Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Flagger dere i dag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-12, 10:47   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flagger dere i dag?

Skulle gjort det, men kom på det altfor sent. Har bare balkongflagg da, og er ikke vant til å ligge så lenge at det er for sent å flagge.

Har bestemor på besøk, det vil si barnevakt, og er selv i såpass dårig form at jeg rett og slett ble liggende lenge. Vips, var klokka markant over åtte. Mannen bryr seg ikke,så han hadde ikke tenkt på det engang.

Gammel 01-05-12, 10:48   #22
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde vi hatt flaggstang så hadde vi gjort det.

Gammel 01-05-12, 10:53   #23
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Skulle gjort det, men kom på det altfor sent. Har bare balkongflagg da, og er ikke vant til å ligge så lenge at det er for sent å flagge.

Har bestemor på besøk, det vil si barnevakt, og er selv i såpass dårig form at jeg rett og slett ble liggende lenge. Vips, var klokka markant over åtte. Mannen bryr seg ikke,så han hadde ikke tenkt på det engang.

Det er nå vel bare å henge det opp, sikkert ingen som arresterer dere for at det kom litt sent opp.

Gammel 01-05-12, 10:54   #24
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Balkongflagget er oppe, selvsagt.

Gammel 01-05-12, 10:56   #25
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi hadde absolutt gjort det om vi hadde hatt flaggstang.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 10:58   #26
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, har ikke flaggstang, og balkongflagget henges kun opp når mannen husker det. Og han er ikke hjemme i dag.

Gammel 01-05-12, 11:03   #27
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Nei. Jeg vet det ikke er PK, men denne dagen er ikke annet enn en fridag for vår del.

For oss også.jeg anerkjenner det som en historisk viktig dag, men tar ikke del i noen feiring.

Jeg har hengt ut klesvask, men har plassert stativet et så diskret jeg kan.

Gammel 01-05-12, 11:27   #28
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Balkongflagget er på plass etter at vi så en nabo flagge og vi kom på at vi faktisk hadde flagg.

Gammel 01-05-12, 11:38   #29
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det er nå vel bare å henge det opp, sikkert ingen som arresterer dere for at det kom litt sent opp.

Sant nok, men første mai er viktig for meg fra en tradisjon som er spikret inn i ryggmargen fra morfar. En annen ting som er spikret knallhardt inn i ryggmargen fra morfar, er flaggreglene. Ingen arresterer meg, men han snur seg nok i graven...

Gammel 01-05-12, 11:41   #30
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Vi har flaggstang, og vi flagger
Signerer mkj

Gammel 01-05-12, 11:43   #31
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi flagger.

Og har klesvask ute. Vi har bare fri fra den ene jobben, den som gir meg penger. Så jeg driver med huslige sysler også. Men jeg sprer ikke møkk, altså.

Gammel 01-05-12, 11:48   #32
C.D

C.D sin avatar

Standard

Nå har jeg lest flaggreglene, rett og slett fordi jeg ikke visste at man heise flagget kl.8. Jeg trodde at å heise det tidligst kl.8 på denne årstiden er hva loven sier, men ikke at det er noen frist.
Det står forsåvidt ikke at det ikke er lov å heise det senere enn kl.8 da. Bare heises kl.8 (9 om vinteren) og fires kl.21 evt tidligere om mørket kommer før.
Ble egentlig ikke klokere
Uansett, det er fint med flagg i stanga

Gammel 01-05-12, 11:51   #33
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mei, vi har ikke flaggstang.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nei, vi flagger bevisst ikke idag.

Hvorfor ikke?

Gammel 01-05-12, 11:52   #34
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Nei. Jeg vet det ikke er PK, men denne dagen er ikke annet enn en fridag for vår del.

Det har vel ingenting med PK-het å gjøre, mer med politisk tilhørighet?

Ja, vi flagger.

Gammel 01-05-12, 11:55   #35
C.D

C.D sin avatar

Standard

PK?

Gammel 01-05-12, 11:58   #36
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

PK?

Politisk Korrekt.

Vi har heldigvis ikke flaggstang. Jeg hadde aldri klart å følge alle de reglene som følger med den stanga. Er det ikke sånn at om man har flaggstang, så skal man heise flagget på offentlige flaggdager?

Gammel 01-05-12, 12:02   #37
C.D

C.D sin avatar

Standard

Takk

Nei privatpersoner er ikke pålagt å flagge på de offentlige flaggdagene leste jeg nettopp i flaggloven. Jeg trodde man egentlig var det, men nope.

Gammel 01-05-12, 12:02   #38
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det har vel ingenting med PK-het å gjøre, mer med politisk tilhørighet?

Ja, vi flagger.

Jeg har ikke vokst opp med å markere denne dagen, og gjør det heller ikke selv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 12:13   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Kommer aldri på sånt. Flagger dere på alle offisielle flaggdager? Jeg flagger 17, mai, men ikke på kongefamiliens bursdager og sånt. Vet ikke om det er offisielle flaggdager da, jeg har ikke peiling i det hele tatt.

Gammel 01-05-12, 12:22   #40
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg skrøt på oss flaggst, egentlig er det balkongflagg. Poenget er uanset at vi flagger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.