|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#82 |
er her
|
![]() Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Oppvaskmaskinen går hver dag ja, og jeg er en skyller (men bruker bare kaldt vann).
![]() |
#83 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Skyller av det overflødige før det går inn i maskinen. Har hørt det fort samler seg litt møkk i filteret dersom man setter altfor mye møkkete fat o.l inni maskinen.
![]() |
#84 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Og størknet havregrøt som har hengt fast i skålen på benken i tre timer. Går det virkelig bort i maskinene deres? Mannen mener at noen må ha en annen standard på hva som er rent enn oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Skyller alt og det er ikke det samme som å vaske det for hånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?
Jeg setter ofte tallerkener med størknet havregrøt i oppvaskmaskinen, og det blir stort sett rent hvis det er en tallerken fra samme dag. (Vi kjører nesten alltid oppvaskmaskinen hver dag.) En sjelden gang kan det sitte fast et tørt havregryn eller noe sånt når det er rent, men det kan jeg finne på å bare fjerne for så å bruke asjetten.
![]() |
#87 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Du kan få en av disse som skyller tallerkene helt rene før de setter inn i oppvaskmaskinen. De trenger den ikke uansett.
![]() |
#88 |
Fortynnet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Kontrollfrik
Jeg fjerner møkka, så det har ikke noe å si. Jeg bruker vann (har aldri reflektert over temperaturen) og bruker en oppvaskbørste. Det tar meg to sekunder og gjelder dessuten bare tallerkener/ skåler som det sitter mat fast i. Deretter går den i maskinen. Jeg vil anslå at det koster meg 0,3 minutter daglig å gjøre denne jobben, og jeg slipper å irriterer meg over at det sitter noe fast etter at maskinen er ferdig. Det er ikke sånn at alt sitter igjen, men det kan godt være rester som sitter fast dersom jeg ikke gjør dette. Særlig gjelder det havregrøt, egg og smøreost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Matrestene fjernes med bestikk, og fastbrente former legges i bløt. Ellers tar maskinen og vasker det rent uten skylling.
![]() |
#91 |
Kontrollfrik
Jeg driver ikke omfattende skylling, akkurat, men ja, jeg skyller en del. Sausete tallerkener og havregrøtskåler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Ekvilist
|
![]() |
#93 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Jeg bruker omtrent halvparten av mengden oppvaskpulver av det som står på boksen. Det stod i bruksanvisningen til den forrige maskinen at man burde/kunne gjøre det.
![]() |
#94 |
Kontrollfrik
Nei, vi bruker pulversåpe. Vi foretrekker det framfor briketter. (Samme gjelder pulver til vaskemaskin.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Vi bruker litt forskjellige briketter, men de vi bruker oftest har en halv del med pulver, og en halv del med noe flytende greier. Noen ganger har vi briketter med tre deler, og en kule i midten som jeg ikke helt vet hva er godt for.
![]() |
#96 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg tror ikke det. For vi vasker med halv mengde pulver og setter matbokser oppå det andre og skyller ikke.
![]() |
#98 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Jeg vet ikke helt hvorfor vi misliker briketter. Mannen sier at han synes de er en del dyrere i drift, men vi er jo ikke akkurat verdens mest økonomiske på alle områder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
heimføing
|
Og Sun vasker bedre enn First Price, viser forskning i egen familie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
maler
|
![]() Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Jeg vasker alle kasseroller for hånd- jeg har trodd de ikke tåler oppvaskmaskin? Har stort sett ikea 365 og høyang party panner, er det sånn at de tåler en omgang i maskina? Selv om de har slippbelegg?
![]() |
|
|