|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
AvokadoJeg røsket med meg en avokado i dag på butikken, men vet ikke helt hva jeg skal bruke den til.
|
|
|
|
#3 |
|
Fola Blakken
|
Sv: AvokadoAvocado med litt havsalt oppå, fetaost, strandaskinke og sånne Grissinipinner. Og rødvin til. = kveldssnacks.
|
|
|
|
#4 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: AvokadoÅh, masse! Guacamole til texmex-retter, mango- og avokadosalsa til kyllingburgere eller andre kyllingretter. Sammen med reker er det også supergodt!
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: AvokadoBruker mye i salat. Og på skiva. Ristet brød med litt kremost, avokado og skinke er kjempegodt! Avokado blandet med litt sitron, salt, pepper og litt rømme er kjempegodt til reker for eksempel. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Librocubicularist
|
Sv: AvokadoMykje... Skjærer i terninger og putter i salat (veldig godt saman med kylling, tomat, agurk, rødløk og feta, eller med kylling, sukkererter, grønn salat og tørka tranebær marinert i eplejuice. Eller i dei fleste salatar). Skjærer i skiver saman med skiva tomat og har på knekebrødet. Har på knekebrødet med snøfrisk imellom. Moser til guacamole til taco/tortilla (då saman med sitron, kvitløk, chili og ein halv dasj rømme). Spiser saman med reker og sitron.... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Weeeee
|
Sv: AvokadoJøss, har aldri tenkt på å sette sammen med reker. Det skal jeg jammen prøve!
|
|
|
#10 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: AvokadoGodt på toast med godt smør under og salt og pepper oppå, og noen dråper lime/sitron hvis man har.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: AvokadoJeg bruker å lage en blanding av avokado, fetaost, rødløk og pinjekjerner som jeg kjører sammen til en "smørje" sammen med litt sitronsaft og litt olivenolje. Smaker utrolig godt til stekt kylling eller kalkunbryst. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: AvokadoI skiver sammen med egg og pepper på brød.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: AvokadoMoses sammen med hvitløk og bittelitt majones og spises til oksekjøtt. Nydelig! Gjerne med stekt sopp også. |
|
|
|
#15 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: AvokadoOg der minte du meg på at jeg også kjøpte meg avocado her om dagen som har ligget til modning. Da blir det potetgull og guacamole i kveld. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Weeeee
|
Sv: AvokadoJeg er veldig glad avokado, og har kjøpt masser av det før, men nå har jeg gitt helt opp for de er jo alltid dårlige jo.
|
|
|
#17 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: AvokadoMed rømme og sitronpepper. Dryss gjerne litt surret bacon i terninger over og spis som mellommåltid. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: AvokadoMye forskjellig som skrives over her. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: AvokadoVi har ofte avocado. Jeg kjøper nesten alltid nett med umodne avocado, og så legger jeg dem i vinduskarmen eller sammen med eplene på fruktfatet, da modnes de av seg selv. De spiseklare er ofte dårlige, syns jeg.
|
|
|
|
#20 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: AvokadoLunsjdillen min for tiden: Tortilla smøres med kesam, putt på noen skiver spekeskinke, ruccula, cherrytomater og en halv avokado i biter, rull sammen og nyt!
|
![]() |
|
|