Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Beste bleien til å bruke på natta?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-12, 09:54   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Beste bleien til å bruke på natta?

Lillebror tisser stadig vekk gjennom bleiene på natten, så nå må jeg ut å jakte litt på nye bleier.
Vi brukte først Libero Comfort Fit nr 5 (10-16kg), så prøvde vi oss på nr 6 (12-22kg) og så prøvde vi oss på Coop Maxi bleier (7-16kg) uten noe videre hell. Han blir våt igjennom uansett.

Så hva bør jeg prøve nå? Trollungen er vel rundt 13kg tipper jeg.
Pampers? FirstPrice?
Hvilke bleier tåler MENGDER med tiss i løpet av en natt?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 09:56   #2
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beste bleien til å bruke på natta?

Vi brukte en stund pampers med huggies utenpå.

Gammel 11-04-12, 10:00   #3
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Har samme problemet her, så følger med og håper på tips.
Er så utrolig kjedelig å ta opp en gjennomvåt unge.
Jeg har innimellom skiftet på snuppa før jeg har lagt meg selv, men ikke alltid det har noen hensikt, for virker som mengdene kommer en stund senere.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 10:02   #4
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Pampers Babydry.

Gammel 11-04-12, 10:04   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter også med dette og blir snart gal. Det er liksom ikke bare litt tiss heller, pysjen og sengen er til stadighet dryppende vått om natten. Jeg har prøvd alle Libero-variantene som nevnes i HI + et par pampers i samme str. og ingen er tette. Trodde forøvrig det bare var min jente som tisset litervis om natten.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 10:09   #6
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Men er Babydry å få tak i? Jeg har bare sett active fit?
(Jeg må kanskje ta en tur innom Rimi og sjekke der, jeg er stort sett bare på Kiwi eller Mega)

Gammel 11-04-12, 10:09   #7
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Hvilke bleier tåler MENGDER med tiss i løpet av en natt?

Ingen. :har eksperimentert:

(Vi har så langt best erfaring med noen dinosaurbleier fra Rema, tror det er eget merke).

Gammel 11-04-12, 10:10   #8
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg sliter også med dette og blir snart gal. Det er liksom ikke bare litt tiss heller, pysjen og sengen er til stadighet dryppende vått om natten. Jeg har prøvd alle Libero-variantene som nevnes i HI + et par pampers i samme str. og ingen er tette. Trodde forøvrig det bare var min jente som tisset litervis om natten.

Det er det samme her. Det er virkelig store mengder som kommer. Og det kommer mest på morgenkvisten virker det som.

Gammel 11-04-12, 10:10   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker Pampers Easy Up og Active Fit (str. 4), og begge deler fungerer fint både dag og natt.

Gammel 11-04-12, 10:11   #10
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Ingen. :har eksperimentert:

(Vi har så langt best erfaring med noen dinosaurbleier fra Rema, tror det er eget merke).

Nei, nei..
Men okey Rema sitt merke? Verdt å prøve. Hvor har vi Rema her da?

Gammel 11-04-12, 10:24   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dinosaurbleier. Det burde holde.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 10:43   #12
Mrs Butler
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
Mrs Butler er litt kul
Standard

Vi har god erfaring med Rema sine bleier.

Mrs Butler er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 10:48   #13
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Remableiene holder her også.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 10:49   #14
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker bare Pampers Babydry på begge, på dagtid og. Jeg tåler ikke lukta av Active Fit, nemlig. Libero sitter ikke bra på dem. Babydry holder tett på våre, sjøl om det tisses mye. Vi handler på Mega og Rimi, og de har dem begge steder, men stort sett bare i sånne 2-3-pk-esker.

Gammel 11-04-12, 10:53   #15
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pampers baby-dry her også. Hadde noen uhell for ett halvt år siden, viste seg det kom av at bleien ikke blei satt på tett nok i lysken kombinert med at de sov på magen med rompa i været.

Gammel 11-04-12, 10:57   #16
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vi har kun brukt libero på våre to, og i den perioden hvor snuppa tissa så alt ble vått om natta, valgte vi bleier som var en størrelse større enn de hun normalt brukte men up&go varianten siden den hadde bedre passform til henne. Det fungerte veldig bra for oss.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 11:04   #17
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Jeg tror faktisk ikke passformen har så mye å si. For det er STORE mengder som kommer. Og når det noen netter kanskje ikke kommer fullt så mye, så går det helt fint. Jeg tror rett og slett at det kommer så mye at bleien ikke klarer å suge opp mer, og så renner det over.

Gammel 11-04-12, 12:01   #18
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg prøvde det meste med størsten, det eneste som fungerte var drikkeforbud (han drakk enorme mengder vann på kvelden) etter kl 18.

Gammel 11-04-12, 12:03   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi brukte DryNites etterhvert på storebror, det er sånn som man også får på resept hvis nattbleia varer lenge. Store buksebleier. De lakk av og til de også da.
Før vi begynte med dem, brukte jeg ofte to bleier utenpå hverandre, buksebleie ytterst.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 12:05   #20
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi brukte DryNites etterhvert på storebror, det er sånn som man også får på resept hvis nattbleia varer lenge. Store buksebleier. De lakk av og til de også da.
Før vi begynte med dem, brukte jeg ofte to bleier utenpå hverandre, buksebleie ytterst.

Jepp, men når får man sånt på resept da? Ingen som har nevnt det for oss.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.