Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Å gjøre huset visningsklart

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-12, 17:39   #141
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gjøre huset visningsklart

Det var utfra det jeg ar lest og sett en svært god pris ja. Absolutt!

Kn noen oppdatere meg på regler om bud og akseptfrist i forhold til visning?

Er det ikke en regel om at det ikke er lov med bud med kortere frist enn klokken tolv dagen etter siste visning?

Vi skal nemlig ha visning på tirsdag. Dette regner jeg med megler da vil annonsere i avisa på fredag, det må bestilte i morgen i så fall. Da har vi annonsert visning tirsdag, og tidligste frist er onsdag klokka tolv?

Da skjønner jeg nemlig ikke hvorfor vi også skal ha privatvisning for en fyr på fredag. Banken stengt, han kommer i firetiden, så banken og sånn er uansett stengt til mandag, men hva er poenget med å komme da, og ikke på tirsdag sammen med evt andre?

Gammel 15-05-12, 18:56   #142
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Da skjønner jeg nemlig ikke hvorfor vi også skal ha privatvisning for en fyr på fredag. Banken stengt, han kommer i firetiden, så banken og sånn er uansett stengt til mandag, men hva er poenget med å komme da, og ikke på tirsdag sammen med evt andre?

Fordi han er opptatt på tirsdag?
Teit for dere da, som må fikse en ekstra gang.

Gammel 15-05-12, 19:06   #143
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg mener bud må stå til kl 12 dagen etter første ordinære visning. Etter det er det fritt frem for bud når som helst.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 19:44   #144
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

ifølge teksten i prospektet, som stemmer med det jeg husker, og årsaken til at det ble slutt på å annonsere to visninger med en gang, er det kl tolv etter SISTE annonserte visning.

jeg vet selvsagt ikke om fredagsmannen er opptatt tirsdag, visning tirsdag er ikke annonsert enda heller, i alle fall ikke da fredag ble avtalt.

men, sånn blir det nå. megler og han som kommer er innforstått med at vi flytter, dvs pakker. Mannen glemte da han avtalte det qt barnehagen er stengt, så jeg har to barn hjemme på fredag, og mannen skal komme hjem og ha visning klokken fire, mens vi går på lekeplassen.

Gammel 15-05-12, 20:21   #145
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde folk på privatvisning tre ganger etter ordinær visning. Sistemann som var på privatvisning var den som endte opp med leiligheten, og flaks for oss var det flere som ville ha den og dermed budkrig.
Jeg var rett og slett bedre selger av leiligheten enn megler og burde tatt honoraret selv.
Hos oss var megler opptatt av at en av oss skulle være der, for det kan alltids komme spørsmål som megler ikke kan svare på. Hos oss måtte det bli meg, for mannen snakker for mye. Man må fatte seg i korthet og ikke si mer enn man blir spurt om skal man drive med slikt.
Du får sende noen du kjenner på neste visning og se hvordan megler selger den?

Gammel 15-05-12, 22:04   #146
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Så leit at det ikke ble salg i dag, Malama! Satser på at neste uke blir bra!!! For et par år siden måtte naboen her ha ikke mindre enn fem visninger, men det ble solgt til slutt, til takst eller høyere, husker ikke helt.

Gammel 15-05-12, 22:10   #147
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Jeg mener bud må stå til kl 12 dagen etter første ordinære visning. Etter det er det fritt frem for bud når som helst.

Vi var på visning, bød - men det ble avslått og lagt ut til ny visning. Da bød vi på nytt før visningen, og fikk huset.

Gammel 15-05-12, 22:11   #148
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Tenk om det er akkurat han som er den som byr det dere vil ha, da. Han er tydeligvis villig til å gå litt utenfor allfarvei for å kunne vurdere leiligheten.

Gammel 16-05-12, 12:25   #149
Malama

Malama sin avatar

Standard

Nja, gå litt utenfor allfarvei er nå så, dett er en som ikke så annonsa tidsnok/kom seg hit på mandag, som kontaktet megler igår.

Men for all del, vi tar jo mot de som vil komme, og håper den rette vil finne ut at dette er syder de vil bo. For vi vil helst selge.

Så vi får prøve å rote så lite vi kan, jeg og ungene på fredag, og rydde etter beste evne. Også blir det storshining før tirsdag, og så håper jet vi får solgt det.

Gammel 16-05-12, 12:32   #150
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Lykke til!
Det er bud som går igjennom megler som må ha frist til tidligst kl.12 etter siste annonserte visning, men budgivere står fritt til å gi bud direkte til selger, som står fritt til å akseptere dette. (Mener det er sånn det er....)

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 12:44   #151
Malama

Malama sin avatar

Standard

Ja, det er megler som ikke skal formidle bud med oftere frist enn klokken tolv etter siste visning, direktebud er jo noe annet, men jeg tenkte vel egentlig ikke på at selvsagt kan de gå utenom megler. (men hvordan blir det da, privat visning og direkte bud, det er vel likevel megler som regnes som å ha solgt huset? Jeg tenker kontrakt, pengebehandling og sånn)

Gammel 16-05-12, 12:50   #152
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Når vi solgte leiligheten vår for 3 år siden, mener jeg at alle bud måtte stå til 24 timer etter siste visning var over. Vi fikk vite om budene underveis, men kunne ikke akseptere eller selge før etter 24 timer iallefall.

