Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 11:17   #21
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Jeg syns denne tråden er et supert initiativ og veldig inspirerende, men siden jeg sliter veldig med ryggproblemer om dagen får jeg ikke fulgt opplegget slavisk. Må ta hensyn til en svingende dagsform, rett og slett. Men vil gjerne skryte litt likevel. I går var formen nemlig ok i noen timer og da ryddet jeg vekk alt vintertøy, både på klesrommet og i yttergangen. Klær og sko er sortert for oppbevaring/kast/fretex. Jeg gikk også igjennom ungenes og eget klesskap med samme formål. Nå er det ryddig og fint i skuffer og skap og det er plass til litt nytt for vår og sommer.

I tillegg tok jeg med storesøster i malingsbutikken så hun fikk velge farge til rommet sitt, som jeg planlegger å male om. Rosa rom var nemlig pop i ca to år, nå er det derimot helt grusefullt. Valget falt på en dus blåfarge, og jeg har bestilt noen fargerike wallstickers til den ene veggen. Kjøpte også en dyp lillafarge som jeg tenker lage en fondvegg i stua med. Jeg mistenker at mannen er skeptisk til fargen, så planen er å male mens han er på jobb.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 11:28   #22
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg skal prøve meg bak komfyren idag. jeg kan ikke huske sist jeg gjorde det, så der er det nok lekkert.

You and me.

I går ryddet jeg i klesskapet i tre kvarter. Jeg kom ikke særlig langt.

Men fem poser gikk til Fretex, det er da noe.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 13:41   #23
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tar det jeg føler for å ta, jeg. Poenget mitt er at jeg får gjort litt mer enn det jeg ville ha gjort dersom jeg ikke hadde hengt med på denne tråden.
I går fikk jeg rydda alle hyller med gensere, bukser, t-skjorter, superundertøy og skjerf i mitt skap. Undertøy tar jeg en annen gang.

I dag blir det ikke vasket, fordi vi har gulvlister under kjøkkeninnredinga. Der ble det klorifisert og skura før jul, da minstemor klarte å bikke baljen med sylte og saltlake ... Jeg kikka bak listene nå, og det var omtrent ikke et støvfnugg.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 22:45   #24
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hiver meg på de dagene jeg har tid. Jeg tenker som utgangspunkt at jeg setter av en halv time til hver oppgave og ser hvor langt jeg kommer.

Gammel 25-04-12, 11:37   #25
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg holder ikke helt følge nå, vært syk forrige uke, denne uka vrikket jeg benet og har i tilleg utrolig mye å gjøre på jobb. Så akkurat nå er fokuset på å ikke la skittentøyet vinne over meg. Hiver meg på med større iver straks dagene og kroppen ser bedre ut.

Gammel 25-04-12, 20:09   #26
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da er det min tur til å komme på oppgave i morgen.

Jeg tenker at en fin oppgave kan være å ta ut sofaputene og støvsuge nedi sofaen. Har du ikke løse sofaputer, kan selve sofaen støvsuges.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 20:33   #27
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Da er skuffer vasket og bak komfyren er vasket. Sofaen kan jeg ta etterpå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.