|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken brystpumpe skal jeg velge?Hvilken har du brukt? Hvilken er du fornøyd med og vil anbefale?
|
|
|
|
#2 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Hvilken brystpumpe skal jeg velge?Hvor mye skal du pumpe, da? Om du pumper daglig hadde jeg blitt sprø om jeg skulle hatt manuell, iallefall. Jeg har prøvd medela manuell, avent manuell, medela elektrisk og avent elektrisk og syns medela elektrisk var den beste. Syns den elektriske fra avent var veldig vanskelig å justerer riktig i forhold til pumpetrykk.
|
|
|
#3 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilken brystpumpe skal jeg velge?Skal du pumpe daglig er vel dobbel elektrisk det beste. Jeg har god erfaring med avent manuell men det er mye mer å vaske på og når man pumper på 2 bryst samtidig får man ut mer og det går fortere. Og så er det mye enkelere å vaske den elektriske dobbelpumpen synes jeg. Nesten ingen deler. Medela har også den fordelen at man kan bytte ut brystskjoldet både opp og ned i størrelse. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Hvilken brystpumpe skal jeg velge?Renhold er absolutt et viktig poeng. Det synes jeg var skikkelig pes med Avent manuell - maaange deler å rengjøre
|
|
|
|
#5 |
|
Øyboer
Sv: Hvilken brystpumpe skal jeg velge?Avent har bokser, Medela har poser. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken brystpumpe skal jeg velge?Eg fullpumpa i ca 3 mnd, deretter 6-7 mnd jobbpumping. Eg brukte div. elektriske frå Medela. Ofte er det sånn at man responderer best på anten "medela-typen" eller "avent-typen", det har med kordan skjolda er utforma på, trur eg, og kanskje dei også har ulikt trykk - usikker på det. Likedan varierer det om det funker best med manuell eller elektrisk. For min eigen del fungerte det overhode ikkje med Avent manuell, men Medela sine har fungert i fleire elektriske og i manuell utgåve. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Hvilken brystpumpe skal jeg velge?Jeg har elsket min elektriske medela kjøpt i 1996. Brukt til mine fire og xantall andre barn. Går fortsatt som ei klokke. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Hvilken brystpumpe skal jeg velge?Tusen takk for nye innspill
|
|
|
|
#9 |
|
nerdedame
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken brystpumpe skal jeg velge?Som sagt så kan Avent og Medela opplevast som veldig forskjellige, og det kan godt hende at du fåt ut like lite med Medela Swing som med den (sannsynlegvis) dyre sjukehuspumpa (tipper det var Medela Sympohony, den koster nok rundt 9-10.000 og er den vanlege til sjukehusbruk, fordi den er veldig solid og fordi det er ei av få elektriske modellar som faktisk er godkjend til fleir-persons-bruk). Samtidig kan det godt hende du opplever samme dårlege output med elektrisk Avent også |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken brystpumpe skal jeg velge?Jeg har vært tilnærmet fullpumper til to barn. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Hvilken brystpumpe skal jeg velge?Nei, dessverre så har jeg kvittet meg med alt av flasker og pumpe, så det må kjøpes inn på nytt. Har ikke sjekket om venninner har, men jeg kan jo selvsagt låne på apoteket f.eks. i starten for å se om jeg får det like bra til med elektrisk. Sikkert veldig greit før en legger såpass mye mer penger i det, enn en manuell til 500,-...
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken brystpumpe skal jeg velge?Noen helsestasjoner leier også ut elektriske pumper, forresten. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
nerdedame
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken brystpumpe skal jeg velge?
Eg har ei manuell frå Avent som eg gladeleg kvitter meg med (trur ikkje den har dårleg karma, kun dårleg tankegods knytta til den), du kan betale porto eller få nokon til å ta den med til deg frå Trondheim i passe tid før fødselen. Send meg pm om du vil ha den. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
I mål
|
Sv: Hvilken brystpumpe skal jeg velge?Jeg har likt den manuelle fra Avent best. Jeg pumpet mye med storebror, frøs ned enorme mengder og leverte også til Ullevål. Jeg hadde en elektrisk Medela Swing (enkel) og jeg fikk også låne en dobbel elektrisk fra Ullevål. Den doble var jo behagelig på den måten at man slapp bruke hånda og i tillegg fikk tatt begge puppene samtidig, men jeg har alltid fått mest ut med manuell Avent. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken brystpumpe skal jeg velge?Jeg har veldig god erfaring med Medela sin elektriske pumpe (swing?) kjøpt i 2009. Fikk ut masse melk med den pulserende effekten, bare synd ungen nekta å ta flaske. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
#IsItOctoberYet?!
Det var jo utrolig snilt da, naima
|
|
|
|
#17 |
|
nerdedame
![]() ![]() ![]() |
Når du ser for deg å gi cirka ei flaske om dagen og amme resten så ville eg nok satsa på å få amminga på skinner først. Føl deg trygg på at det går bra, bli kvitt innkøyringsproblem som kan gjere det lettare for ungen å foretrekke flaske (dieproblem, sugetak, brystvegring, lite mjølk, mykje mjølk, sterk utdrivingsrefleks, nakkevondter etc etc) eller lettare for deg å foretrekke flaske (sår, vondter, brystbetennelse heilt i starten osv). |
|
|
|
|
|
#18 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Hvilken brystpumpe skal jeg velge?Mange gode tips her, naima, så det skal vi ta med oss
|
|
|
|
#19 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hvilken brystpumpe skal jeg velge?Jeg eh, sverger til håndmelking. Får ut mye mer føler jeg, og det går raskere også.
|
|
|
#20 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har sikkert et poeng, men for oss ble det også et problem. Vi skulle vente så veldig lenge til alt med amming var på stell, så da vi omsider prøvde nektet hun å ta flaske, og var aldri i nærheten av å ville ha. Om det er viktig at ungen tar flaske tror jeg det er lurt å ikke vente for lenge heller. |
|
|
|
![]() |
|
|