Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Supersunn, knasegod hjemmelaget müsli

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-12, 23:27   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsli

Bare blandes, ingen varme, grilling eller liknende.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 23:34   #22
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva inneholder det kakaogreiene?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 23:48   #23
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener du vaniljesukker? Eller vaniljepulver noe annet?

Takk for tips om kakaonibs og hampfrø!

Jeg har laget en boks med ting jeg syns er godt (ikke sånne avskyelige nøtter!), og ristet i ovnen med rikelig flytende honning. Jeg spiser veldig lite av den om gangen, så det blir jo ikke mye per porsjon.

Gammel 25-04-12, 23:50   #24
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvis man vil unngå sukker, så kan man vel riste uten? Jeg har alltid ristet i ovn uten honning.

Gammel 26-04-12, 01:41   #25
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fortell meg om risting i ovn!

Gammel 26-04-12, 08:09   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva inneholder det kakaogreiene?

Som du ser jeg har skrevet; det er knuste kakaobønner.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mener du vaniljesukker? Eller vaniljepulver noe annet?

Vaniljepulver er oppmalte vaniljebønner.

Når jeg skriver risteristeriste mener jeg å shake boksen for å blande. For meg er hele poenget at den skal være fri for søtning. Om man blander med sukker eller honning og rister det i ovnen er det ikke lenger müsli, men granola. Müsli skal være mest rått og (helst) usøtet.

Sist redigert av Tallulah : 26-04-12 kl 10:25.
Gammel 26-04-12, 09:36   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker bare rent vaniljepulver, sjelden vaniljesukker. Kjøper det i store poser på Gojiking.uk. Kjempegod smak. Jeg takler ikke vaniljesukker lenger, til nøds Tørrsleffs, men aldri i livet Freia og disse som ikke engang er vanilje, men vanillin.

Gammel 26-04-12, 09:57   #28
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Hørtes spennende ut.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 09:59   #29
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg bruker bare rent vaniljepulver, sjelden vaniljesukker. Kjøper det i store poser på Gojiking.uk. Kjempegod smak. Jeg takler ikke vaniljesukker lenger, til nøds Tørrsleffs, men aldri i livet Freia og disse som ikke engang er vanilje, men vanillin.

vaniljepulver er fantastisk. jeg lager vaniljesukker selv, kverner vaniljestenger og rårørsukker i blendtech'en. vaniljesukkeret mitt er mørkegrått, jeg bruker kanskje 1/4 ts der jeg før brukte 1-2 ts. men i muesli er det fint med vaniljepulver.

Gammel 26-04-12, 10:15   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, enda en ting jeg kan bruke min Blendtec til.

Gammel 26-04-12, 10:20   #31
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt man lærer!

Gammel 26-04-12, 10:27   #32
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Spennende! Gjør kakaonibsene at melka blir brun? Det ville vært et tungtveiende selling point for jentene, nemlig.

Knuste linfrø har forresten forholdsvis kort holdbarhet, forresten, ettersom fettet harskner relativt fort. Mener jeg å huske fra den gangen jeg pleide å ha knuste linfrø i grøten til lillefrøken, i hvert fall.

Gammel 26-04-12, 10:35   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Spennende! Gjør kakaonibsene at melka blir brun? Det ville vært et tungtveiende selling point for jentene, nemlig.

Nei, og det smaker ikke veldig kakao heller, bare litt.

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Knuste linfrø har forresten forholdsvis kort holdbarhet, forresten, ettersom fettet harskner relativt fort. Mener jeg å huske fra den gangen jeg pleide å ha knuste linfrø i grøten til lillefrøken, i hvert fall.

Nja, det holder et par måneder i romtemperatur tror jeg. Hvis man setter blandingen i kjøleskap holder den lenger. Jeg lager uansett bare mindre batcher som jeg spiser opp i løpet av et par ukers tid.

Gammel 02-05-12, 20:50   #34
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Denne skal testes! Fant en side på nettet som selger både hampfrø og cacao nibs som nå er bestillt Bestillte Gojibær også, kanskje det er godt å ha i?

Gammel 02-05-12, 21:14   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Gojibær er godt og sikkert sunnere enn rosiner.

Gammel 02-05-12, 21:30   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg synes Gojibær er så tørre.

Gammel 02-05-12, 21:47   #37
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg også. De er jo umulige å tygge og må være ment for bløtlegging, slik som skikkelig soltørka tomater?

Jeg er ingen rosinfan, men tørkede tranebær er digg!

Gammel 02-05-12, 21:49   #38
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg også. De er jo umulige å tygge og må være ment for bløtlegging, slik som skikkelig soltørka tomater?

Jeg er ingen rosinfan, men tørkede tranebær er digg!

feil type gojibær! disse er nydelig, myke og gode:
http://www.iherb.com/m/Dragon-Herbs-...7-g/21555?at=0

Jeg liker også tørkede tranebær, men de er ofte tilsatt ganske mye sukker.

Gammel 02-05-12, 21:55   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

feil type gojibær! disse er nydelig, myke og gode:
http://www.iherb.com/m/Dragon-Herbs-...7-g/21555?at=0

Jeg liker også tørkede tranebær, men de er ofte tilsatt ganske mye sukker.

Jupp og jupp. Usukrede tranebær er ganske bitre saker.

Gammel 02-05-12, 21:57   #40
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjempegod!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.