|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sjekker du priser?Jeg må innrømme at jeg har aldri vært opptatt av å sjekke kasselappen på handleturene på matbutikken, men bestemte meg for ved forrige handletur at nå skulle jeg jammen bli flinkere til å kikke over prislappen - mest for moro skyld - for å se om det var noe feil. Og jammen var det feil på kasselappen ja - og idag også, tilsammen 59,- på to handleturer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekker du priser?Men er det hyllemerking kontra hva varen er lagt inn som (via strekkoden) som ikke stemmer, da? For et kasseapparat regner jo riktig.
![]() |
#4 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Sjekker du priser?Jeg sjekker som regel. De slår feks inn gal pris, eller dobbelt. Mye feil.
![]() |
#5 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Sjekker du priser?Det varierer. Noen ganger passer jeg på riktig kg pris på frukt og grønt. Andre ganger passer jeg på brukerfeil. Det er ikke vanskelig å scanne en vare to ganger, glemme rabatter, 3 for 2 tilbud, og ikke mins varer som ikke lar seg registrere på kassa. Nå er jeg særs interessert og oppmerksom kunde.
![]() |
#7 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Sjekker du priser?Nei, bare hvis jeg syns det ble urimelig dyrt. Jeg burde nok være flinkere til sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekker du priser?Jeg pleier ikke sjekke, men i går sjekket jeg lappen når jeg kom hjem å da ser jeg at ene varen er slått inn en gang for mye. Gjorde ikke noe med det da, det var jo bare en fetaost for mye. Men småpenger blir jo litt etterhvert så kanskje jeg burde sjekket oftere.
![]() |
#9 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Sjekker du priser?Jeg sjekker alltid tilbudsvarer. Det er ofte feil både i matbutikken og andre steder. Jeg ser ofte over kassalappen hvis jeg handler mye.
![]() |
#10 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekker du priser?Det ene tilfellet jeg oppdaget var at tilbudet ikke var gått inn på kasselappen- det andre var rett og slett feil i forhold til hyllepris versus kasselappen. Alle varene blir jo scannet i kassepunktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Sjekker du priser?Jeg sjekker kassalappen ganske ofte ja. Og det er MYE feil - fryktelig irriterende.
![]() |
#12 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Sjekker du priser?
Jeg har droppet ICA Maxi fordi jeg nekter å tro at alle feilene på kassalappene (hver eneste en, uten unntak, de gangen jeg har handlet der) er tilfeldige. Det er snakk om vesentlige forskjeller fra hyllemerking/plakater, gjerne 50-60 kroner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Sjekker du priser?Hvordan husker dere hva alt koster når dere kommer til kassen da?
![]() |
#14 |
Klar
|
![]() Sv: Sjekker du priser?Hmm, nei, jeg er ganske sløv på slikt.. Kan finne på å gå ut av butikken uten å ha noen formening om hvor mye jeg har betalt for varene, til og med |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekker du priser?
Tror jeg vet hvilken butikk, helt vanlig og man må se over...
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sjekker du priser?Jeg sjekker noen ganger, særlig tilbudsvarer.
![]() |
|
|