|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Ferdig med sprinkelseng - hva nå?Guttungen (21 mnd) er i ferd med å lære seg å klatre ut av sprinkelsengen. Jeg antar det er på tide å begynne å se seg om etter ny seng. Er det noen som vil vise frem bilde av sengen dere byttet til da barna var klare for å slippe ut av fengselsseng? Kjøper man full size voksenseng? Eller finnes det en mellomstørrelse? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ute på tur
|
Sv: Ferdig med sprinkelseng - hva nå?Vi kjøpte denne i okt 06, da var Junior 20 mnd.
|
|
|
#4 |
|
villende
|
Sv: Ferdig med sprinkelseng - hva nå?Jeg lurer dessuten på om det ikke fører til at de står opp og begynner å leke? Jeg innbiller meg nemlig at Snupp kommer til å gjøre det hvis han får sprinkelfri seng for tidlig. Nå må han i det minste gjøre en skikkelig innsats for å komme ut av sengen, og det orker han ikke hvis han er sliten. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Ferdig med sprinkelseng - hva nå?S på nesten akkurat 2 år ( |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ferdig med sprinkelseng - hva nå?
Den er fra Ikea.
|
|
|
#8 |
|
Ute på tur
|
Sv: Ferdig med sprinkelseng - hva nå?I
|
|
|
#9 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdig med sprinkelseng - hva nå?Vi byttet ut sprinkelsengen med en uttrekksseng i tre rett før hun ble tre år. Sengen er fra Skeidar tror jeg. Vi har 170 madrass i den så god plass til mange bamser.
|
|
|
#10 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Ferdig med sprinkelseng - hva nå?Jeg anbefaler heller å gå rett på voksenseng hvis man ikke har et plassproblem:
Sist redigert av Miss Norway : 02-04-07 kl 01:07. Årsak: Korrigerte trykkleifer |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Står på egne ben
Sv: Ferdig med sprinkelseng - hva nå?Ungene mine går rett til voksen seng 90x200cm. De synes det er deilig å få godt plass rundt seg (og kosedyrene sine). |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Ferdig med sprinkelseng - hva nå?
Snuppa mi går aldri ut av senga vår. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Men når går man da over fra sprinkelseng? Er det ikke fryktelig stor overgang fra en sprinkelseng til en voksenseng? Og når jeg sammenligner med vår dobbeltseng i alle fall, så er den veldig høy for en la oss si 3-åring. Tør ikke tenke på hva som skjer om en unge faller ut av den i søvne.
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ferdig med sprinkelseng - hva nå?Sønnen vår lærte tidlig å gå ut av sprinkelsengen, men han fortsatte å sove i den til han var 3. Vi satte bare ned siden sånn at det ble lett for ham å klatre ut og inn. På treårsdagen fikk han denne som er i voksen størrelse, det har fungert veldig bra. Stor og god seng som han virkelig koser seg i, og han har aldri falt ut. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kidding, right?
|
|
|
|
|
#17 |
|
Javel
|
Sv: Ferdig med sprinkelseng - hva nå?Her fikk mellomste denne da han var ferdig med sprinkelsenga. Men da var han nesten 3 år.
|
|
|
|
#18 |
|
...
|
|
|
#19 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ferdig med sprinkelseng - hva nå?Vi har kjøpt seng på Barnas Hus i dag, den har sprinkler rundt hodeenden, slik at det er mindre sjanse for å falle ut. Dessuten er den lavere enn vanlige senger, slik at det blir lettere å komme seg ut. Vi fikk ikke montert den i dag, men satser på morgendagen. Det blir spennende å se om det blir mye løping.
|
|
|
#20 |
|
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdig med sprinkelseng - hva nå?Til sommeren får poden juniorseng siden lillebror skal overta sprinkelsengen. Når lillebror er ett år skal han flytte inn på samme rom som storebror, så derfor har vi ikke plass til voksenseng (når vi altså må ha to senger der en periode), mulig vi går over til køyeseng etterhvert. (Skal ikke bo her så altfor mange år heller da, så når vi flytter får de hvert sitt rom).
-gurgle Sist redigert av gurgle : 03-04-07 kl 09:10. |
|
|
|
![]() |
|
|