|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Finnes det sunne grove vafler?Eller er det bare å glemme? Del gjerne oppskrift hvis du har. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Finnes det sunne grove vafler?Klart det finnes! Spørsmålet er vel om det finnes vafler som oppfyller kriteriene, men samtidig er gode.
|
|
|
|
#3 |
|
Sv: Finnes det sunne grove vafler?De skal jo smake pittelitt som vafler da, ellers er det ikke vafler for meg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Finnes det sunne grove vafler?Jeg lager disse. Barna sluker dem.
|
|
|
|
#5 |
|
can-jur
|
Sv: Finnes det sunne grove vafler?Jeg lager vaffler på bare grovmel og med mye egg og skummet melk.
|
|
|
|
#6 |
|
Sv: Finnes det sunne grove vafler?Jeg har lyst til å lage vafler for min egen del først og fremst. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
I mål
|
Sv: Finnes det sunne grove vafler?Jeg lager bare de under, liker dem mye bedre enn vanlige. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Finnes det sunne grove vafler?Jeg er nok ikke den beste til å bedømme disse vaflene i forhold til andre, for jeg er ikke glad i vafler i det hele tatt.
|
|
|
|
#9 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Finnes det sunne grove vafler?Vi bruker ikke oppskrift til vafler, men komboen grovt mel, litt havregryn, masse egg, en banan eller to, litt smelta smør og bløtt melkeprodukt til konsistensen er passe funker fint.
|
|
|
#10 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finnes det sunne grove vafler?Jeg lager vafler med en noen lunde tilsvarende oppskrift som Niobe la ut over, eneste forskjellen er vel at jeg ikke har brukt bakepulver og gjerne bruker 3 egg, snuppa her sluker de rått i alle fall. Men nå skal det sies at hun spiser det meste jeg serverer henne da. Jeg synes de er ok selv også, de smaker ikke som usunne vafler, men de fungerer som bare det. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Finnes det sunne grove vafler?Jeg lager av grovbakstmel, kesam og masse egg. Nam-nam. Jeg synes ikke det blir så bra konsistens med havregryn, så det har jeg droppet.
|
|
|
#12 |
|
Off the map.
|
Sv: Finnes det sunne grove vafler?Jeg lager en mellomting, dvs 'vanlige vafler' med litt mindre sukker, og så en neve eller to med havregryn. Da blir det litt mer mettende, selv om det kanskje ikke er så veldig sunt. Har prøvd med store deler SAM alt hvete i tillegg, og det ble ikke vondt, men ikke sånn vaffelgodt heller.
|
|
|
#13 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Finnes det sunne grove vafler?3 3/4 dl hvetemel |
|
|
|