|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: Har du betenkeligheter med å feriere i Hellas nå?Av sikkerhetsårsaker, tenker du?
![]() |
#3 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Har du betenkeligheter med å feriere i Hellas nå?
Av hvilke årsaker som helst, egentlig. I følge en eller annen nettavis jeg leste nylig, velger nordmenn andre reisemål framfor Hellas om dagen.
![]() |
#4 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Har du betenkeligheter med å feriere i Hellas nå?Jeg har ingen betenkeligheter, men om man bør eller ikke har jeg ikke tatt stilling til, foruten at jeg ikke føler meg utrygg på Hellas som ferieland.
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 16-05-12 kl 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: Har du betenkeligheter med å feriere i Hellas nå?Vi var der under generalstreik og opptøyer i juni i fjor, og jeg må jo si det var litt småheftig i Athen. Men utenom Athen kunne man ikke merke noen ting, bortsett fra at det var kjøpers marked og billigere og roligere enn vanligvis på den tida.
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: Har du betenkeligheter med å feriere i Hellas nå?Jeg for min del har nå veldig lyst til å dra til Hellas i sommer (som alltid).
![]() |
#7 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du betenkeligheter med å feriere i Hellas nå?Nei, jeg har ingen betenkeligheter. Det er vel også kun Athen som er nevnt som et sted man kanskje bør unngå. Skal med en venninne til Kreta om noen uker, og synes det er supert at det passet seg slik at det ble Hellas faktisk. Føles bra å legge igjen feriepenger i land som sliter. Som Toffskji sier så er de svært avhengig av turismen nå som økonomien er så altfor skjør.
![]() |
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]() Sv: Har du betenkeligheter med å feriere i Hellas nå?Neisj, det er ikke for kaldt! 23–25 grader ute på øyene i Kykladene. Det er jo vidunderlig! Gi meg flybilletter hvilken dag som helst!
![]() |
#10 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Har du betenkeligheter med å feriere i Hellas nå?Nei, så lenge det ikke advares mot å dra dit syns jeg det er greit. Jeg tenker også at det pga deres situasjon er verre om folk ikke reiser dit på ferie.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Har du betenkeligheter med å feriere i Hellas nå?Det er ikke for kaldt der nå nei, men hadde det vært i april så. Jeg kunne reist hvilken dag som helst. Hellas |
![]() |
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Har du betenkeligheter med å feriere i Hellas nå?Jeg ville også dratt til en av øyene/feriestedene uten betenkeligheter. De trenger jo pengene vår, og det er jo vidunderlig i Hellas.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
kamerat
|
![]() Sv: Har du betenkeligheter med å feriere i Hellas nå?:vil sitte på gresk ferjedekk i kveldssol NÅ!:
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du betenkeligheter med å feriere i Hellas nå?Nei. Jeg er ikke redd og skal til Hellas i august.
![]() |
#15 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du betenkeligheter med å feriere i Hellas nå?Jeg er reiseklar når som helst!
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du betenkeligheter med å feriere i Hellas nå?Her blir det Kreta som de to siste årene.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du betenkeligheter med å feriere i Hellas nå?Vi reiser til Kreta i sommar vi. Frøken midt i mellom reiser også med mine foreldre i overmorgon, er ikkje bekymra for det.
![]() |
#19 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Har du betenkeligheter med å feriere i Hellas nå?Absolutt ikke. Hadde ikke USA-tur spist opp hele feriebudsjettet og vel så det hadde vi sikkert tatt en tur i år også.
![]() |
#20 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Har du betenkeligheter med å feriere i Hellas nå?Vi skal til Kreta i sommer og jeg tenker litt på om vi er nødt til/bør å kjøpe Euro i forkant, i tilfelle Hellas går over til ny valuta. Det vil kunne være klundrete ifht det å bruke kort og hvis bankene går, pga at folk tømmer de for penger da vil det være kontanter som gjelder. Valuta vil nok alltid være gangbar betalingsmiddel.
![]() |
|
|