Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva er vanlig å betale for deltagelse i utdrikningslag?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-12, 20:51   #21
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Hva er vanlig å betale for deltagelse i utdrikningslag?

Jeg var sist helg og da betalte vi 650kr. Det inkluderte spa for alle, bruden fikk massasje mens vi andre fikk prøve forskjellige rom, type sauna, damp, boblebad osv. Bare det var 400kr pr person, men det var jo deilig da
Vi hadde og to måltid, lunsj og middag. Vi var i en park og hadde en del aktiviteter der det var kjøpt inn rekvesita til. Så jeg syns det var en grei pris

Gammel 11-05-12, 20:52   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes fortsatt det er hinsides dyrt.

Jeg klarer å ha det veldig gøy sammen med mine beste venninner for prisen av to flasker rødvin og ville syntes det var kjempetrist om utdrikkingslaget mitt skulle vært så dyrt at vennene mine ikke ville være med.

For ikke å snakke om hvor koselig det der hørtes ut!

Skulle jeg giftet meg så ville jeg hatt god rødvin, fyr på peisen og noen andre som lager god mat - også skravle og le masse for resten.

Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 20:56   #23
Morgaine
Aquademiker

Morgaine sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

Vi bidro med 600,- ifjor sommer. Akkurat da var det i meste laget for oss, men det var viktig for meg så vi prioriterte det.
Noe mer kunne vi ikke blitt med på.

Gammel 11-05-12, 21:03   #24
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes fortsatt det er hinsides dyrt.

Jeg klarer å ha det veldig gøy sammen med mine beste venninner for prisen av to flasker rødvin og ville syntes det var kjempetrist om utdrikkingslaget mitt skulle vært så dyrt at vennene mine ikke ville være med.

Jeg hadde ikke brukt nærmere 2000 kroner på et utdrikningslag uansett hvem det var for.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 21:14   #25
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg hadde ikke brukt nærmere 2000 kroner på et utdrikningslag uansett hvem det var for.

Det hadde ikke jeg heller altså. Makan til pris!

Gammel 11-05-12, 21:16   #26
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kunne bidratt med to tusen hvis det var mye for MEG. men det er klart før dyrt uansett egentlig.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 21:33   #27
Guava

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utdrikningslag til 1500-2000 hadde jeg ikke prioritert. Når det er snakk om slike beløp er det for oss snakk om prioritering som kjennes og jeg ville nok ikke prioritere utdrikningslag så høyt.
Jeg er også så kjip at jeg synes utdrikningslag med aktiviteter er veldig mye kjedeligere enn utdrikningslag med spleisefest og rødvin. Inviter meg til sistnevnte så stiller jeg med både mat og vin og kan gjerne spandere hudpleie på bruden hvis det er snakk om noe sånt.

Rafting, fallskjermhopp, ridning, paintball, vannski, rappelering, rib og lignende gidder jeg ikke å bruke penger på.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 21:40   #28
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Greit å være jente, da slipper vi det meste du rammer opp sist der Hattifnatten. Gleder meg til imorgen jeg! De 700 inkl tapas og drikke om kvelden. Jeg blir brusdrikkende da.

Tre stk!
Gammel 11-05-12, 21:47   #29
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Greit å være jente, da slipper vi det meste du rammer opp sist der Hattifnatten. Gleder meg til imorgen jeg! De 700 inkl tapas og drikke om kvelden. Jeg blir brusdrikkende da.

Mye av det fnatten ramser opp, hadde jeg absolutt blitt med på. Mulig det det er synd jeg er jente da.

Sist redigert av Chablis : 11-05-12 kl 22:11.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 22:05   #30
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg kunne bidratt med to tusen hvis det var mye for MEG. men det er klart før dyrt uansett egentlig.

Det er klart det går hvis man kan få gjort noe man har drømt om og virkelig ønsker å gjøre. Mange som gifter seg er unge og uten barn og da har man kanskje litt romslighet og ikke så mange faste utgifter og kan spare inn andre steder.

