Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gikk (nesten) galt i bryllupet ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-12, 09:31   #61
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gikk (nesten) galt i bryllupet ditt?

At vi giftet oss...

To ting gikk ikke helt etter planen.

Da vi skulle møte presten dagen før bryllupet for å gå gjennom vielsen sier presten at vielsen er en time FØR det vi har trodd. Vi ble litt stresset (også min nå eks, som sjelden er stresset) og så for oss å gi beskjed til alle gjester om at tidspunktet var feil. Presten var veldig opptatt av å finne ut hvem sin "skyld" det var, eller at det IKKE var deres feil. Frem og tilbake i avtaleboka for å se hva som var skrevet hvor. Ingen fant ut hvem som hadde "Feil", men das kom det frem at det ikke gjorde noe at vi tok det den tida vi hadde trodd. Hvorfor stresse med å finne hvem sin skyld det var?

På selve dagen førte en annen kommunikasjonssvikt til at ingen hentet meg hos frisøren, før fotografering (som skulle være før vielsen). Jeg ringte mannens mobil, men den hadde han ikke med, og det var det eneste mobilnummeret jeg kunne utenat. Det viste seg at han trodde farens hans skulle kjøre meg, og motsatt. For å komplisere litt hadde vi en baby på 5 mnd, som var med meg til frisøren. Heldigvis hadde frisøren et barnesete på loftet, så hun kjørte oss til fotograferingen. Babyen manglet da jakke og sokker, men pytt, pytt, det var varmt nok.

Gammel 16-05-12, 10:24   #62
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg overlot alt av bryllupsplanlegging til Mannen, så alt gikk på skinner. :enkeltpenkelt:

Det kunne aldri jeg gjort. Da hadde det ikke blitt mye greier på ting.

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Det minner meg på at jeg kjørte hjem selv jeg. Kunne jo ikke drikke noe mer enn strengt nødvendig pga at det var håpløst å gå på do med den digre kjolen. Og da var ikke alkohol vanskelig å velge bort. Men jeg hadde jo ikke tenkt på at det var litt vanskelig å kjøre bil i den kjolen heller og jeg hadde ikke med noe skift...så jeg kjørte hjem kl 5 om natta med Stayups, korsett, sko og brudeslør. Godt jeg ikke ble stoppet i kontroll, ville vel ha tatt livet av den gamle lensmannen.

Ser det for meg. Fantastisk!

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Sånn bortsett fra at min far og kjæresten ikke rakk seremonien og han ikke var edru så gikk alt som det skulle.

Eh. Hvem var full? Far eller brudgom? Og Hvem gjør sånt i et bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Åh, Inagh! :leser henført:

Nydelig historie!

Hos oss gikk det aller meste på skinner, og dagen ble akkurat så fantastisk som vi ønsket.

Men jeg ble litt stressa før vielsen. Jeg var fem minutter forsinket, og måtte i tillegg stå ca 10 minutter på kirketrappa og vente på organisten som var forsinket. Det så egentlig ut som om hun hadde glemt hele greia. Det så ut som om hun kom rett fra luking i hagen. Og da søsteren til svigermor (som hadde pyntet kirken) skulle gi beskjed om at hun skulle vente med å begynne å spille til ungene hadde gått opp gulvet, ble hun hysjet på, og dama begynte å spille med en gang. Pompen var ikke fylt to år engang, og jeg var redd han skulle bli skeptisk til å gå opp med orgelmusikken. Det gikk heldigvis bra.

Mannen stressa litt da, for ingen inni kirken visste at det var hun som var forsinket. Jeg er født 5 min for sent, så alle trodde selvfølgelig at det var jeg som somlet. Evt hadde ombestemt meg.

Og fotografen var visst ikke så proff som han skulle ha det til.
Bildene ble helt grusomme. Jeg nektet å hente de ut, og han ringte meg da han hadde bearbeidet de. Vel, de så fremdeles ikke bra ut. Så vi har ingen fotografbilder fra dagen. Det er sårt kjenner jeg. Og han fikk selvsagt ikke en krone fra meg.

Gammel 16-05-12, 10:42   #63
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingenting gikk galt egentlig. Ikke synes jeg det var mye å ordne i forkant heller. Bortsett fra å bestille kirke, lokale og egne klær. Resten tok våre foreldre seg av.

Men vi glemte å ta med oss noe som helst til overnattingen etter bryllupet. Så vi dro nå hjem dagen etter iført hver vår lånte morgenkåpe, jeg i hvite silkesko og han i svarte lakksko, med brudekjole, slør og dress under hver vår arm. Vi var nok litt av ett syn der vi gikk til bilen. Men pyttsann.

Gammel 16-05-12, 13:38   #64
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Eh. Hvem var full? Far eller brudgom? Og Hvem gjør sånt i et bryllup?

Min far og hans kjæreste. Det var pappa som var beruset, og han som hadde gjort så de kom for sent. :sliten:

Gammel 16-05-12, 14:18   #65
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Min far og hans kjæreste. Det var pappa som var beruset, og han som hadde gjort så de kom for sent. :sliten:

Uff da.

