Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Groupon - bare lureri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-12, 10:06   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Groupon - bare lureri?

Jeg har meldt meg på mailinglista til Groupon, slik at jeg får tilsynelatende gode tilbud på mail. Frem til nå har jeg bare skumlest mailene som har kommet, helt frem til forrige uke. Da var det en veldig god deal hos min frisør som jeg kjøpte.
Jeg leste opp og ned på tilbudet, for å forsikre meg om at det ikke var noen liten skrift der. Og det var det ikke. Eneste betingelsen var at dealen måtte brukes innen en bestemt dato, og man måtte opplyse om at man skulle bruke Groupon-kupong ved bestilling av time.

I dag gikk jeg innom for å bestille time hos min frisør. Jeg opplyste om at jeg på den timen skulle bruke denne kupongen. Så på ansiktet til frisøren min med en gang at det kunne jeg ikke. Den gjelder kun nye frisører, i dette tilfellet sikkert en lærling. Jeg følte dette var "for godt til å være sant", men når det ikke fantes liten skrift, så forholdt jeg meg jo til det. Nå er jeg irritert!

Frisøren min hevder de opplyste om dette ovenfor Groupon, men at Groupon lager tilbudene/annonsene selv og utelater slike betingelser.

Flere som har opplevd dette med Groupon? Jeg liker ikke bli lurt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 10:08   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Groupon - bare lureri?

Nei, det har jeg ikke opplevd. Jeg syns for øvrig frisørsalongen burde tatt konsekvensen av det og gitt deg timen din, og ta oppvasken med Groupon. Du som kunde skal ikke lide, tenker jeg. De har jo faktisk valgt å benytte seg av Groupon.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 10:10   #3
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Her er jeg enig med Tallulah- frisøren burde virkelig ha gitt deg timen, kanskje spesiellt pga at du er kunde der fra før.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 10:11   #4
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er helt enig med deg, og min frisør skulle sjekke med sin sjef hvordan vi skulle løse dette og ringe meg opp igjen. Jeg har også mailet Groupon.

Gammel 13-02-12, 10:13   #5
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Frisøren må ta støyten for dette. Det er i hvert fall ikke din skyld.

Gammel 13-02-12, 10:16   #6
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Groupon er generelt ikke lureri, men det er slett ikke alle tilbudene som er helt reelle ift før/etterpris. I tillegg er det enkelte av annonsørene som er, skal vi si, mindre profesjonelle. Jeg bestilte f eks to PC-er før jul, men hele partiet ble stoppet i tollen og returnert. Så ingen PC-er, men pengene ble tilbakebetalt umiddelbart.

Enkelte tilbud er dog knallgode - lyskonsulent var verd hver krone, fotoshoot til fruen var bra og fotobøker til nesten ingen penger har også vært suksess i flere omganger.

Gammel 13-02-12, 10:29   #7
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Det er litt todelt med Groupon. Konseptet er knallgodt, men det svikter en del i gjennomføringen uten at det kun er Groupons skyld.

Det er jo etterhvert kommet ganske mange historier om at bedrifter har gått tilbake på dealene de har gjort med Groupon og at du ikke får det du har betalt for når du kommer. Jensens Biffhus på Aker Brygge var vel den siste saken som var oppe der. Mange bedrifter tar ikke høyde for at det kan være mange som kjøper tilbudet og dersom man har gitt et for godt tilbud så taper man penger.

Når det er sagt så er Groupon en gjeng med glade amatører. Vi har brukt dem her på jobb og har kun negative erfaringer med dem når vi står som leverandør. Min kollega som gjorde avtalen beskrev selgerne deres som "En gjeng idiotiske partysvensker" og det tror jeg stemte ganske så bra. De insisterer på at de skal skrive teksten i tilbudene, men de kan jo ikke skrive. Jeg har motatt masse Groupon-mailer med tildels grove skrivefeil og for oss som jo lever av det skrevne ord (jeg jobber i forlag) så er det helt pyton. Ikke tar de ansvar i ettertid heller så vi kommer ikke til å bruke dem mer selv om vi fikk et greit resultat på kampanjen vi kjørte.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 10:30   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De tekstene deres er jo virkelig helt hull i hodet.

Gammel 13-02-12, 10:31   #9
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Salgstekstene til Groupon er et kapittel for seg selv!

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 10:44   #10
Nå også i farger

Standard

Juste, det er det min frisør sa også, at Groupon vil skrive teksten. Men det er da virkelig ulovlig å utelate betingelser? Ser også at prisen de skriver som før-pris virkelig ikke er prisen på en ny frisør/lærling, så jeg har faktisk blitt lurt på flere punkter. Det er IKKE 70% jeg sparer på denne dealen!

Gammel 13-02-12, 10:46   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Uansett hva Groupon forlanger, så er det noe som ligger mellom frisør og Groupon, ikke kunde og frisør.

Gammel 13-02-12, 10:50   #12
Nå også i farger

Standard

Ja, helt enig! Blir spennende å se om jeg får bruke kupongen til uka.

Gammel 13-02-12, 10:59   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De tekstene deres er jo virkelig helt hull i hodet.

Ja, det er derfor jeg til nylig har sett på dem som useriøse, dessverre!

Gammel 13-02-12, 13:47   #14
Nå også i farger

Standard

Ja, da har jeg fått tilbakemelding. Jeg kan benytte kupongen, men må betale full pris (mellomlegget) hos min frisør.

Gammel 13-02-12, 13:49   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det var utrolig dårlig. Da er det jo ikke noe tilbud. Jeg ville klaget til ledelsen av salongen/kjeden og påpekt at du ikke skal lide for at de har dårlig kommunikasjon med Groupon.

Gammel 13-02-12, 13:52   #16
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Ha ha, den hadde jeg ikke godtatt. Kom de med noen begrunnelse på dette?

Gammel 13-02-12, 13:54   #17
Nå også i farger

Standard

De hevder nesten at de har blitt lurt selv. Men som jeg sa, det skal ikke gå utover meg.
Jeg kommer til å ta dette videre, og det dreier seg ikke om pengene, men at jeg kjenner at følelsen av å ha blitt lurt er svært lite ok.

Gammel 13-02-12, 13:55   #18
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Be om å få pengene tilbake fra Groupon. Hvis du googler "forbrukerrådet groupon" vil du se at du ikke er alene om å føle deg lurt.

Gammel 13-02-12, 14:04   #19
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du burde sende den til forbrukerrådet. Det står ikke noe om det i liten tekst at en må være ny kunde, og da skal du få brukt den kupongen like mye som andre. At ikke frisøren har godkjent teksten fra Groupon får jo bli deres problem mellom dem.

Nå har ikke jeg handlet så mye med Groupon, men har handlet mye med Sweetdeal som er noe av samme opplegget, og jeg har vært veldig fornøyd. Noen ganger har jeg latt være å kjøpe pga. det med liten tekst som da ikke står i hovedannonsen, men bestandig fått igjen det jeg har forventet på de dealene jeg har kjøpt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 14:29   #20
Nå også i farger

Standard

Man måtte ikke være ny kunde, men benytte en ny frisør/lærling. Jeg har kort hår og har en bestemt frisør. Henne ville jeg bruke. Nå vurderer jeg finne meg en ny.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.