Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Festdrakt - hvilken synes du er fin?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-12, 21:48   #1
leaht
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2011
leaht er litt kulleaht er litt kul
Standard

Festdrakt - hvilken synes du er fin?

Barna trenger noe å ha på seg til 17 mai, jeg leter etter fine festdrakter. Noen som har tips om fine festklær eller "bunader"? Jente og gutt

Gammel 20-04-12, 22:03   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Festdrakt- hvilken synes du er fin?

Jeg synes maxemilia er aller finest. Solgte nettopp frøkna sin siden den var for liten. Antar at jeg kjøper ny, noenlunde lik. Kikket på name it sin, årets, men likte ikke fargene så godt.

Gammel 20-04-12, 22:05   #3
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Rosenberg sine synes jeg er fine.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 22:06   #4
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Oppdaget til min store overraskelse at minstejenta har vokst masse i vinter og passet ikke lengre sin vakre kystdrakt. Nå har hun brukt den fra hun var 3 år da så ikke så rart. Hun er 10 år (Sydd ut og lagt ned men nå ingen flere cm å gå på)
Her hvor jeg bor fant jeg en butikk som fører merket Maxemilia. Fant en som var nydelig på. Kostet litt med tilbehør men kanskje kommende barnebarn om hundre år vil bruke den.
Den tenker jeg hun skal bruke til hun blir konfirmant. Da blir det Lofotbunad som allerede er under arbeid. http://www.maxemilia.no/slideshow.html

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 22:16   #5
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hillary: Maxemilia bunader er lette å selge på finn og holder seg godt i pris også. Jeg solgte vår for 700 uten problem, kjøpte den på salg for 1200 for to år siden. Kunne nok tatt mer også uten problem.

Gammel 20-04-12, 22:26   #6
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Poden har hatt Eventyrdrakt. Jeg synes den er kjempefin, og ikke noe som så mange andre har (tror ikke jeg har sett noen andre "live").
Dessuten er den laget så fint at barna kan vokse i den en stund - Poden begynte med buksa som langbukse og endte opp i nikkers noen år senere (bare å flytte på knappene i selene). Vi byttet også knappene med bunadknapper i sølv som han har fått i gave fra dåpen og hver jul/bursdag.
Etter en liten sjekk ser jeg den holdt fra 17. mai 2005 til 17. mai 2008.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2006Eventyrdrakt_januar.jpg (19,0 KB, 35 visninger)
Filtype: jpg 2006Eventyrdrakt_mai.jpg (19,9 KB, 33 visninger)
Filtype: jpg 2008Eventyrdrakt_mai.JPG (125,0 KB, 29 visninger)
Gammel 20-04-12, 22:33   #7
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Eldste har fått Name-It.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 22:42   #8
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns ikke NameIt har hatt fine festdrakter på flere år nå. Vi har kjøpt på Coop de siste årene, og har vært godt fornøyd med det.

Gammel 20-04-12, 23:03   #9
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Name it sin i år synes jeg er veldig fin. Den i blå.

Gammel 21-04-12, 01:31   #10
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holder på å sy kystdrakt til minste på 8 år. Håper å bli ferdig til 17. Mai!

Gammel 21-04-12, 10:35   #11
Stellebord

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte en blå fra Rosenberg i fjor. Den var ganske fin.

(Bilde lånt fra nettbutikken Kids Company)

Gammel 21-04-12, 12:04   #12
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hillary: Maxemilia bunader er lette å selge på finn og holder seg godt i pris også. Jeg solgte vår for 700 uten problem, kjøpte den på salg for 1200 for to år siden. Kunne nok tatt mer også uten problem.

Jeg velger å beholde den til mine to jenter får barn selv
Jeg tok grundig feil av prisen for jeg mente den kostet kr 1300 men da vi kom hjem så så jeg at den kostet ca kr 1790 og capet i tillegg kostet 700 kr (Mulig den var billigere i de minste str). Var også veske en kunne kjøpe utenom. Ble dyrt men kjøpte den såpass stor og med litt justeringer så kan hun ha den iallefall i 3 år.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 19:07   #13
millact

Standard

Barnas Hus hadde bare små Maxemilia, så vi endte opp med reflex i år.

Gammel 21-04-12, 19:15   #14
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Jeg syns ikke NameIt har hatt fine festdrakter på flere år nå. Vi har kjøpt på Coop de siste årene, og har vært godt fornøyd med det.

Enig, jeg synes heller ikke Name it sine er fine.

Vi hadde Fra Rosenberg i fjor, fra cubus og hjemmestrikket selbusett året før.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 20:52   #15
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Festdrakt - hvilken synes du er fin?

Vi (det vil si min mor) kjøpte Reflex sin til vesla, jeg synes den er kjempefin, og siden hun sannsynligvis kun vil kunne bruke den i år syntes jeg det var greit at den ikke var så dyr. Hvis det er en drakt de kan ha over noen år skjønner jeg bedre at en vil investere i noe litt mer spesielt.

Gammel 21-04-12, 20:58   #16
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt til pompen i dag. Vi tittet på Nameit sine, men syntes fargene var litt blasse. Så kikket vi på Maximillia, men synes ikke guttedrakten var så fin. De har nydelige jentedrakter da. Vi endte opp med å kjøpe på Obs. Klar og fin i fargen.

Gammel 21-04-12, 22:03   #17
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har hatt den fra Obs de siste årene,håper egentlig den fra i fjor passer i år og!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 23:48   #18
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Har ei maxemilliabunad str 2 år om noen trenger, men den er stor, passer best 3-4- åring. Vil tro den kan passe opp til 5 år på et smalt barn, den kan også legges ned. Her blir det vanlig kjole i år.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 01:11   #19
leaht
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2011
leaht er litt kulleaht er litt kul
Standard

Takk for svar

Gammel 22-04-12, 10:12   #20
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt by torrin i noen år nå og den var fin. Nå blir det kystdrakt i noen år. Vist han forsatt vil ha da syr jeg kansje en til i større størrelse. Minsten har bunad.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.