Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Den filmen som har berørt deg mest?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-07, 23:56   #181
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den filmen som har berørt deg mest?

Dere har ramset opp de fleste jeg hadde tenkt å nevne, på godt og vondt, så jeg skal bare tilføye "Running Scared".
Fy søren, snakk om å sitte igjen med granatsjokk etter en film, jeg var ikke forberedt på den i det hele tatt!

Trainspotting var også film som bet seg fast, men noe av det sterkeste jeg har sett de siste årene må være den brilliante og skremmende "Thirteen".
Den ble jeg ikke kvitt på ukevis.

Gammel 30-01-09, 13:45   #182
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var helt fascinert av "Sound of Music" når jeg var liten. Tror jeg så den første gang i 7-8 års alderen. Min mor leide moviebox (!) på en av de følgende bursdagene mine som en del av bursdagspresangen, og da leide vi denne filmen så jeg fikk se den en gang til. Ellers har "The Champ" gjort dypt inntrykk, og tv serien "Frendeløs" husker jeg enda, har lyst å se den igjen faktisk.

Gammel 30-01-09, 13:54   #183
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

men noe av det sterkeste jeg har sett de siste årene må være den brilliante og skremmende "Thirteen".
Den ble jeg ikke kvitt på ukevis.

Ja, den har tydeigvis gjort inntrykk:
Jeg fikk frysninger bare av å lese mitt eget innlegg igjen nå og bli minnet på den.

Gammel 30-01-09, 14:02   #184
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Mange av filmene som har berørt meg mest er allerede nevnt, slik som Schindlers liste, Frihetens regn, Den grønne mil, Stekte grønne tomater, Lilja 4ever, American history X, Ringenes herre-trilogien, The notebook og sikkert mange flere.

En film jeg husker gjorde sterkt inntrykk på meg som barn er My Girl. Guri som jeg gråt.

Gammel 30-01-09, 14:15   #185
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Filmer som har rørt og rystet meg der og da og litt i ettertid også:

Pans labyrint (Fysøren. )
Volver (Herlig, herlig. Og subtilt storslagen, hvis man kan si det?)
Dancer in the Dark (Sterk historie som engasjerte voldsomt der og da)
V for Vendetta (JA!)
Lilja 4ever (så den på vosrpiel - ikke så god idé. Alle ble sittende helt, helt stille og se tomt ut i luften i lange stunder etterpå)
Wuthering Heights (i ettertid trenger jeg bare å tenke på refrenget i Kate Bush' sang om handlingen i filmen/boka så får jeg tårer i øynene)

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 14:17   #186
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Åh, gammel tråd - sorry.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 14:17   #187
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blood Diamond, den var helt forferdelig.

Gammel 30-01-09, 14:34   #188
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Føyer herved opp Boy in the striped pyjamas på listen min. Utrolig sterk og ekte.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 14:35   #189
Slettet bruker
Passiv

Standard

Requiem for a dream
Tid for ømhet
Clockwork Orange
The Wall
Stekte grønne tomater
Purpurfargen
Prozac Nation
Vinterkyss
Schindlers liste
...og Forrest Gump.

Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 14:37   #190
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så Drageløperen her om dagen og gråt mye. Sterke tema og sterk film.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 16:36   #191
BÆTTY
Fullverdig medlem

Medlem siden: May 2008
BÆTTY har et hav av muligheter foran seg
Standard

"Den grønne mil"!!!!!!!!

BÆTTY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 17:50   #192
Martemor
Fullverdig medlem

Martemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Martemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er nok flere filmer som har satt sine spor i meg, men i nyere tid på jeg si at "De gales hus" filmatiseringen til en av Karin Fossums bøker har gjort veldig inntrykk på meg.
Det er vel mest fordi den vekket følelser i meg som fortsatt er ganske sterke etter diverse private hendelser for en stund siden.
Satt med en stor klump i magen og tårer i øyekroken gjennom store deler av filmen. (Og jeg gråter vanligvis ikke av filmer...)

Martemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 18:01   #193
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange det;

Fanny og Alexander
The Crying game
Babel
LiT
Arven
Festen

Framandgjering i eige liv sette meg alltid ut i filmar.

Gammel 30-01-09, 18:04   #194
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Broene i Madison County må forresten også med. Men det heng nok sammen med kor eg var då eg såg filmen. I dag hadde den ikkje gjort like vondt trur eg.

Gammel 30-01-09, 18:05   #195
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Åh, gammel tråd - sorry.

Det gjer ingen verdens ting, denne var fin du leita opp igjen!

Gammel 30-01-09, 18:12   #196
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"La vita e bella". Dette er den beste filmen jeg har sett, men jeg orker ikke se den igjen.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 18:20   #197
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Definitivt Schindlers Liste, tett fulgt av Lilja 4 Ever.

Flaut lenge sidan eg har sett ein film, og eg mistenker at det er andre, nyare filmar som også ville sett sitt preg.

Gammel 30-01-09, 18:27   #198
Gammel bruker
Passiv

Standard

"Troløs" (Liv Ulmann). Fysj og fy.

Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 23:55   #199
Rafiki
The Anti-Walter

Rafiki sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Rafiki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er en del av filmene som allerede er nevnt her som jeg like gjerne kunne ha nevnt selv.

Den jeg imidlertid vil trekke frem for egen del er en film som kom "under huden" på meg på en måte jeg overhodet ikke var komfortabel med. Jeg har sett sånn passelig med skrekkfilmer (ikke så veldig mange, men heller ikke så veldig få) og synes i grunnen de bare er underholdning, men etter å ha sett The Grudge sammen med en kompis så fikk jeg problemer med å sove noen påfølgende netter. Vet ikke helt hva det var som gjorde utslaget, men å bo i en gammel enebolig med et loft som ingen har vært oppe på på årevis hjalp neppe så veldig mye....

Rafiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 00:16   #200
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Requiem for a dream satt i meg i mange år. Så den på kino og jeg slet vannvittig med å komme meg opp av stolen når filmen var ferdig.
Irreversible grusom, rett og slett grusom.
The shawshank redemption Fantastisk film som kan sees igjen og igjen.

Ellers: Den grønne mil, stekte grønne tomater og a perfect day.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.