Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Edderkopp + Støvsuger = Sant ?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-12, 09:11   #21
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Edderkopp + Støvsuger = Sant ?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Med andre ord, ikke støvsug og vask så ofte. Sørg for å ha et pent lag støv overalt og store hybelkaninen på gulvet. Vips så er edderkoppproblemet løst.

Vi har prøvd. Virker ikke.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 09:11   #22
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har lest et sted at edderkopper storkoser seg i støvsugerposen, spiser seg enorme på smulerester, og kommer ut igjen etterpå. (Kildekritikk? Hvafornoe?)

Dette høres ut som noe en driftig mor har kommet opp med for å få avkommet til rydde på rommet sitt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 09:12   #23
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Vi har prøvd. Virker ikke.

Det virker fint hos oss.

Gammel 09-03-12, 09:14   #24
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Kjemisk krigføring.

Sambo insisterer forresten på at edderkopper i huset er en fin ting. Det er usant, ja?

Gammel 09-03-12, 09:15   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det er slett ikke sikkert at de dør, de møter kanskje en annen oppsugd etterkopp inne i posen og lager milloner av edderkoppsmåttiser som kryper ut av posen og fornøyer deg med sitt selskap.

Jeg kan nå finne på å oppsøke deg og røffe deg skikkelig opp inn i en mørk bakgate.

Gammel 09-03-12, 09:22   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri tatt sjansen på å støvsuge en levende edderkopp.
Hovedgrunnen er selvsagt at jeg er så redd at jeg kaster opp av disse ekle dyrene, og tanken på at de skal komme seg ut av støvsugeren er helt forferdelig.

Men også fordi jeg har en overutviklet innlevelsesevne, og tanken på at et levende vesen skal dø av støvdrukning er ganske ekkelt.

Det var en edderkopp i leiligheten i høst. Nå er leiligheten solgt.

Gammel 09-03-12, 09:37   #27
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Se på det blikket, da.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 09:41   #28
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Note:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 09:53   #29
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Det er slett ikke sikkert at de dør, de møter kanskje en annen oppsugd etterkopp inne i posen og lager milloner av edderkoppsmåttiser som kryper ut av posen og fornøyer deg med sitt selskap.

Dette har vært min angst i mange år. Derfor tør jeg aldri å støvsuge edderkopper. Her kverkes de med papir og så skylles de ned i do.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 10:07   #30
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Sambo insisterer forresten på at edderkopper i huset er en fin ting. Det er usant, ja?

Det er en fin ting om du vil ha håndfaste bevis på at du er flink til å tørke støv.

Gammel 09-03-12, 13:31   #31
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg kan berolige med at edderkopper hater støv, helt sant!

de kveles av støv.

Men det går jo an å sette fyr på posen og grave den ned bak kirkegården mens man sier noen fine ord, sånn bare for sikkerhets skyld.

Gammel 09-03-12, 13:38   #32
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Det er en fin ting om du vil ha håndfaste bevis på at du er flink til å tørke støv.

Der seila du opp til å bli min favoritt her inne.

Gammel 09-03-12, 13:38   #33
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å nei! Ikke si at de har kommet allerede??? Jeg er så hinsides redd for dem. I høst tapet jeg igjen kjellerdøren, men det er jo ikke akkurat en varig løsning, ikke tror jeg det hjelper heller.

Finnes det kjemikalier som kan holde dem unna?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 13:40   #34
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Det finnes mange av dem som påstår at kjemikalier er langt farligere enn edderkopper. Rare menneskene.

Gammel 09-03-12, 13:41   #35
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Å nei! Ikke si at de har kommet allerede??? Jeg er så hinsides redd for dem. I høst tapet jeg igjen kjellerdøren, men det er jo ikke akkurat en varig løsning, ikke tror jeg det hjelper heller.

Det skal finnes noe good stuff på Felleskjøpet (sikkert andre butikker også.) Permetrin eller noe sånt? I alle fall, det skal visst funke som gull hvis man smører det rundt karmer til dører, vinduer og ventiler. Jeg har ikke prøvd selv, men har en konkret plan for kommende sesong.

Gammel 09-03-12, 13:41   #36
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det finnes mange av dem som påstår at kjemikalier er langt farligere enn edderkopper. Rare menneskene.

Jeg er fristet til å si gale menneskene. Jeg er villig til å gjøre hva som helst.

Gammel 09-03-12, 13:42   #37
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Det skal finnes noe good stuff på Felleskjøpet (sikkert andre butikker også.) Permetrin kanskje det heter? I alle fall, det skal visst funke som gull hvis man smører det rundt karmer til dører, vinduer og ventiler. Jeg har ikke prøvd selv, men har en konkret plan for kommende sesong.

Felleskjøpet neste. Takk!

Gammel 09-03-12, 13:43   #38
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke redd edderkopper. Jeg synes dere er pysete! Men jeg bor oppe i nord og er ikke vant til store edderkopper. Hvor store edderkopper er det snakk om her?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 13:45   #39
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Edderkopper kan fint overleve støvsuging og kommer de inn i posen er det sjans for at de også kan komme seg ut.

Og dette er kanskje grunnen til at det alltid krydde av edderkopper på soverommet i feriehuset vi brukte da vi var små. Der parkerte vi nemlig støvsugeren, for alltid å ha den lett tilgjengelig. Dvs at vi egentlig bare samlet alle edderkoppene fra hele huset på soverommet?

I dag sprayer jeg en dusj insektsmiddel inn etter edderkoppene. Sånn for sikkerhetsskyld.

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 13:46   #40
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Gigantiske. Enorme. Du skulle ikke tro det var en norsk art. Jeg orker ikke finne bilder. Ti centimeter tror jeg de kan bli. Og de er feite også. Og lynkjappe. Og de kan bite.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.