12, 12:37   #80
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kanskje han tror de har overlevd og bor på land?

Ja ikke sant, det blir jo litt tullete for meg iallefall. De er jo døde uansett hva han finner med ekkoloddet sitt, og trist er det jo men havet har da alltid tatt liv det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.