Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke vårdresser/sett satser man på til våren?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-12, 09:57   #81
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke vårdresser/sett satser man på til våren ?

Vi bor sånn til at vår- og høstdress ikke er et tema. De bruker vinterdressen med mer eller mindre klær under alt etter hvor kaldt det er.

Gammel 02-02-12, 10:04   #82
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hun har skalljakke frs Polarn og en regnbukse fra Troll, samt Vår/høstdress fra Reimatec. Det passer enda.

Han har skalljakke fra Isbjørn, men trenger en tynn meeeeget slitesterk bukse hmm.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 10:06   #83
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi har en trolldress, en sånn vinterdeess med uttagbart for (skrives det med vanlig O eller med en av disse: ó ò ô???)

I tillegg skal jeg kjøpe en eller annen vindjakke fra POP med bukse til. Det blir mer et turantrekk (fjellet) enn sandkasseantrekk tror jeg.

Gammel 02-02-12, 11:13   #84
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tipper ReimaTec-vårdressen fra i fjor holder det meste av sesongen, og i tillegg har vi kjøpt jakke og bukse fra HH til henne.

Gammel 02-02-12, 11:35   #85
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Alle har vårdresser her. De brukes litt i mars, hele april og ofte mai. Så brukes de igjen fom september og utover en god stund. Hadde ikke klart oss uten.

Gammel 02-02-12, 12:10   #86
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Her brukes det vinterdress til iallefall ut mars og gjerne deler av april også. Om det er varmt og tørt i mai(det skjer jo innimellom) brukes det ikke dress, men bukse og jakke.

Erfaringen min fra der jeg har jobbet og hatt barn er at dressen brukes lite. Dvs den brukes på veldig kalde dager, når det regner brukes regntøy. Om dressen er vanntett brukes den selvsagt på våte dager om det er det foreldrene ønsker.

Gammel 02-02-12, 12:59   #87
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har alle vårdress. Vi bruker lite regntøy, jeg foretrekker at minste bruker skallklær istedet.. Bruker regnbukse hvis det er vått og relativt varmt ute, ellers skallklær.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 14:19   #88
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker altså vinterdressen i oktober, november, desember, januar, februar, mars og det meste av april. Regnbukse utapå ull brukes i resten av april og i september. Resten av tiden bruker de vanlig bukse og anorakk bortsett fra når det regner.

Vi trenger ikke vårdress!

Gammel 02-02-12, 14:25   #89
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Vi bruker altså vinterdressen i oktober, november, desember, januar, februar, mars og det meste av april. Regnbukse utapå ull brukes i resten av april og i september. Resten av tiden bruker de vanlig bukse og anorakk bortsett fra når det regner.

Neivel, men hvorfor så hissig? Du ville jo ha svar på om det var mange som brukte vårdress?

Gammel 02-02-12, 14:25   #90
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker at hvis man har vårdress så slipper man mye skittent innetøy. Kunne aldri klart oss uten her, men ser jo at mine to nieser i Oslo aldri har hatt, brukt regnbukse og jakke.

Gammel 02-02-12, 14:26   #91
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ingen som tvinger deg til å kjøpe heller, det var du som spurte om mange brukte vårdress.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 14:27   #92
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tenkte at man ikke trengte regndress, men barnehagen bruker det like fullt når det er vått, og jeg ser vitsen når det gjelder å unngå å slite hull på klærne unødvendig raskt, når det gjelder så små barn som mitt. Men hva er OK regndresser? Hittil har hun bare hatt fra Kappahl og Reflex, men det trengs nok en ny nå snart, ser det ut til.

Gammel 02-02-12, 14:29   #93
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Neivel, men hvorfor så hissig? Du ville jo ha svar på om det var mange som brukte vårdress?

'

Mente absolutt ikke å være hissig. Jeg er av og til litt raus med utropstegnene :-)

Gammel 02-02-12, 14:37   #94
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

'

Mente absolutt ikke å være hissig. Jeg er av og til litt raus med utropstegnene :-)

OK, da tolket jeg deg feil.
Vi hadde sikkert heller ikke hatt så stort behov for vårdresser om vi hadde bodd en plass med varmere og mer stabilt vær på sommeren.