Lykke til med privat- og ny visning. Krysser fingre for dere.

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 12:55   #153
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er nok fremdeles megler som regnes som den som har solgt huset ja.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 12:58   #154
Malama

Malama sin avatar

Standard

Betryggende. Om det skulle skje, greit å vite.

Gammel 16-05-12, 20:29   #155
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Når vi solgte leiligheten vår for 3 år siden, mener jeg at alle bud måtte stå til 24 timer etter siste visning var over. Vi fikk vite om budene underveis, men kunne ikke akseptere eller selge før etter 24 timer iallefall.

Lykke til med privat- og ny visning. Krysser fingre for dere.

Det ble endret til kl 12 dagen etter sist annonserte visning for et par år siden. Det var så upraktisk at tidspunktet ofte var på ettermiddag/kveld, siden det er da visningene foregår.

Gammel 16-05-12, 20:43   #156
Malama

Malama sin avatar

Standard

Ja, vi har jo visning fra 19-20, for det mener megleren vår er rett, basert på at dette i hovedsak retter seg mot småbarnsfamilier. Jeg er ikke udelt enig med ham i det da, som småbarnsforeldre er vi selv opptatt med legging på den tiden. Og skulle vi fått begge i seng hadde vi ikke kunnet gå begge uansett, har ikke barnevakt i mils omkrets. (gjett om det er en medvirkende årsak til flytting? Vi importerte min mor hit i forkant av termin for å ha barnevakt når jeg skulle føde Mikro...)

Men, hey, vi var barnløse da vi kjøpte dette. Rekkehus med fire soverom. Ja, vi var nyforlovet, prøvere, og ønsket et hus vi kunne bo i med de 2-3 ungene vi ønsket oss. Mange som flytter hit kommer dog fra blokkene borti veien, hvor det er treroms leiligheterm og folk flytter når de vil hsabarn nummer to. Og folk flest har vel barnevakt også. Det kom dog i alle fall en familie med barn sist. Altså, med barna. (de kom før vi hadde dradd nemlig, vi hadde tre "enheter, en familie, et par og en mann, i garasjen når vi dro... Der sto de og så på kassene og dekkene med flyttelass....)

Nåja, uansett, frist sånn så sent på kvelden er jo upraktisk, så det er greit at det er endret til en tid på dagen da bankene er åpne, megler på jobb, og kjøper og selger er våken under budrunden.

Så fristen er kl 12 etter siste annonserte visning, men dersom budet ikke går via megler kan man altså selge før. Vel, privatvisningen er fredag klokken fire, et evt bud i denne sammenheng kommer etter at banken stenger, og man vil jo gjerne ha finansiering bekreftet, dvs ringe vedkommende som er oppgitt som bankkontakt som kan bekrefte dette. Derved synes jeg et bud tidligst kan aksepteres mandag formiddag, da skal det være et godt bud for at jeg ikke skal synes det er verd å vente til visningen tirsdag, tror jeg...

Jaja, spennende er det nå.

Men deadlinejunkies som vi er, jeg har jo til og med skrevt egen tråd om det, så har vi ikke egentlig vært flinke til å holde det ryddig eller fikse det vi skulle gjøre, etter mandag... Men altså, planen er egentlig å fikse det meste (tømme garasjen, boden og kjellerboden) i helgen, når min far komme med flyttebil, og han som kommer fredag er klar over det. Så til tirsdag skal vi ha en TOM garasje folk kan stå i og vente mens vi røsket med oss det siste rotet i en pose og kommer oss ut i bilen...

Gammel 16-05-12, 22:06   #157
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde dere visning 19-20 denne uken ville jeg prøvd 17.30-18.30 neste gang.

Gammel 16-05-12, 22:27   #158
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hadde dere visning 19-20 denne uken ville jeg prøvd 17.30-18.30 neste gang.

Tror jeg også er lurt.
Vi skal ha visning 17-18.

Gammel 16-05-12, 22:44   #159
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Tror jeg også er lurt.
Vi skal ha visning 17-18.

Mellom 16 og 18 er vanlig her i strøket. Noe senere ville jeg ikke hatt.

Gammel 16-05-12, 22:53   #160
Malama

Malama sin avatar

Standard

Megler har satt opp samme tidspunkt igjen. Vi kan vel alltids protestere på det og be ham endre det, men risikerer vel da at noen kommer senere likevel, siden det står sånn på finn nå.

Vet ikke, synes på en måte det er litt sent ja, men samtidig veg jeg at vi selv sliter jo altid med å komme oss ut av huset stort før. Jeg har noen uker hatt noe opplegg på mandager klokken 17.30 få minutters gange herfra, og det forutsetter at mannen kommer tidligere hjem enn vanlig forå rekke det. Visning vi måtte kjørt til hadde nok noe før 18 vært krevende. (men siden dette mrd barnevakt kommer inn, så har vrl andre muligens da besteforeldre som han hente ungene og gi dem middag, dø da slipper man den trøbbelen)

Vel, vet ikke om vi skal krangle på megler på dette, han har altså argumentert for at 19 er rett? Og jeg har ikke peil.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.