Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Avokado

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-12, 17:33   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Avokado

Jeg røsket med meg en avokado i dag på butikken, men vet ikke helt hva jeg skal bruke den til.

Sist jeg prøvde likte jeg det ikke, men må prøve igjen. Gir meg ikke ved et forsøk.

Såh, hva bruker du avokado til?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 17:34   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avokado

Mest til guacomole

Men også i salat. Dessuten er det godt å skive det opp å ha på brødskiva
Med litt pepper på.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 17:35   #3
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avocado med litt havsalt oppå, fetaost, strandaskinke og sånne Grissinipinner. Og rødvin til. = kveldssnacks.

Gammel 16-03-12, 17:35   #4
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Åh, masse! Guacamole til texmex-retter, mango- og avokadosalsa til kyllingburgere eller andre kyllingretter. Sammen med reker er det også supergodt!

Gammel 16-03-12, 17:36   #5
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Guacamole og salat, ja. Og sammen med reker er det kjempegodt.

Gammel 16-03-12, 17:36   #6
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Bruker mye i salat. Og på skiva. Ristet brød med litt kremost, avokado og skinke er kjempegodt! Avokado blandet med litt sitron, salt, pepper og litt rømme er kjempegodt til reker for eksempel.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 17:37   #7
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mykje... Skjærer i terninger og putter i salat (veldig godt saman med kylling, tomat, agurk, rødløk og feta, eller med kylling, sukkererter, grønn salat og tørka tranebær marinert i eplejuice. Eller i dei fleste salatar). Skjærer i skiver saman med skiva tomat og har på knekebrødet. Har på knekebrødet med snøfrisk imellom. Moser til guacamole til taco/tortilla (då saman med sitron, kvitløk, chili og ein halv dasj rømme). Spiser saman med reker og sitron....

Eg er slik som kjøper nett med avokado når eg finn dei på tilbod.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 17:47   #8
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sammen med reker, sitronsaft, pepper og rømme. Evt bytt ut rekene med røykalaks.

Gammel 16-03-12, 19:26   #9
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jøss, har aldri tenkt på å sette sammen med reker. Det skal jeg jammen prøve!

På skiven bruker jeg ofte å sette avokadoen sammen med kokt skinke og litt pepper.
Ellers passer avokado fantastisk godt sammen med feta!

Gammel 16-03-12, 19:28   #10
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Godt på toast med godt smør under og salt og pepper oppå, og noen dråper lime/sitron hvis man har.

Gammel 16-03-12, 19:33   #11
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Mango, avocado, salmalaks og bittelitt soyasaus, alt sammen i småbiter i en salat, er kjempegodt!

Gammel 16-03-12, 19:50   #12
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker å lage en blanding av avokado, fetaost, rødløk og pinjekjerner som jeg kjører sammen til en "smørje" sammen med litt sitronsaft og litt olivenolje. Smaker utrolig godt til stekt kylling eller kalkunbryst.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 21:42   #13
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I skiver sammen med egg og pepper på brød.

Gammel 16-03-12, 21:46   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Moses sammen med hvitløk og bittelitt majones og spises til oksekjøtt. Nydelig! Gjerne med stekt sopp også.

Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 21:54   #15
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Og der minte du meg på at jeg også kjøpte meg avocado her om dagen som har ligget til modning. Da blir det potetgull og guacamole i kveld.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 22:18   #16
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er veldig glad avokado, og har kjøpt masser av det før, men nå har jeg gitt helt opp for de er jo alltid dårlige jo.
Bruker å kjøpe de 2 pk med spiseklare, og som oftes er begge svarte og ekle inni, uansett hvor bra de kan kjennes ut utenpå.
Noen andre som har samme problemet?

Gammel 16-03-12, 22:20   #17
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Med rømme og sitronpepper. Dryss gjerne litt surret bacon i terninger over og spis som mellommåltid.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 22:23   #18
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mye forskjellig som skrives over her.

Vi har spist det i hjemmelaget guacamole i dag og Vetle fikk grov tortilla med philadephia, skivet avokado, røkt laks og agurk strenger med litt pepper på, rulles til en pølse og deles i to

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 22:29   #19
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har ofte avocado. Jeg kjøper nesten alltid nett med umodne avocado, og så legger jeg dem i vinduskarmen eller sammen med eplene på fruktfatet, da modnes de av seg selv. De spiseklare er ofte dårlige, syns jeg.

Jeg spiser avocado skivet eller most på brødskive/knekkebrød, med skinke og/eller egg til. Vi bruker det i salat og i wraps også. Og når vi har ovnsbakt laks har vi oppdelt avocado med urtesalt og noen dråper sitronsaft på som tilbehør. Nydelig!

Gammel 17-03-12, 01:16   #20
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Lunsjdillen min for tiden: Tortilla smøres med kesam, putt på noen skiver spekeskinke, ruccula, cherrytomater og en halv avokado i biter, rull sammen og nyt!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.