Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Mineralsminke? Enlighten me, please!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-12, 18:59   #1
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Spørsmål

Mineralsminke? Enlighten me, please!

Kan noen opplyse en uvitende sjel om mineralsminke? Hva er det som liksom er så bra med det, og hvordan brukes det? Hva trengs for å komme i gang?

Jeg er ganske lys i huden. Noen anbefalinger til farge? Bruker man foundation eller sånn dryssepudder?

Gammel 07-02-12, 23:49   #2
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mineralsminke? Enlighten me, please!

Jeg er også nybegynner, og på ID Bare Minerals-kjøret. Har kjøpt en del øyenskygger, foundation, Mineral Veil (pudder, jeg bruker det over foundationen, noen bruker det under) og et sett med øyenskygger, rouge, lipgloss og eyeliner + diverse koster. Så har jeg i tillegg kjøpt et par koster utenom. Foreløpig veldig fornøyd. Vet noen sier de får mer synlige porer av Bare Minerals-foundationen, det fikk jeg også, men de skjules igjen når jeg går over med Mineral Veil-pudderet etterpå. Kan anbefale Bare Minerals i alle fall.

Jeg forøvrig lys i huden selv, og bruker fargen "Fairly Light" på foundation og nøytral Mineral Veil.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 00:02   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tåler ikke mineralsminke. Det er endel som ikke tåler børstene, men jeg bruker børstene med vanlig sminke nå

Gammel 08-02-12, 00:04   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker everyday minerales bedre enn ID. Bestiller fra USA, og det er ikke så dyrt. Det tar litt tid før man finner fargen sin, men man får gratis prøver derfra. Har brukt mineralsminke et par år nå, og er avhengig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 00:19   #5
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Takker for svar! Det er jo en jungel der ute! Lag på lag, og en million koster! Er det noen som kan linke til et sånt starter-kit? Gjerne fra ebay så det ikke koster skjorta å prøve seg fram.

Gammel 08-02-12, 14:56   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

forøvrig kan du prøve fra tikei - de har jeg egentlig litt tro på (og de selger prøvedoser for 10 kroner stykket)

www.tikei.se

har fått gode tilbakemeldinger de vet jeg.

Selv kjøpte jeg starterkit på "bli vakker" for 299 eller noe sånn. - men det er noen år siden det nå altså.

Gammel 08-02-12, 19:29   #7
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Takk for tips! Jeg skal sjekke det ut og se om jeg blir like frelst som jeg har inntrykk av at "alle" andre blir.

Gammel 08-02-12, 20:20   #8
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg ville aller først ha besøkt et parfymeri og sjekket fargene. Når du har funnet ut hvilken fargenyanse som passer kan et prøve-kit være greit å kjøpe.
Jeg er fornøyd med denne butikken på ebay. De har ganske lav porto sammenlignet med en del andre, men det kommer jo moms i tillegg.
http://www.ebay.com/itm/Bare-Escentu...item2a1930d6a5

Jeg har også god erfaring med denne selgeren.

Har også prøvd TiKei, og er fornøyd med den sminken også. De har også fått norsk nettside nå, www.tikei.no. Har bestilt masse prøvebokser til 10 kr stykket, 29,- i porto, og en prøveboks holder til flere påføringer.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 21:30   #9
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Jeg er helt avhenig av Glo Minerals Pressed Base. Tidligere brukte jeg både foundation og pudder, nå bruker jeg bare denne utenom når det er partytime, da har jeg foundation under. Jeg er litt sånn rød/lys i huden og bruker faktisk Honey Light - veeeldig langt fra beskrivelsen for å si det slik... Jeg prøvde første gang i en butikk og fikk hjelp til farge, men senere har jeg kjøpt hos Makeupmekka og Bli Vakker. http://www.blivakker.no/product/GLO0...ney-light-9-9g-

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 23:50   #10
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg bruker også GloMinerals Pressed Base. Er veldig lys i huden og bruker Natural Light. Bruker både en stor kost fra Make Up Store, samt en kabuki, alt ettersom.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 09:30   #11
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Denne tråden var flott. Jeg skal på selfridges i London om to uker og khøpe sminke. Trenger da litt bakgrunnsinfo.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:03.