Gammel 02-02-12, 14:51   #95
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Her har begge barna PoP skalljakke og HellyTech bukse. Bruker det som vårsett samt regntøy hele sommeren.

Gammel 02-02-12, 15:01   #96
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg tenkte at man ikke trengte regndress, men barnehagen bruker det like fullt når det er vått, og jeg ser vitsen når det gjelder å unngå å slite hull på klærne unødvendig raskt, når det gjelder så små barn som mitt. Men hva er OK regndresser? Hittil har hun bare hatt fra Kappahl og Reflex, men det trengs nok en ny nå snart, ser det ut til.

Tenker du gummidresser eller tekniske dresser? Vi har vært fornøyd med det meste vi har prøvd av den tekniske typen (Skogstad, reflex, troll, reimatec ble litt fort slitt men er fin til barn som ikke krabber eller sliter mye på klærne). Kanskje særlig fornøyd med trolldressene siden de har mer slitesterkt stoff på bena. De har trolldresser på salg på www.familiebutikken.no nå.

Gammel 02-02-12, 15:03   #97
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Her bruker vi gjerne vår/høstdress om vinteren også, med ull under. Avhenger selvfølgelig an på temperaturen da.
Yngste har ticket dress, POP jakke og kappahl bukse tror jeg. Han hadde ticket, men den er for liten nå.
Eldste har ikke dress, men Ticket jakke og pop bukse.

Gammel 02-02-12, 15:16   #98
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Tenker du gummidresser eller tekniske dresser? Vi har vært fornøyd med det meste vi har prøvd av den tekniske typen (Skogstad, reflex, troll, reimatec ble litt fort slitt men er fin til barn som ikke krabber eller sliter mye på klærne). Kanskje særlig fornøyd med trolldressene siden de har mer slitesterkt stoff på bena. De har trolldresser på salg på www.familiebutikken.no nå.

Jeg tenkte gammeldags gummiert type. Av teknisk har vi kjøpt todelt fra HH, og håper det vil dekke behovet.

Gammel 02-02-12, 15:20   #99
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Minsten har todelt sett fra Polarn o pyret og fra Kappahl. I tillegg har han en annen overtrekksbukse. Og vindtett fleecejakke fra Polarn o pyret som vi bruker mye når det er tørt. Jeg kommer nok til å kjøpe en hel dress til han også, men har ikke bestemt meg for hvilken ennå. Kjøper brukt, så tilfeldighetene spiller inn på hva jeg kommer over. Foreløpig snuser jeg på Navigare og Reflex. Veldig lyst på Polarn der også. Tenker han skal ønske seg noe yttertøy til bursdagen sin, men da er det sommer, så det blir mer beregnet for høsten igjen. Vi bruker masse yttertøy sommerstid. Det er rått og kaldt her vi bor og slik somrene har vært er det nærmest høst hele sommeren. Med unntak av den som kommer, for da har jeg bestilt tørr varm sommer fra april til september...
Mellombror blir 9 og han skal få ønske seg todelt sett til bursdag i april. Snuser på HH der. Dvs, han har bukse, men den grønne jakka er så tøff... Lyst på den til minsten også, men vet ikke hvilke størrelser den fås i ennå, tror den er i små størrelser iallefall. Kunne tenkt meg softshellbukse til han også.
Storebror har masse turbukser om det blir behov. Jakke er jeg redd han trenger ny av. Håper vi finner noe i S som ingen andre herrer passer inn i på et restestativ i en sportsbutikk rett og slett...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 15:23   #100
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg tenkte gammeldags gummiert type. Av teknisk har vi kjøpt todelt fra HH, og håper det vil dekke behovet.

Jeg har brukt litt forskjellig til mine barn (HH, reflex, skogstad), men har lagt vekt på at buksene skal være høye i livet og ha seler (selv til større barn), og at jakkene har både glidelås og en flapp med knapper over så det ikke lekker inn vann der. Min erfaring er at det er mest gummibuksene som blir brukt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:09.