|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Ferdig kakebunn - noen bedre enn andre?Søndag skal vi ha hele slekta på 3-årsdag og siden vi er bedt bort på lørdag setter jeg nå opp en plan for hvordan denne kan gjennomføres uten altfor mye jobb i forkant. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdig kakebunn - noen bedre enn andre?Om du skal kjøpe ferdig bunn, så kjøp fra baker. Har gjort det selv et par ganger når jeg ikke har hatt ferdige bunner i fryseren, og de smaker betraktelig mye bedre enn de man får kjøpt i butikken. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Ferdig kakebunn - noen bedre enn andre?Du må ikke finne på å kjøpe ferdig kakebunner i butikken. Grøss! Hadde en venninne som er konditor, hun GJORDE faktisk det. Men hun var latskapen selv.... Digresjon, men bak den når som helst, det er kjempe lettvint og fort gjort. Putt den i fryseren og ta den opp når du skal bruke den. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdig kakebunn - noen bedre enn andre?Har egentlig ikke tenkt på frysing som et alternativ, men det kan jo ikke bli verre enn en som holder i mange måneder. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ferdig kakebunn - noen bedre enn andre?Man må ikke ha bløtkake synes jeg.
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdig kakebunn - noen bedre enn andre?Assa, nå snakker vi laaaaaangt over mitt nivå her! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ferdig kakebunn - noen bedre enn andre?Vel tipset mitt var egentlig å hoppe over bløtkaka og servere gulrotkake og sjokoladekake isteden. Og det er kaker som holder seg. Du trenger jo ikke stæsje kakene så veldig. Jeg gjør jo det fordi jeg synes det er gøy. Det endrer jo ikke smaken på kaka.
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdig kakebunn - noen bedre enn andre?Hihi, jeg klarte rett og slett ikke å fange opp det engang, ble bare så superimponert. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ferdig kakebunn - noen bedre enn andre?
Jeg vil faktisk tro det er mye lurere. Har en mistanke om at de krokodillene vil farge av på den hvite kremen, men det syns ikke på en sjokoladekake.
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdig kakebunn - noen bedre enn andre?Sukkerbunn er noe av den enkleste å lage selv så dette klarer du! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdig kakebunn - noen bedre enn andre?Jeg klarer en sukkerbunn (om jeg får nok forsøk i hvertfall), men en sjokoladekake er jo enklere. Og bedre. Også synes det ikke når krokodillene farger har jeg lært nå. Tusen takk!! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Ferdig kakebunn - noen bedre enn andre?Eller muffins om du vil ha noe med lys kakedeig, fungerer også i fryseren. Og kan pyntes med krokodiller. Vi ahr sjelden bløtkake og aldri til bursdag... men kjempe godt når vi får det servert, er bare det at det er så mye annet som er godt også. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdig kakebunn - noen bedre enn andre?
Ja, leste ikke hele tråden før etter at jeg hadde svart, men rakk ikke å poste nytt svar da siden jeg måtte gå på nattevakt. Sikkert ikke dumt med sjokoladekake, nei. Det liker jo de fleste barn (og voksne |
|
|
|
![]() |
|
|