|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Vi tok sjansen på Kapp Ahl sin testvinnende vinterdress denne sesongen og er kjempefornøyd med den. Femåringen går i turbarnehage og er ute mesteparten av dagen. I dag fikk foreldre genrelt beskjed om å hente ungenes klær i tørkeskapet, men vesla sin dress var imidlertid hengt pent opp plassen hennes og hun hadde ikke vært våt under. Svært god valuta for pengene.
|
|
|
|
#22 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hva holder ungene tørre nå?I vår barnehage har de kjørt regnbukse utenpå dress de siste dagene. Det sammen med nyinnkjøpte slushers har holdt henne tørr innvendig. Utvendig derimot, hjelpes altså, det er daglige hoppesplosjer i gjørma virker det som. Jeg får i hvertfall testet hvor mange vask diverse regnbukser, dresser og votter tåler.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Ingenting holder han min tørr, prøvd litt av hvert. Men så jubler han hver gang det regnet for da skal han leke og hoppe i sølepyttene
|
|
|
|
#24 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Jeg er kanskje påståelig når jeg sier han ikke har badet, men det er ikke så mye å bade i. Det er mest litt våt snø, ingen dammer.
|
|
|
|
#25 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva holder ungene tørre nå?
Vanskelig å si. Vi har 8-9 grader her nå, men yngste som går i bhg har enda vinterdress og vintersko og skal nok ha de lenge. Det er jo ganske rått ute enda, her i hverfall. Eldste har fått skalltøy på seg nå, men hun er skolejente og styrer påkledning selv og kan ta på mer om hun skulle bli kald. Hun er varm av seg.
|
|
|
#26 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Noen av de minste hos meg i dag var så våte at det rant av dem, helt inn til pelsen.
|
|
|
#27 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hva holder ungene tørre nå?På +15 så skjønner jeg det blir vått.
|
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Våtdrakt, har jeg konkludert med, og sender med tørre klær i skift.
|
|
|
#29 |
|
I mål
|
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Jeg mener også at sånn som det blir utover dagene nå, er det barnas lek, ikke antrekk, som avgjør om de holder seg tørre. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Hva tenker dere er best, vinterdress og regnbukse, eller ulldress, vårdress og regnbukse? Jeg har aldri vært noe fan av regnbukse utenpå dress, men skjønner det kan være nødvendig... Men blir det kanskje varmt og klamt? Vet de har sluttet med ulldress under dressen og jeg har innsett at to lag ull innendørs nå også blir for varmt. Det er fremdeles litt snø, mye vann og grus og plussgrader. Igår skinte sola og da var det 21 grader i solveggen, reell temperatur er nok 5+. Jeg har brukt neoprenstøvler på han denne uka og det har fungert fint. De tok av det ekstra sokkeparet også. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Barna mine blir bare "verre" med årene, nå er de klissbløte hver eneste dag, når de var mindre gikk det nesten alltid bra. Svaret må bli sånn sort søpplesekk kanskje? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Her går det i vinterdress med regnbukse på utsiden om dagen. Og duckboots. Det holder sånn tålelig tørt.
|
|
|
#33 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Aner ikke hva Punktum gjør, men hun er tørr i sin Ticket vårdress.
|
|
|
#34 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Hoppesplosjingen ser ikke ut til å gå over sånn med det første heller. Fikk hjem 7-åringen i går, fullstendig innsauset i gjørme fra topp til tå, inkludert håret.
|
|
|
#35 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Mine bader i søle, sminker seg med gjørme og dusjer under naboen takrenne før de kan gå inn. Det er bare komisk, men slitsomt. Og jeg bestillte oss sydentur for å slippe denne perioden, men det er tre uker til avreise.
|
|
|
|
#36 |
|
...
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Minsten (snart fem) holder seg tørr både i Trolldress med fast for, Isbjørndress (både hel og todelt) og Kappahl todelt. På beina er det verre. Viking Goretex blir ofte bløte, men med ullsokker så blir han ihvertfall ikke kald. Bytter på med Kamik Snowkone og de holder tett.
|
|
|
#37 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Gutten min var den eneste som var tørr på sin avdeling i går. Han hadde på Cherrox og Trolldress med løst for. Han er nok ikke den mest aktive, så det hjelper nok også.
|
|
|
#38 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Vi hadde vader fra www.barnevaderen.no, det hjelper jo, men buksa er tung, jenta ble klam og mange av buksene i barnehagen fikk rifter. Ikke noe jeg kjøper igjen. De ansatte synes vaderene er kjempebra.
|
|
|
|
#39 |
|
I mål
|
Sv: Hva holder ungene tørre nå?
Hm, la meg oppdatere med at vi nå har brukt en god del tid på å rengjøre og igangsette hurtigtørking av følgende elementer: |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Drømmer
|
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Jeg kapitulerte å gikk til innkjøp av cherrox i går, i dag kom poden hjem knusktørr på beina også. |
|
|
|
![]() |
|
|