Selv synes jeg det er alt for dyrt. Det er ikke mange ting jeg prioriterer å bruke så mye penger på som bare er til meg selv. Det har jeg ikke økonomi til.

Gammel 11-05-12, 22:28   #31
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Det var da grusomt dyrt? Jeg hadde takket nei, helt klart.

Gammel 11-05-12, 23:05   #32
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Mye av det fnatten ramser opp, hadde jeg absolutt blitt med på. Mulig det det er synd jeg er jente da.

Måtte lese listen en gang til og nei, de tingene orker ikke jeg heller. Ridning kanskje. I mitt utdrikkingslag ble jeg dratt rundt på vannet på en sånn gummiring. Hold på å dø, det var nok action for meg!

Tre stk!
Gammel 11-05-12, 23:15   #33
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

+- 500 er vanlig heromkring

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 23:16   #34
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Syntes det hørtes helt vilt ut. Hadde jeg ikke blitt med på tror jeg. Da jeg var forlover og var arrangør så var det et poeng å holde kostnadene nede for å få flest mulig med. Gjengen er liksom spredd over landet så ganske mange måtte reise. Helga endte på 400 pr pers. Det inkl lunsj, musserende, engangsbestikk, bensin/diesel til buss, middag og snacks/pynt osv. Aktivitetene vi hadde var gratis.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 23:20   #35
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sist tdrikningslag jeg var i kostet 1200 per pers. Det synes jeg var OK, vi fikk mye for prisen. Vi leide kokk og hadde 5-retters middag, og overnatting.

Gammel 11-05-12, 23:24   #36
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg får høyt blodtrykk hver gang jeg hører om utdrikningslag i den type prisklasse. Jeg hadde blitt ganske opprørt om min forlover hadde lagt opp til noe sånt, heldigvis kjenner hun meg bedre.

I tillegg til utdrikningslaget så kommer jo for en del klær til bryllup, gave til bryllup og kanskje en gave på selve utdrikningslaget + drikke. Med utdrikningslag til et par tusen, så vil jo et bryllup kunne komme på opptil flere tusen.

Gammel 12-05-12, 00:11   #37
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg arrangerer utdrikningslag i løpet av de par neste ukene, og det er klart, med både introdykkekurs, fallskjermhopp, poledancingkurs, mannlig stripper og kostymer til alle involverte så blir det jo raskt litt penger av det. For ikke å snakke om spesial-utdrikningslag-t-skjorte til brura!

:håper Mei ikke leser denne tråden:

Gammel 12-05-12, 00:30   #38
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

For ikke å snakke om spesial-utdrikningslag-t-skjorte til brura!

Stakkars venninna mi fikk akkurat det i 2004 da jeg var forlover. En vi hadde klippet opp så hun måtte vise magen hele dagen.

Tre stk!
Gammel 12-05-12, 00:34   #39
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg arrangerer utdrikningslag i løpet av de par neste ukene, og det er klart, med både introdykkekurs, fallskjermhopp, poledancingkurs, mannlig stripper og kostymer til alle involverte så blir det jo raskt litt penger av det. For ikke å snakke om spesial-utdrikningslag-t-skjorte til brura!

:håper Mei ikke leser denne tråden:

Gammel 12-05-12, 00:43   #40
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Det er dumt om prisen ekskluderer mange av de potensielle deltakerne. Jeg vil tro det er viktigere for brud/brudgom in spe at de kan ha en hyggelig mimredag med mange venner rundt seg enn at de skal ha fallskjerm-/rafting-/rapelleringsopplevelsen. For 1600,- skulle det ha vært en nær venninne. Hadde det vært snakk om RIB hadde jeg nok uansett stått over den biten. :been there, never again:
Det er greit om alle går sammen om å sponse en slik opplevelse for bruden, da blir det ikke nødvendigvis så dyrt pr snute. Men at slike kostbare greier skal være en fellesaktivitet i utdrikningslaget vitner om at planleggerne har gått litt bananas.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.