|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Diskriminering hvis menn ikke får gå i shorts?http://www.aftenposten.no/jobb/Menn-...b-6784115.html
|
|
|
#2 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Diskriminering hvis menn ikke får gå i shorts?Det ER forskjell på shorts og shorts, og det ER forskjell på skjørt og shorts. Å gå omkring og se ut som om man bare har legefrakk på seg ser dumt ut på begge kjønn syns jeg. Så egentlig kunne han bare gått i skjørt?
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Diskriminering hvis menn ikke får gå i shorts?Man skal passe seg for hvor korte plagg man har under hvite frakker. Det kan gå rykter om at man ikke har noe der. Har jeg hørt.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Diskriminering hvis menn ikke får gå i shorts?Får kvinner gå med shorts? Nektes menn å gå med kjole? |
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Diskriminering hvis menn ikke får gå i shorts?Jeg har vel ennå til gode å se en lege/psykolog/whatever gå med igjenknappet legefrakk, og ser ikke helt problemet. De må gjerne gå i shorts på varme dager for min del. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Sv: Diskriminering hvis menn ikke får gå i shorts?Ingen bør gå i shorts på jobb, hverken kvinner eller menn! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Diskriminering hvis menn ikke får gå i shorts?Jeg synes det er diskriminerende hvis det er snakk om det generelle her. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Diskriminering hvis menn ikke får gå i shorts?Jammen, menn har ofte så stygge bein. Jeg setter som et minimumskrav at de i det minste barberer seg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Diskriminering hvis menn ikke får gå i shorts?Shorts i seg selv burde ikke være et problem. På mange arbeidsplasser er det vanlig med kleskode, da er det ikke selve plagget som er problemet med vurdering av hvor formelt/uformelt det fremstår. En fritidsshort stiller ikke i samme kategori som et pent skjørt. Lengden på plagget kan ikke brukes som sammenligningsgrunnlag. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Diskriminering hvis menn ikke får gå i shorts?
Så hvis du jobbet innen bank/finans og kvinner bruker drakt, så blir du sur om du ikke får gå i dressjakke og shorts?
|
|
|
#12 |
|
|
Så lenge det er en definert kleskode ville jeg ikke blitt sur. Da må man "kjempe" på andre fronter. Hadde jeg jobbet et sted uten en spesiell kleskode og fått beskjed om at et skjørt passer under en frakk, mens en pen shorts ikke gjør det hadde jeg blitt sur ja. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Hvis du grøsser av det må du ikke kikke på føttene til ansatte på sykehuset. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tøff
|
Sv: Diskriminering hvis menn ikke får gå i shorts?Uniformen til OTD omfatter cityshorts til kvinner, men ikke shorts til menn, og jeg synes det er hinsides latterlig all den tid argumentet er at "ingen vil vel se hårete mannelegger!
|
|
|
#15 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Diskriminering hvis menn ikke får gå i shorts?Jeg er med på det med likestilling her - la menn gå med shorts så mye de vil! Men da må de også følge opp med voksing, barbering, smøring, sokkefjerning, selvbruning, pedikyr, lakk og godlukt, for det må jo vi gjøre for å unngå å bli uglesett i shorts og sandaler. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Tøff
|
Sv: Diskriminering hvis menn ikke får gå i shorts?Jeg synes det lukter litt bittert av denne tråden jeg. "Må" jeg barbere bena, så må DE det óg! jeg har aldri møtt en mann som var spesielt interessert i hvordan tåneglene til nabodama så ut, men nesten alle kvinner jeg har kjent henger seg opp i, og dømmer, sine medsøstres utseende. Og så forteller de hverandre at de fæla mannfolka tvinger dem til å peele hodebunnen for at håret skal få den heeeelt spesielle glanzen.
|
|
|
#18 |
|
Tøff
|
Hahaha! Tenk deg ansiktet på en gjennomsnittlig mann bare i dét han får se de forskjellige produktene og remediene. Uvurderlig.
|
|
|
#19 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
For ikke å snakke om når han får se prisen på remediene. Ved nærmere ettertanke tror jeg det er greiest å la ham leve i uvissheten. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Sv: Diskriminering hvis menn ikke får gå i shorts?Sånn for å svare seriøst på tråden, så synes jeg det er diskriminering om menn ikke får lov til å gå med bare legger hvis kvinner får lov. Det at "hårete mannelegger er stygt" holder virkelig ikke som begrunnelse, med mindre det er en firmapolicy at alle legger skal være vokset og smurte (og da sier jeg som Pappalille: "I dare you!"). Når det er sagt så håper jeg virkelig at menn flest har bedre esteisk sans enn at de synes det er greit å dukke opp på jobb med bare legger og sokker i sandalene, men jeg synes jo de skal ha lov til å gjøre det. |
|
|
|
![]() |
|
|