|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Enkel omslagsjakke uten å bruke "strømpepinner"?Jeg har tenkt litt på å strikke en liten omslagsjakke i rillestrikk til lillebror. Men man må jo stort sett bruke sånne "strømpepinner når man lager ermene, og det får jeg ikke til. Jeg har ikke tålmodighet til det dessverre.
![]() |
#2 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Enkel omslagsjakke uten å bruke "strømpepinner"?Bytte ut strømpinnene med en lang rundpinne og bruk magic loop, google og se hvor genialt det er.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Enkel omslagsjakke uten å bruke "strømpepinner"?Denne jakken - Ludo fra Hanne Falkenberg, og lignende jakker du finner på ravelry (tror de heter noe sånt som "magic jacket" elns, jeg kan finne link etterpå) er strikket i ett stykke, også syr man under ermene til slutt. Du strikker ned fronten, vinkler rundt siden, også opp midt bak, snur, og tilbake samme vei. Siden man minker i "hver hjørne" på hver rad, blir det hele mindre og mindre, og man "munner ut" i ermene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkel omslagsjakke uten å bruke "strømpepinner"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
tankefull
|
![]() Sv: Enkel omslagsjakke uten å bruke "strømpepinner"?De har noen på dropsdesign.no velg baby i kategori, og jakke som søkeord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Enkel omslagsjakke uten å bruke "strømpepinner"?Takk for tips. Kanskje prøve den som Jålebeinet la ut og så la mamma strikke buksa.
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Enkel omslagsjakke uten å bruke "strømpepinner"?Denne tenkte jeg nemlig på i utgangspunktet, siden det er prematurstørrelse, men der ser det ut som om jeg må bruke andre pinner på ermene. Også er det både glattstrikkk og rettstrikk.
![]() |
#11 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Enkel omslagsjakke uten å bruke "strømpepinner"?Nå ser jeg at den fra Garnstudio over her er med Merino Extra fine, det blir for tykt garn. Fant denne i stedet som er i garngruppe A. Tror jeg skal prøve meg på den.
![]() |
#12 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Enkel omslagsjakke uten å bruke "strømpepinner"?
Den der kan du få av meg hvis du tåler at den er lettere asymmetrisk i armene?
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Enkel omslagsjakke uten å bruke "strømpepinner"?Hvis du har sett mine strikkerier skjønner du at jeg tåler asymmetrisk veldig fint
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Enkel omslagsjakke uten å bruke "strømpepinner"?Takk!
![]() |
#16 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Enkel omslagsjakke uten å bruke "strømpepinner"?Du skal ha Myk start.
![]() |
![]() |
#17 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Enkel omslagsjakke uten å bruke "strømpepinner"?Ja, det var den der Myk start boka ja. Jeg er ganske god på monteringen, og på små plagg blir det jo ikke uoverkommelig.
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Enkel omslagsjakke uten å bruke "strømpepinner"?Magic Loop er genialt, og jeg har helt sluttet å bruke strømpepinner. |
![]() |
![]() |
#20 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Enkel omslagsjakke uten å bruke "strømpepinner"?Eg har ikkje fått dreisen på magic loop, men bruker to korte rundpinner, slik: http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=97 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|