|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() |
Lue nå?Hvilken type lue bruker dere på barna nå om dagen. Her skinner solen, men jeg syns det er for tidlig å gå uten lue på tre-åringen. På barnehagen i dag kom han uten lue og da jeg spurte hvorfor, fikk jeg til svar at luen hans var for varm ( av barnehagepersonalet). Jeg er veldig glad i ull og trodde at ulla regulerte temperaturen? Hva bruker dere andre? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lue nå?Vesla velger selv, vil hun ikke ha lue på så river hun den av. Hun er veldig flink til å si fra om hun blir for varm eller fryser, men så er hun jo 3,5 år da. Hadde jeg hatt et mindre barn så hadde jeg nok tatt på en tynn ull-lue eller noe. Hun har en haug luer liggende både hjemme og i barnehagen, så vi ser det an på vær og vind. Nå er det ganske lunkent i lufta for tiden så hun går ofte uten. I barnehagen har hun ulllue på når de er ute og leker. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Lue nå?Vesla bruker bomullslue i barnehagen, og velger selv om hun vil ha den på nå som det er så varmt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Lue nå?Storesøster er såpass stor (og fornuftig når det gjelder bekledning) at hun velger selv om hun vil ha på lue. Vi har ikke tynne vårluer, bare vinterluer. Om våren går hun som regel uten, eller bruker pannebånd over øra.
|
|
|
#6 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Lue nå?Turbo har et par luer å velge i.
|
|
|
|
#7 |
|
snur
|
Sv: Lue nå?Mine velger selv hva de har på hodet nå. Enten tar de på ei tynn lue eller pannebånd. Prinsen hadde hatt på seg ei ull lue som lå i barnehagen en dag og da jeg tok den av han var han helt våt i håret, så den tok vi med hjem og gjemmer til neste vinter
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Lue nå?Poden er veldig varm av seg og nekter å gå med luer for tiden. Ikke så rart, uansett hva vi har prøvd har han vært søkkvåt de siste dagene.
|
|
|
#10 |
|
Den som gir seg...
Sv: Lue nå?Ja. Tynn lue av bomull nå. Her har det vært 12 grader i skyggen i dag.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lue nå?Her brukes det fortsatt Troll vindtett "finnlandshette", men så har vi ikke så fint vær heller.
|
|
|
#12 |
|
Nesten fersk!
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
Sv: Lue nå?Vi bor i nord da, og her var det 13 grader og sol i dag. Bruker en passe tykk bomullslue. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lue nå?Kjøpte ny lue til B i helga, en bomullslue. Reima lua blir litt for varm, selv her oppe, men blir nok behov for den mot slutten av uka.
|
|
|
#16 |
|
sjelden
Sv: Lue nå?Her bytter vi mellom tykk Reima-headover, og tynn HH-headover, etter som hvordan været er. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Trønder
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lue nå?Kjøpte en tynn bomullslue på PO.P idag.
|
|
|
|
#19 |
|
...
Sv: Lue nå?Vi bruker prinsesseulluen nå. Hun får ikke gå ute uten noe på hodet/ørene. Selv om det er varmt så er det fortsatt litt kald vind. Hun går forøvrig aldri uten noe på hodet. Høst/vinter/vår bruker vi lue og vår/sommer/høst bruker vi hatt.
|
![]() |
|
|