Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Seng til 8-åring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-12, 21:30   #1
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Seng til 8-åring

Tror dere denne sengen blir for barnslig for en jente på 8 år?

Gammel 22-04-12, 21:32   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: seng til 8 åring

Blir den ikke litt liten?

Gammel 22-04-12, 21:32   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min niåring hadde nok protestert på å sove i den der, så ja, det synes jeg.

Jeg ser ikke poenget med å kjøpe en barneseng til en åtteåring, egentlig. Det blir en ganske kortvarig investering. Jeg ville kjøpt voksenseng, for min del.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 21:32   #4
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, sier niåringen min. Hun synes sengen var fin.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 21:33   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er den full lengde?

Jeg synes den ser så kort ut, men det er vanskelig å bedømme ut fra bildet. Jeg ville ha kjøpt 2-meters seng til en 8-åring.

Ellers var senga fin den.

Gammel 22-04-12, 21:34   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Min niåring hadde nok protestert på å sove i den der, så ja, det synes jeg.

Rettelse: Hvis den er 200 cm, hadde hun trolig ikke protestert. Jeg trodde det var en barneseng.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 21:38   #7
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Seng til 8 åring

Jeg fant den på IKEA. Den er altså 168 cm lang med madrasslengde 160 cm. Min 9-åring er 149 cm lang så her hadde det vært totalt uaktuelt.

Gammel 22-04-12, 21:47   #8
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Jeg hadde aldri kjøpt noe annet enn vanlig seng når ungen er såpass stor.
Vi var og kjøpte ny seng til seksåringen vår denne uken og endte opp med Hemnes dagseng i hvitt fra IKEA. Superfin og praktisk i mange år med tanke på venninner på overnatting.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 21:49   #9
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Ja.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 21:50   #10
Rose

Rose sin avatar

Standard

Grunnen til at vi vuderer den og ikke en 2 meter seng er at vi snart skal flytte inn i nytt hus. Vi hadde egentlig tenkt å gi det største rommet til 8 åringen men da ble 15 åringen sur fordi hun alltid har hatt det minste rommet så vi har lyst til å gi henne det. Rommet 8 åringen får er litt teit form på så for at vi skal få utnyttet plassen så kan vi ikke bruke en seng på 2 meter. For ene veggen som er best å ha sengen på er 2 meter men de fleste senger er jo rett over 2 meter.

Sist redigert av Rose : 22-04-12 kl 21:55.
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 21:50   #11
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville ikke kjøpt den, nei. Min 7-åring har hemnes dagseng fra Ikea. Hun fikk den for et års tid siden da yngste arvet hennes hensvik seng.

Gammel 22-04-12, 21:54   #12
Rose

Rose sin avatar

Standard

8 åringen vår er 130 cm ca så da har hun ca 30 cm hvis madrassen er 160...

Men er kanskje litt for barnsling for henne.

Gammel 22-04-12, 21:56   #13
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rose, her.

8 åringen vår er 130 cm ca så da har hun ca 30 cm hvis madrassen er 160...

Men er kanskje litt for barnsling for henne.

Ja, det har hun - hvis hun ligger med hodet helt oppi sengegavvelen....

Hvorfor ikke kjøpe en rammemadrass og sette føtter på den. De er jo akkurat 2 meter lang

Gammel 22-04-12, 21:57   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den blir i tillegg for kort. Puta tar en del plass, og i tillegg er det ikke noe ålreit å stange tærne i endeplata. Det vil hun gjøre ganske fort. Vi måtte flytte snuppa ut av sånn seng nå, og hun er bare 7 år.

Vi gikk for loftsseng til hennes lille rom. Hun har nå en sofa under senga, og det synes hun er veldig stas.

Gammel 22-04-12, 21:59   #15
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rammemadrass blir akkurat 2 meter, så hadde gått for det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 22:02   #16
Rose

Rose sin avatar

Standard

Rammemadrass vil vi ikke ha. Det har eldste hatt og den likte vi ikke i det hele tatt.
Hun har nå en køyeseng fra ikea men den kan vi ikke bruke for da kommer den forann vinduet og det har jeg ikke så lyst til.

Utrolig kjedelig for liker egentlig den køysengen.

Kjipt at rommet er så teit formet.

Gammel 22-04-12, 22:15   #17
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Hvis det er akkurat to meter mellom, eller hvor langt det nå er så er det da relativt lett å bygge en seng som sitter fast i veggen. Legger sengebunnen på en ramme på de tre veggene, og fester en front, som skrus fast i veggene. Sikkert et snekkerverksted som kan lage en front for en ikke så altfor dyr penge.

Gammel 22-04-12, 22:21   #18
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er barneseng, må jeg si meg enig med resten. Hvis rammemadrass utgår ville jeg heller gått for hjemmesnekret løsning, f.eks med lave skap under senga, bjelker/ramme festet til de tre veggene og en hvilende på skapløsning, sengebunn montert på bjelkene og madrass liggende oppå. Dersom det er et lite rom, ville jeg droppet kant ut mot rommet, slik at senga lett kan brukes som sitteplass.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 22:21   #19
Rose

Rose sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hvis det er akkurat to meter mellom, eller hvor langt det nå er så er det da relativt lett å bygge en seng som sitter fast i veggen. Legger sengebunnen på en ramme på de tre veggene, og fester en front, som skrus fast i veggene. Sikkert et snekkerverksted som kan lage en front for en ikke så altfor dyr penge.

Har faktisk vært inne på tanken selv Men mannen var ikke helt enig. Sikkert fordi han ikke gidder å styre med det

Men er kanskje det greieste å lage en seng selv.

Gammel 22-04-12, 22:26   #20
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Evt bygge den oppå skap eller skuffer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.