Gammel 16-05-12, 14:45   #66
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Tja, vi hadde et enkelt bryllup...jeg var vel den roligste av alle. Reiste innom Mester Grønn i kjole på vei til kirken for å hente buketten. Tre buketter liljer fra ta 3 betal for 2. Så la de inn litt brudeslør. Ble veldig fin synes jeg da, hadde bestilt dagen før...
Jeg ble superskuffet over at syersken ikke hadde sydd halsen i båtutringning som avtalt og kjolen var hakket for stor så stroppen over skulderen falt ned hele tiden og det så ikke fotografen da bildene ble tatt...
Kvelden spurte presten vår om jeg hadde bestilt organist...?? He he, det hadde jeg ikke tenkt på (liten "privat" kirke). Men det ordnet seg.
Jeg synes de inviterte gjorde svært lite for å hygge seg (alkoholfritt bryllup...) og det var litt kjedelig syntes jeg. Men maten var vellykket og kakene også. Ja, om man ser bort ifra at kokken plutselig nektet å grille kjøttet som avtalt da. Tror vi unngikk de største krisene når organisten var på plass. Ja om du ser bort ifra at jeg måtte ringe alle de inviterte en uke før vielsen for å si at jeg hadde byttet lokale da...fikk ikke det jeg ville ha, siden vi ordnet bryllupet på ca 3-4 uker... og tok et annet, før jeg ombestemte meg og fikk stedet vi brukte..og angret egentlig på det også...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 14:54   #67
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Ja det stemmer, jeg hadde ikke sendt papirer til folkeregisteret eller søknad eller hva det var. Hvordan kunne jeg vite at jeg skulle det? Så torsdag før dagen spurte presten om jeg hadde med kopien av papirene....eh??? Hvilke papirer?? Så jeg var rimelig rask på telefon og fikk faxet papirer ned og opp igjen og gift ble vi...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 15:05   #68
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Lite og uformelt bryllup, men jeg fikk en smule hetta da jeg dagen før oppdaget at serviset hadde bondemønster i knallrødt og blått. Noe som krasjet fullstendig med servietter,lys og blomster i sart rosa.

Gammel 16-05-12, 15:11   #69
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg overlot alt av bryllupsplanlegging til Mannen, så alt gikk på skinner. :enkeltpenkelt:

Nåja, jeg husker da endel stressede telefoner for å få tak i bryllupskaka som ikke hadde blitt hentet hos bakeren før de stengte?

Gammel 16-05-12, 17:06   #70
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde nesten fortrengt at vi kræsjet. Sjåføren min greide å rasere (betong)gjerdet til min forlovers nabo da vi skulle skli elegant ut av gårdsplassen for å legge avsted til kirka. Jeg hadde nesten ikke svettet en dråpe inntil akkurat dette skjedde.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 17:24   #71
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Det som gikk nesten galt var at bruden (meg) lå på sykehus med hyperemesis (ekstrem sv.skapskvalme). Vel, vel - jeg kom ut noen dager før bryllupet proppa med kvalmestillende og full av intravenøst, også gjennomførte jeg bryllupet og reiste tilbake på sykehuset innafor ei uke.
Bryllupsreisa måtte avbestilles da, men...

Det som gikk galt var at det hadde blitt laget creme brulee istedetfor hjemmelaget is, men det gikk helt fint.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 18:08   #72
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En kompis av oss hadde bedt om å få være fotograf. Og så glemt det. Men han kom - en time forsinket til kirka etter å ha kjørt fra Oslo i en bil som holdt på å bryte sammen.
Og det tok godt over et halvt år før vi fikk bildene. Ikke var de spesielt bra heller.

Ikke noe slikt neste gang, det er sikkert.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 18:34   #73
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

1. Feil brudgom.
2. Brudgommens bror glemte å ta av objektivlokket til videokamera.
3. Vi ble senere skilt og gommen mente det begynte å gå galt fordi jeg førte under brudevalsen.

Gammel 16-05-12, 19:00   #74
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Riktignok ikke mitt bryllup, men jeg var i et en gang der en større andel av gjestene var åpenlyst berusede under vielsen og sendte rundt "medbrakt". Det var... meget spesielt. Og det utartet seg til de grader etter hvert. Men det skal jeg ikke ta her.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 19:03   #75
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

det begynte å gå galt fordi jeg førte under brudevalsen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 21:15   #76
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Nåja, jeg husker da endel stressede telefoner for å få tak i bryllupskaka som ikke hadde blitt hentet hos bakeren før de stengte?

Det var den jobben som var delegert til mamma.

Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 21:25   #77
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som gikk galt i vårt bryllup var at ene brukepika nektet på kirketrappa, så det ble bare en brudesvenn. Men funket fint det også, så ikke store krisa egentlig selv om jeg hadde sett for meg å ha brudepike også. Også ble noen av bildene hos fotografen tatt oppå hverandre sånn at de ikke var brukanes, men det var før digitalbildene sin tid. Spesielt ett av dem var jeg irritert på ble ødelagt, for jeg ba egentlig fotografen ta ett til av akkurat det motivet, men han sa at det var ikke nødvendig. Også var det selvfølgelig noe knapper i brudesvennen sin skjorte som spratt av, men moren min hadde heldigvis vært forutseende og hadde nål og tråd i veska. Det hadde ikke jeg tenkt på. En bør ha svart og hvit tråd, et par synåler og noen sikkerhetsnåler i veska.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 23:11   #78
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Svoger ringer mannen: døh, kan dere utsette vielsen litt? Vi er litt forsinket. :fortsatt sur:

Gammel 17-05-12, 13:22   #79
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Det spørsmålet fikk mannen også, av sin far. Han var ikke full. Ikke møtte han opp i bryllupet heller uten å si fra. Trenger jeg å si at jeg hadde et fint forhold til svigerfar

Er det mulig?? Jeg slipper heldigvis å forholde meg til den gærningen lenger, det ble slutt ikke så lenge etterpå. Jeg fortalte aldri noe til tanten min, men hun fant heldigvis ut at mannen var gal helt på egen hånd.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 14:13   #80
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sklei på badegulvet og brant meg bak, på håndklevarmeren, den morgenen vi skulle gifte oss. Midt på skinka. Det ble annengradsforbrenning, men forloveren kom ilende med remedier fra apotek, og jeg hadde et svært plaster på under kjolen. Men ellers gikk det bra, altså.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.