|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Norsk ungdom er bortskjemt (E24)Noen ungdommer er nok late
|
|
|
#3 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norsk ungdom er bortskjemt (E24) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Norsk ungdom er bortskjemt (E24)Det er ikke mitt inntrykk at undommen er spesielt mer late nå enn for 20 år siden. Friår, sabbatsår, tenkeår, what have you, jeg syns det er helt greit, og er glad vi ikke bor verken i Kina eller USA.
|
|
|
|
#5 |
|
Peppy!
|
Sv: Norsk ungdom er bortskjemt (E24)Jeg synes det er vrøvl. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norsk ungdom er bortskjemt (E24)Sitter her med dundrende hodepine etter en jævlig franskøkt med late, total udisciplinerte elever. Det er nok ikke nå jeg skal uttale meg...
|
|
|
#8 |
|
Sær og kresen
Sv: Norsk ungdom er bortskjemt (E24)
Jeg er helt enig.
|
|
|
#9 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Norsk ungdom er bortskjemt (E24)Jeg syntes det kommer an på hva man skal bruke et friår etter videregående til. Sist redigert av Éowyn : 29-03-07 kl 17:37. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Norsk ungdom er bortskjemt (E24)I byggebransjen har jeg hørt flere gamle ringrever si akkurat de samme tingene. Ungdom som burde være travelt opptatte med å skaffe seg fagbrevet sitt tøyser vekk sjanse etter sjanse ved å skofte jobben stadig vekk og ved å åpenlyst fortelle at det var borte hele mandag og halve tirsdag på grunn av fyllesyke etter helga. Yrkesstoltheten er på et minimum og de synes det er hårreisende hvis noen skulle ha den frekkhet å stille krav til dem.
|
|
|
#11 |
|
Øyboer
Sv: Norsk ungdom er bortskjemt (E24)Noen bruker friåret helt unødvendig og tuller det bort. andre bruker det til noe nyttig. Selv var vi bare 3 stk som kom rett fra videregående når jeg begynte på høyskolen. 1 av de har slutta og tatt friår som blir til flere friår. 1 går forsatt og har ikke hørt at hun skal slutte før siste år men er ikke den som gjør mest skolearbeid. og så er det meg som er skolelei og veldig glad for at jeg skal ut et år i permisjon nå. men har store planer om å komme tilbake når lillegutt er 1 år og skal være ferdig utdannet førskolelærer før jeg er 23 år. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
Sv: Norsk ungdom er bortskjemt (E24)