|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvem tjener mest? | |||
| Far tjener mest |
|
119 | 53,13% |
| Mor tjener mest |
|
61 | 27,23% |
| Omtrentlig likt |
|
31 | 13,84% |
| Er ikke i et forhold |
|
10 | 4,46% |
| Dustepoll |
|
3 | 1,34% |
| Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Flere kvinner som tjener mestJeg leste denne artikkelen i aftenposten, og må si at jeg ble litt overrasket. Jeg mener at vi har hatt poller om dette før, og tallet for par der kvinnene tjener mest var da langt færre enn dette, eller?
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg kan jo starte med meg selv.
|
|
|
|
#3 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestMannen tjener litt bedre enn jeg gjør, men det er ikke veldig stor forskjell.
|
|
|
#4 |
|
kamerat
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestVi tjener nøyaktig likt.
|
|
|
#5 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Flere kvinner som tjener mestVi har omtrent samme utdannelse, men siden han har jobbet seg oppover i det private og jeg jobber i offentlig etat, tjener han nesten det dobbelte av meg.
|
|
|
#7 |
|
Klar
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestMannen har tjent mer enn meg i flere år (vi ble ferdigutdannet samtidig), men nå har jeg tatt et jafs oppover på lønnsstigen, og tror faktisk vi tjener akkurat like mye. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestHan tjener mye mer enn meg, jeg har bachelor og jobber i offentlig sektor, han har master og jobber i privat sektor.
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Flere kvinner som tjener mestMannen min tjener det dobbelte av meg. Det er fordi jeg dessverre har tatt noen dårlige jobb-valg opp gjennom årene. Det er jeg imidlertid i ferd med å endre på nå, og har fått en jobb der jeg tjener mer enn jeg har gjort hele mitt liv. Jeg har fått en fot innenfor en karrierestige nå, så jeg regner med å tjene bedre og bedre fremover. Mannen har ikke utdannelse i det han driver med, så han har rett og slett hatt flaks, i tillegg til at han har høy arbeidsmoral og er veldig flink i jobben sin.
|
|
|
#10 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestJa, han har fastlønn og bonus og god overtidsbetaling, jeg har fastlønn, ingen bonus og avspasering i stedet for overtidsbetaling.
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestMannen min tjener en god del mer enn meg nå, men tidligere tjente jeg mest, og lenge lå vi ganske likt.
|
|
|
#15 |
|
geskjeftig
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg tjener mest, og det skyldes at jeg har en jobb som er relatert til min høyere utdannelse. Mannen har det ikke.
|
|
|
#16 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestEr pt. ikke i forhold, men han tjente/tjener mest.
|
|
|
#18 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestVi har samme type bakgrunn og utdanning, men han har noen år lengre arbeidserfaring enn jeg. Han tjener ca. 15 % mer enn hva jeg gjør. Forskjellen burde ikke ha vært mer enn 11-12 %.
|
|
|
#19 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestMannen tjener omtrent dobbelt så mye som meg, men i og med at han har 13 år mer arbeidserfaring enn meg er det ikke så rart egentlig. Jeg tar stadig innpå da, og om noen år er nok ikke forskjellen like stor. Vi har samme utdannelse.
|
|
|
#20 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg tjener noe mer enn mannen min.
|
![]() |
|
|