Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-12, 21:53   #101
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Den appen her har et sikkerhetshull. Det er fullt mulig for en treåring å bestille 5 nattbilletter i en håndvending. *avverget krise i siste sekund*. Det hadde vært greit om man måtte skrive inn et passord ved bruk egentlig.

Au! Takk for tipset. Den tror jeg jammen AtB skal få et tips om.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 21:56   #102
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ante jo hva som foregikk da han skulle ha "den med måne på". Alle nye apper må jo utforskes.

Gammel 05-02-12, 00:01   #103
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg ante jo hva som foregikk da han skulle ha "den med måne på". Alle nye apper må jo utforskes.

Må holde min "nart tle år" unna mobiletten skjønner jeg

Gammel 05-02-12, 00:11   #104
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Kan dere vennligst slutte å brife om denne appen og de betydningsløse hullene den måtte ha?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 00:26   #105
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Kan dere vennligst slutte å brife om denne appen og de betydningsløse hullene den måtte ha?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 10:07   #106
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reiser i Oslo/Akershus og kan kjøpe togbillett og fylle på månedskort ved hjelp av NSB sin app. Der kan jeg også se hvor lenge det er igjen til periodebilletten går ut. Og siden NSB-periodekortet også gjelder for der Ruter kjører så trenger jeg ikke forholde meg til Ruter.

Gammel 05-02-12, 13:45   #107
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og siden NSB-periodekortet også gjelder for der Ruter kjører så trenger jeg ikke forholde meg til Ruter.

Kanskje jeg burde skaffe meg en jobb med lengre reisevei for å slippe dette tullet?

Ben "solving the knot by tying it harder" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 13:50   #108
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kan man ikke kjøpe NSB-kort for strekningen mellom Oslo S og Skøyen da? Så er saken løst?

Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 13:52   #109
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde de plassert ut betalingsautomater litt flere steder så hadde problemet vært halvert. Men neida.

Det fine er at disse scannedingsene som står inne i bussene fungerer i 50 % av tilfellene her jeg bor. Så man kan i praksisk snike annenhver tur.

Jeg har heller aldri betalt noe på bussen de gangene jeg ikke har fått fylt opp kortet mitt og scannedings faktisk virker. Bussjåføren sier det er greit å være med ned til byen for å fylle på kort som regel, så det er nok ikke bare forbrukerene som syntes systemet er urteit.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 14:28   #110
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Kanskje jeg burde skaffe meg en jobb med lengre reisevei for å slippe dette tullet?

Ben "solving the knot by tying it harder" Murphy

Eller bolig i Akershus.

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nå ble jeg plutselig uforholdsmessig glad i NSB, kjenner jeg. Vi har fått redusert månedsprisen fra 1300 til 1000 kroner, og det er niks problem å kjøpe enkeltbilletter. (I tillegg går toget like fort som T-banen fra mitt tidligere bosted i Oslo selv om det er fire ganger så langt, så jeg føler meg privilegert.)

Jepp. Jeg sparer i bøtter og spann på det nye sonesystemet, og bruker like lang tid til jobb som jeg ville brukt fra Ellingsrudåsen, for eksempel.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 14:59   #111
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Kan jeg bruke NSB app selv om jeg tar buss og ikke tog?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 15:17   #112
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kan man ikke kjøpe NSB-kort for strekningen mellom Oslo S og Skøyen da? Så er saken løst?

Man kan muligens det; jeg kikket så vidt på det for en stund siden, men siden tiltroen min til NSB også er noe frynsete antok jeg at å inkludere dem også i miksen kanskje ikke var den beste løsningen. Det kan se ut til at jeg ikke hadde rett i det. Men nå skal jeg prøve med årskort fra Ruter, så får vi se om det kan få ned frustrasjonsnivået noe. Jeg sparer 15-20 % i forhold til månedskort og i tillegg slipper jeg å huske å kjøpe og blippe nytt kort hver måned.

Ben "legger påminnelse i kalender for 2013" Murphy

Gammel 08-02-12, 23:47   #113
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Good news! Ruter skal fikse utstyret sitt!

Om to år.
http://www.budstikka.no/nyheter/rute...o-ar-1.6762566

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 23:53   #114
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Good news! Ruter skal fikse utstyret sitt!

Om to år.
http://www.budstikka.no/nyheter/rute...o-ar-1.6762566

Dét tror jeg når jeg ser det.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:24   #115
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også argumenterer de med 97-98 % oppetid!?! Det er jo sinnsvakt dårlig. Til og med den fem år gamle laptopen min har bedre oppetid enn det!

Gammel 09-02-12, 00:26   #116
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Også argumenterer de med 97-98 % oppetid!?! Det er jo sinnsvakt dårlig. Til og med den fem år gamle laptopen min har bedre oppetid enn det!

Det er ikke mer enn mellomste hadde da han var baby det der.

Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 01:19   #117
Benmurphy
-

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

97-98 % oppetid!?!

Det betyr jo i så fall at det bare er omtrent 25.000 reisende som opplever feil hver dag. Og det høres da ikke så ille ut? Men det er sannsynligvis dårligere oppetid enn dette i virkeligheten da; de som uttaler seg til media på vegne av Ruter er, trivielt observert, notoriske løgnere alle sammen.

Jeg har forresten tatt i bruk 365-dagerskortet mitt hos Ruter i dag. Og det virket faktisk helt strålende. Ruter begynner visst å få orden på dette billettopplegget sitt nå. Jeg måtte riktignok ringe Ruter for å finne ut hva jeg skulle gjøre med at kortet, som de tar over 6000 kroner for, viste seg å ha alt for kort gyldighetstid da jeg registrerte det på bussen i morges. Men det viste seg å være enkelt å få ordnet; han jeg snakket med kunne informere om at 365-dagerskortene de solgte i januar – deriblant mitt – var defekte, men hvis jeg bare reiste til Jernbanetorget, og sto i en lang kø på Trafikanten, så kunne de etterpå være behjelpelig med å gi meg et som virket i stedet for det som var defekt. Han sa jeg kunne få ordnet det på et av Ruters «Servicepunkter» også, men det kunne jeg ikke, så det var visst løgn for å få meg til å stå i to av Ruters køer i stedet for en. Damen på Trafikanten som ga meg et kort som virket til slutt, ga meg også en utskrift der det står at kortet er gyldig til 7. februar neste år, og hun ba meg ta vare på den utskriften. Det skal jeg gjøre. Men det slo meg at dersom man uansett må ha en papirkvittering for vise at det elektroniske reisekortet er gyldig, så kunne kanskje Ruter spare noen kroner om de sluttet å dele ut disse elektroniske kortene og bare solgte slike papirkvitteringer i stedet? Men de har vel ikke bruk mer enn en milliard kroner på å innføre elektroniske kort så langt, så det er vel ikke egentlig så veldig mye å spare her.

Ben "tjue år på sykehus" Murphy

Gammel 09-02-12, 09:57   #118
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

25 000 reisende som opplever tekniske problemer hver dag, er selvsagt langt innenfor hva man bør kunne akseptere.

Gammel 09-02-12, 09:58   #119
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare sluttet å betale for enkeltreiser, jeg. :enkel:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 09:59   #120
Slettet bruker
Passiv

Standard

BM, hvis det neste år viser seg å funke med kort fra NSB sånn at du egentlig kunne vært spart hele slektskapet med Ruter, så tror jeg at jeg kommer til å oppriktig dø av latter. Særlig når vi får spredd akkurat det sånn at alle som vil kan unngå Ruter og bruke NSB.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.